МАРК РЕГНЕРУС ДОСЛІДЖЕННЯ: Наскільки відрізняються діти, які виросли в одностатевих союзах
РЕЗОЛЮЦІЯ: Громадського обговорення навчальної програми статевого виховання ЧОМУ ФОНД ОЛЕНИ ПІНЧУК І МОЗ УКРАЇНИ ПРОПАГУЮТЬ "СЕКСУАЛЬНІ УРОКИ" ЕКЗИСТЕНЦІЙНО-ПСИХОЛОГІЧНІ ОСНОВИ ПОРУШЕННЯ СТАТЕВОЇ ІДЕНТИЧНОСТІ ПІДЛІТКІВ Батьківський, громадянський рух в Україні закликає МОН зупинити тотальну сексуалізацію дітей і підлітків Відкрите звернення Міністру освіти й науки України - Гриневич Лілії Михайлівні Представництво українського жіноцтва в ООН: низький рівень культури спілкування в соціальних мережах Гендерна антидискримінаційна експертиза може зробити нас моральними рабами ЛІВИЙ МАРКСИЗМ У НОВИХ ПІДРУЧНИКАХ ДЛЯ ШКОЛЯРІВ ВІДКРИТА ЗАЯВА на підтримку позиції Ганни Турчинової та права кожної людини на свободу думки, світогляду та вираження поглядів
Контакти
Тлумачний словник Авто Автоматизація Архітектура Астрономія Аудит Біологія Будівництво Бухгалтерія Винахідництво Виробництво Військова справа Генетика Географія Геологія Господарство Держава Дім Екологія Економетрика Економіка Електроніка Журналістика та ЗМІ Зв'язок Іноземні мови Інформатика Історія Комп'ютери Креслення Кулінарія Культура Лексикологія Література Логіка Маркетинг Математика Машинобудування Медицина Менеджмент Метали і Зварювання Механіка Мистецтво Музика Населення Освіта Охорона безпеки життя Охорона Праці Педагогіка Політика Право Програмування Промисловість Психологія Радіо Регилия Соціологія Спорт Стандартизація Технології Торгівля Туризм Фізика Фізіологія Філософія Фінанси Хімія Юриспунденкция |
|
|||||||||||||||||||||||||||
WHILE-LISTENINGWatch the video and put the following facts in the order of appearance in the track: 3.
Watch the track again and answer the following questions: 4. How many cutters does the cutting head have? 5. What distance can TBM drive a day? 6. What is TBM compared to? 7. How long is the TBM shown in the track? 8. What is the length of the TBM compared to? POST-LISTENING 9. Summarize everything you know about TBMs. A DAM - THE WONDER OF THE WORLD (01:13) PRE-LISTENING 1. What is a dam? 2. What is the common use of a dam? 3. Do you think that dams are interesting for tourists to visit? Why? 4. Study the meaning of the word ‘sundial’: ‘Sundial’ = a device used outdoors, especially in the past, for telling the time when the sun is shining. Do you believe that a dam can be a sundial? WHILE-LISTENING Watch the video and answer the following questions: 5. What country is this dam situated in? 6. Why is the dam considered to be an interesting place to visit? 7. How is the time shown? 8. Which colour is used for a.m. hours; which is for p.m. hours? 9. What time range can be seen on the dam? 10. What is the aim of this ambitious project? POST-LISTENING 11. Make up your own comments on what you have just seen. Would you like to visit the place? Why? UC DAVIS NEWSWATCH. DAMS (01:54) PRE-LISTENING 1. What is a dam? 2. What is the common use of a dam? WHILE-LISTENING Watch the video and answer the following questions: 3. Where is the dam situated? 4. What does this dam provide? 5. Who and what is the speaker? 6. Is he for or against new dams? Why? POST-LISTENING 7. Which of the above mentioned aims of a dam is the most important one? Why? CHINAS YANGTZE DAM (03:03) PRE-LISTENING 1. Where do people construct dams? 2. What for is this usually done? 3. What is the common use of a dam? 4. What problems may a construction of a dam provide? 5. Do you know the following words? Study the meaning of the words: “displacement’, ‘debate’, ‘income’.
|
||||||||||||||||||||||||||||
|