МАРК РЕГНЕРУС ДОСЛІДЖЕННЯ: Наскільки відрізняються діти, які виросли в одностатевих союзах
РЕЗОЛЮЦІЯ: Громадського обговорення навчальної програми статевого виховання ЧОМУ ФОНД ОЛЕНИ ПІНЧУК І МОЗ УКРАЇНИ ПРОПАГУЮТЬ "СЕКСУАЛЬНІ УРОКИ" ЕКЗИСТЕНЦІЙНО-ПСИХОЛОГІЧНІ ОСНОВИ ПОРУШЕННЯ СТАТЕВОЇ ІДЕНТИЧНОСТІ ПІДЛІТКІВ Батьківський, громадянський рух в Україні закликає МОН зупинити тотальну сексуалізацію дітей і підлітків Відкрите звернення Міністру освіти й науки України - Гриневич Лілії Михайлівні Представництво українського жіноцтва в ООН: низький рівень культури спілкування в соціальних мережах Гендерна антидискримінаційна експертиза може зробити нас моральними рабами ЛІВИЙ МАРКСИЗМ У НОВИХ ПІДРУЧНИКАХ ДЛЯ ШКОЛЯРІВ ВІДКРИТА ЗАЯВА на підтримку позиції Ганни Турчинової та права кожної людини на свободу думки, світогляду та вираження поглядів
Контакти
Тлумачний словник Авто Автоматизація Архітектура Астрономія Аудит Біологія Будівництво Бухгалтерія Винахідництво Виробництво Військова справа Генетика Географія Геологія Господарство Держава Дім Екологія Економетрика Економіка Електроніка Журналістика та ЗМІ Зв'язок Іноземні мови Інформатика Історія Комп'ютери Креслення Кулінарія Культура Лексикологія Література Логіка Маркетинг Математика Машинобудування Медицина Менеджмент Метали і Зварювання Механіка Мистецтво Музика Населення Освіта Охорона безпеки життя Охорона Праці Педагогіка Політика Право Програмування Промисловість Психологія Радіо Регилия Соціологія Спорт Стандартизація Технології Торгівля Туризм Фізика Фізіологія Філософія Фінанси Хімія Юриспунденкция |
|
|||||||
WHILE-LISTENINGWatch the video and answer the following questions: 00:00 – 00:33 6. Where is this picturesque place situated? 7. What kind of construction is shown in the track? 8. How far are these two places from each other? 9. What is the problem of the construction? 00:34 – 00:51 10. Why is the Chinese family shown in the track? 11. How big is the family? 12. How big is their place of living at the moment? 00:52 – 01:00 13. What does Ma Guoming think about the project? 01:01 - 01:26 14. How many dams are going to be built along the river? 01:27 – 01:57 15. Is compensation given quickly to the people? 16. How much is the compensation given? 17. How many residents were moved from their places of living? 02:11 – 02:27 18. Complete the following phrase: “No land means no …… and that …… an uncertain ……“ POST-LISTENING 19. Comment on the problem discussed in the track. CANAL MIRAFLORES (01:20) PRE-LISTENING 1. What is a canal? 2. Which famous canals do you remember? 3. Do you know the following words? Study the meaning of the following words: “marvel” = something that is wonderful or that surprises you. “lock” = a part of a canal where the level of water changes. Locks have gates at each end and are used to allow boats to move to a higher or lower level. “to appreciate” = to enjoy something or to understand the value of something. WHILE-LISTENING Watch the video and answer the following questions: 4. What is the name of the Canal? Complete the heading. 5. What part of the world is the Canal situated in? 6. How long is the Canal? 7. What oceans are mentioned in the track? Why? 8. What is the height that the ships are raised? 9. Where exactly is the Miraflores Lock situated? 10. What is special about this Lock? 11. Who was this film made by? POST-LISTENING 12. Would you like to appreciate the process of ship passing through the lock?
THE HISTORY OF PANAMA CANAL (1) (03:55) THE HISTORY OF PANAMA CANAL (2) (08:17) PRE-LISTENING 1. Try to remember everything you know about the Panama Canal. WHILE-LISTENING 2. Watch the two videos. Try to understand any other facts about the Canal. POST-LISTENING 3. Summarize everything you know about the Canal and make a report to the class.
SCIENTIFIC IVENTIONS Part I What types of energy do you know? 2. What is used to: - provide light - power an old-fashioned clock - heat buildings - drive a car - power a modern watch - recharge batteries - ride a bicycle * (“Engineering” Workshop by Lindsey White, OUP; Unit 16, pg.18, ex.1)
|
||||||||
|