МАРК РЕГНЕРУС ДОСЛІДЖЕННЯ: Наскільки відрізняються діти, які виросли в одностатевих союзах
РЕЗОЛЮЦІЯ: Громадського обговорення навчальної програми статевого виховання ЧОМУ ФОНД ОЛЕНИ ПІНЧУК І МОЗ УКРАЇНИ ПРОПАГУЮТЬ "СЕКСУАЛЬНІ УРОКИ" ЕКЗИСТЕНЦІЙНО-ПСИХОЛОГІЧНІ ОСНОВИ ПОРУШЕННЯ СТАТЕВОЇ ІДЕНТИЧНОСТІ ПІДЛІТКІВ Батьківський, громадянський рух в Україні закликає МОН зупинити тотальну сексуалізацію дітей і підлітків Відкрите звернення Міністру освіти й науки України - Гриневич Лілії Михайлівні Представництво українського жіноцтва в ООН: низький рівень культури спілкування в соціальних мережах Гендерна антидискримінаційна експертиза може зробити нас моральними рабами ЛІВИЙ МАРКСИЗМ У НОВИХ ПІДРУЧНИКАХ ДЛЯ ШКОЛЯРІВ ВІДКРИТА ЗАЯВА на підтримку позиції Ганни Турчинової та права кожної людини на свободу думки, світогляду та вираження поглядів
Контакти
Тлумачний словник Авто Автоматизація Архітектура Астрономія Аудит Біологія Будівництво Бухгалтерія Винахідництво Виробництво Військова справа Генетика Географія Геологія Господарство Держава Дім Екологія Економетрика Економіка Електроніка Журналістика та ЗМІ Зв'язок Іноземні мови Інформатика Історія Комп'ютери Креслення Кулінарія Культура Лексикологія Література Логіка Маркетинг Математика Машинобудування Медицина Менеджмент Метали і Зварювання Механіка Мистецтво Музика Населення Освіта Охорона безпеки життя Охорона Праці Педагогіка Політика Право Програмування Промисловість Психологія Радіо Регилия Соціологія Спорт Стандартизація Технології Торгівля Туризм Фізика Фізіологія Філософія Фінанси Хімія Юриспунденкция |
|
|||||||
POST-LISTENING8. Why do people suffer RSI?) 9. Why is “the Goldtouch solution” called an “RSI-guard”? 10. Why is “the Goldtouch solution” so unique? RSI - PREVENTION (01:53) PRE-LISTENING Answer the questions: 1. How can we prevent RSI? 2. What things can help us prevent RSI? 3. Do you know the following words: “to click”, “to skip”, “instead of”, “to match”, “behaviour”, “restriction”, “customizable”. WHILE-LISTENING Listen the whole track without video. 4. What is the idea of the whole text? Listen and watch the parts of the video and answer the following questions: 00:00 – 00:39 5. What is the speaker’s name? 6. What are the elements of RSI-preventing helpers? 00:40 – 00:50 7. What is “break-timing”? 00:51 – 01:05 8. What is a “short-cut”? 01:06 – 01:15 9. What is “data-looking”? 01:16 – 01:29 10. What is a “forget-me-not” 01:30 - end 11. What is a “graph”? 12. How can we better understand the limits at our work? Listen and watch the video and fill in the gaps in the following text: 13. Fill in the gaps in the following text: 00:00 – 00:22 Hello, I’m Ameline (1) __________. In the context of (2) _________ the expression “work management” is used to encompass the whole range of (3) _________ , including (4) _________ posture, (5) _________ rates and rest rates, and … … - the monitoring and (6) _________ of this. 00:23 – 00:50 The Goldtouch RSI-guard is a … of (7) __________ - timing prompts and video-styled (8) _________ which for the user can become his or her own work management expert. RSI-guard contains a number of (9) __________ , all of which are fully customizable … by the user or (10) __________ wide. This include intelligent break-timing to remind you when to take breaks and for how long. If you are in a hurry you can of course skip them but it all begins soon. 00:51 – 01:35 “Short–cuts” – allow you to avoid unnecessary mouse (11) __________ , for instance, I can use any (12) _________ , say, my function keys instead of the mouse (13) __________ – just to get the change of (14) __________ or even to alter a click … . “Data–looking” – automatically matches your (15) __________ use and behaviour and suggests ways to work more efficiently … . “Forget-me-nots” and your own “go-hints” are customizable mini-breaks and suggestions for stretching exercises. This task-level (16) _________ training has been (17) __________ to ensure you get a good workout while still sitting at your desk. “Dynamic work restrictions” can be used to ensure the safe working practices over a day or (18) __________. 01:36 – 01:46 And because of all your mousing (and keyboarding) is locked in graphs, you can begin better (19) __________your own (20) __________ at your work and manage your own computer work float to (21) __________future (22) __________ . POST-LISTENING 14. Which of the above mentioned RSI-preventing helpers are the most useful and why? 15. Can you think of any other RSI-preventing helpers? 16. Would you like to have such RSI-preventing helpers on your computer and why?
REPETITIVE STRAIN INJURY (08:04)
|
||||||||
|