МАРК РЕГНЕРУС ДОСЛІДЖЕННЯ: Наскільки відрізняються діти, які виросли в одностатевих союзах
РЕЗОЛЮЦІЯ: Громадського обговорення навчальної програми статевого виховання ЧОМУ ФОНД ОЛЕНИ ПІНЧУК І МОЗ УКРАЇНИ ПРОПАГУЮТЬ "СЕКСУАЛЬНІ УРОКИ" ЕКЗИСТЕНЦІЙНО-ПСИХОЛОГІЧНІ ОСНОВИ ПОРУШЕННЯ СТАТЕВОЇ ІДЕНТИЧНОСТІ ПІДЛІТКІВ Батьківський, громадянський рух в Україні закликає МОН зупинити тотальну сексуалізацію дітей і підлітків Відкрите звернення Міністру освіти й науки України - Гриневич Лілії Михайлівні Представництво українського жіноцтва в ООН: низький рівень культури спілкування в соціальних мережах Гендерна антидискримінаційна експертиза може зробити нас моральними рабами ЛІВИЙ МАРКСИЗМ У НОВИХ ПІДРУЧНИКАХ ДЛЯ ШКОЛЯРІВ ВІДКРИТА ЗАЯВА на підтримку позиції Ганни Турчинової та права кожної людини на свободу думки, світогляду та вираження поглядів
Контакти
Тлумачний словник Авто Автоматизація Архітектура Астрономія Аудит Біологія Будівництво Бухгалтерія Винахідництво Виробництво Військова справа Генетика Географія Геологія Господарство Держава Дім Екологія Економетрика Економіка Електроніка Журналістика та ЗМІ Зв'язок Іноземні мови Інформатика Історія Комп'ютери Креслення Кулінарія Культура Лексикологія Література Логіка Маркетинг Математика Машинобудування Медицина Менеджмент Метали і Зварювання Механіка Мистецтво Музика Населення Освіта Охорона безпеки життя Охорона Праці Педагогіка Політика Право Програмування Промисловість Психологія Радіо Регилия Соціологія Спорт Стандартизація Технології Торгівля Туризм Фізика Фізіологія Філософія Фінанси Хімія Юриспунденкция |
|
|||||||
WHILE-LISTENINGWatch the video and answer the following questions: 4. What does the Channel Tunnel connect? 5. When did the project start? 6. How long did the construction last? 7. How much does the project cost? 8. How many workers were employed for the project? 9. When was the Tunnel opened? 10. What is its length? 11. How long is the journey through the Tunnel by car? POST-LISTENING 12. Make the summary of the video-track. 13. Find information about any other tunnel to answer the same questions.
THE CHANNEL TUNNEL (2) (04:41) PRE-LISTENING 1. What information do you remember about the Channel Tunnel? WHILE-LISTENING Watch the video, read the inscriptions and find the answers to the following questions: 2. Which places (towns) in Britain and France exactly does the Tunnel connect? 3. Which Tunnel is the longest in the world? 4. When did the idea of a construction appear first? 5. What was Albert Mathieu’s plan? 6. What organizations were involved into the construction? 7. What capacity do the terminals have? 8. What should be taken into account by engineers before starting a construction of a tunnel under a channel? POST-LISTENING 9. Find information about any other tunnel and make a report to the class about it. T B M (00:39) PRE-LISTENING 1. What does the abbreviation ‘TBM’ stand for? 2. What is TBM? 3. Who can operate TBM? WHILE-LISTENING Watch the video and answer the following questions: 4. How long is the TBM shown in the track? 5. Which two things (objects) is this TBM compared to? 6. How big is TBM shown in the track? 7. How heavy is it? 8. What does this TBM do? POST-LISTENING 9. Watch the video without audio and make your own comments. TUNNEL BORING MACHINE (04:00) PRE-LISTENING 1. What is the main purpose of TBM? (to bore the ground) 2. Do you know the following words? Study the meaning of the words: “to press”, “to rotate”, “pressure”, “to chip”, “conveyer belt”, “protective roof”, “arch”, “football pitch”.
|
||||||||
|