Студопедия
Новини освіти і науки:
МАРК РЕГНЕРУС ДОСЛІДЖЕННЯ: Наскільки відрізняються діти, які виросли в одностатевих союзах


РЕЗОЛЮЦІЯ: Громадського обговорення навчальної програми статевого виховання


ЧОМУ ФОНД ОЛЕНИ ПІНЧУК І МОЗ УКРАЇНИ ПРОПАГУЮТЬ "СЕКСУАЛЬНІ УРОКИ"


ЕКЗИСТЕНЦІЙНО-ПСИХОЛОГІЧНІ ОСНОВИ ПОРУШЕННЯ СТАТЕВОЇ ІДЕНТИЧНОСТІ ПІДЛІТКІВ


Батьківський, громадянський рух в Україні закликає МОН зупинити тотальну сексуалізацію дітей і підлітків


Відкрите звернення Міністру освіти й науки України - Гриневич Лілії Михайлівні


Представництво українського жіноцтва в ООН: низький рівень культури спілкування в соціальних мережах


Гендерна антидискримінаційна експертиза може зробити нас моральними рабами


ЛІВИЙ МАРКСИЗМ У НОВИХ ПІДРУЧНИКАХ ДЛЯ ШКОЛЯРІВ


ВІДКРИТА ЗАЯВА на підтримку позиції Ганни Турчинової та права кожної людини на свободу думки, світогляду та вираження поглядів



Part III

(… адрес интернет-странички с видеороликами…)

KEYBOARD ERGONOMICS

(0:39)

PRE-LISTENING

1. Do you remember the following words:

“wrist”, “straight”, “angle”, “to relieve”, “blood flow”, “to twist”, “adjustable”?

2. Do you understand the word “ergonomics”?

WHILE-LISTENING

Watch the video without inscriptions and fulfill the following tasks:

3. What is the main idea of the track?

4. Use the following words to make sentences about the video: old-fashioned, develop, prevent, ergonomic.

Watch the video and read the inscriptions. Try to understand them.

5. Translate the inscriptions. Give the idea, but not a word for word translation.

POST-LISTENING

Watch the video without inscriptions:

6. Try to comment on each episode. Use the following words:

00:01 – wrist (hand), position

00:04 – straight, angle, inwards

00:08 – reduce pressure, risk

00:12 – vertically

00:17 – raise, blood flow

00:21 – natural position

00:26 – comfortable, standard keyboard

00:30 – adjustable keyboard

 

 

2. ______________________________________ ?

(01:23)

PRE-LISTENING

1. Do you know the following words:

“individual”, “staff”, “user”, “disability”, “needs”, “customize”, “properly”.

WHILE-LISTENING

Listen to the whole track without video.

2. What title can be given to the track?

Listen to the parts of the track without video and answer the following questions:

00:00 – 00:12

3. What is another word for “movement” used in the track?

00:13 – 00:24

4. Why are the words “hour, day, week” mentioned?

00:25 – 00:49

5. What does a ‘reason answer” to the RSI problem mean? How is it called?

6. What does “the Goldtouch solution” consist of?

Listen and watch the video again to check the answers.

7. Fill in the gaps in the following text:

00:00 – 00:25

RSI – repetitive (1) __________ injury, (2) __________ resulting from the (3) __________ actions we all make when using IT (4) __________.

Always it is caused by (5) __________ and keyboard on a (6) __________ . Just picture yourself - crashed over the (7) __________ , thumping those (8) __________ , clicking the mouse, repeating the same (9) __________ hour after hour, day after day, week after week.

……..

00:26 – 00:56

What can you as an individual or as an (10) __________ do to safeguard yourself and your staff against from (11) __________ ?

Well, reason answer … is (12) __________ and (13) ___________ . It’s called the Goldtouch (14) ___________ and consists of the Goldtouch (15) __________ and the … of software called the RSI-guard which together help (16) __________ your own work activity.

I’ve been working with users with disabilities, so finding a successful (17) __________ solutions for long for over (18) __________ years.

I’ve found that the (19) __________ is to recognize each person’s computing needs a (20) __________ individual.

01:01 - end

The Goldtouch (21) __________is an (22) __________combination of (23) __________ of a work management that can be (24) _________ customized by each user.

For you that means much in your work … with your (25) _________ needs and, when you use it properly, (26) _________ … _________ of a computer related (27) __________ .

 




Переглядів: 350

<== попередня сторінка | наступна сторінка ==>
REPETITIVE STRAIN INJURY | POST-LISTENING

Не знайшли потрібну інформацію? Скористайтесь пошуком google:

  

© studopedia.com.ua При використанні або копіюванні матеріалів пряме посилання на сайт обов'язкове.


Генерація сторінки за: 0.019 сек.