МАРК РЕГНЕРУС ДОСЛІДЖЕННЯ: Наскільки відрізняються діти, які виросли в одностатевих союзах
РЕЗОЛЮЦІЯ: Громадського обговорення навчальної програми статевого виховання ЧОМУ ФОНД ОЛЕНИ ПІНЧУК І МОЗ УКРАЇНИ ПРОПАГУЮТЬ "СЕКСУАЛЬНІ УРОКИ" ЕКЗИСТЕНЦІЙНО-ПСИХОЛОГІЧНІ ОСНОВИ ПОРУШЕННЯ СТАТЕВОЇ ІДЕНТИЧНОСТІ ПІДЛІТКІВ Батьківський, громадянський рух в Україні закликає МОН зупинити тотальну сексуалізацію дітей і підлітків Відкрите звернення Міністру освіти й науки України - Гриневич Лілії Михайлівні Представництво українського жіноцтва в ООН: низький рівень культури спілкування в соціальних мережах Гендерна антидискримінаційна експертиза може зробити нас моральними рабами ЛІВИЙ МАРКСИЗМ У НОВИХ ПІДРУЧНИКАХ ДЛЯ ШКОЛЯРІВ ВІДКРИТА ЗАЯВА на підтримку позиції Ганни Турчинової та права кожної людини на свободу думки, світогляду та вираження поглядів
Контакти
Тлумачний словник Авто Автоматизація Архітектура Астрономія Аудит Біологія Будівництво Бухгалтерія Винахідництво Виробництво Військова справа Генетика Географія Геологія Господарство Держава Дім Екологія Економетрика Економіка Електроніка Журналістика та ЗМІ Зв'язок Іноземні мови Інформатика Історія Комп'ютери Креслення Кулінарія Культура Лексикологія Література Логіка Маркетинг Математика Машинобудування Медицина Менеджмент Метали і Зварювання Механіка Мистецтво Музика Населення Освіта Охорона безпеки життя Охорона Праці Педагогіка Політика Право Програмування Промисловість Психологія Радіо Регилия Соціологія Спорт Стандартизація Технології Торгівля Туризм Фізика Фізіологія Філософія Фінанси Хімія Юриспунденкция |
|
||||||||||||||||||||||||||
POST-LISTENING22. Fill in the gaps in the following text using information from the tack:
JOKE VAN DAELE AT PYRAMIDS (02:15) PRE-LISTENING 1. What do you know about the Pyramids? 2. What is special about the Pyramids as one of the 7 Wonders of the Ancient World? 3. Study the following words and phrases: “a sight”, “genius”. WHILE-LISTENING Watch the video track and answer the following questions: 4. What channel is broadcasting? 5. How many wonders of the world were mentioned except the Pyramids? What are they? 6. Who is being interviewed? 7. What are the Pyramids symbol of, as Mr Zahi Hawass thinks? 8. Why does the woman who is being interviewed think that the Pyramids are the real Wonder of the World? 9. How many tourists visit the Pyramids? POST-LISTENING 10. Try to persuade your partner to go on a tour to see the Pyramids. EGYPT GREAT PYRAMIDS (03:25) PRE-LISTENING 1. What do you know about the Pyramids? 2. What is special about the Pyramids as one of the 7 Wonders of the Ancient World? 3. Study the following words and phrases: “pharaoh”, “survivor”, “acre”, “sarcophagus”. WHILE-LISTENING Watch the video track a part by part and answer the following questions: 00:00 – 01:26 4. Which pyramid is exactly still in existence? 5. What area does this pyramid occupy? 6. How many labourers worked on the construction? 7. How long was the pyramid built? 8. How many stones were joined together? 9. What is its height? 10. How can you get to the chambers? 01:27 - - 02:11 11. What was usually put into the stone sarcophagus? 12. Why was there a small hole in the wall of the chamber? 13. What were Egyptian pharaohs considered to be by ancient people of Egypt? 02:12 – end 14. Why are camels shown? POST-LISTENING 15. Look through the video-tracks 6, 7 and 8 again. Are the following statements about the Pyramids true (T) or false (F):
|
|||||||||||||||||||||||||||
|