Студопедия
Новини освіти і науки:
МАРК РЕГНЕРУС ДОСЛІДЖЕННЯ: Наскільки відрізняються діти, які виросли в одностатевих союзах


РЕЗОЛЮЦІЯ: Громадського обговорення навчальної програми статевого виховання


ЧОМУ ФОНД ОЛЕНИ ПІНЧУК І МОЗ УКРАЇНИ ПРОПАГУЮТЬ "СЕКСУАЛЬНІ УРОКИ"


ЕКЗИСТЕНЦІЙНО-ПСИХОЛОГІЧНІ ОСНОВИ ПОРУШЕННЯ СТАТЕВОЇ ІДЕНТИЧНОСТІ ПІДЛІТКІВ


Батьківський, громадянський рух в Україні закликає МОН зупинити тотальну сексуалізацію дітей і підлітків


Відкрите звернення Міністру освіти й науки України - Гриневич Лілії Михайлівні


Представництво українського жіноцтва в ООН: низький рівень культури спілкування в соціальних мережах


Гендерна антидискримінаційна експертиза може зробити нас моральними рабами


ЛІВИЙ МАРКСИЗМ У НОВИХ ПІДРУЧНИКАХ ДЛЯ ШКОЛЯРІВ


ВІДКРИТА ЗАЯВА на підтримку позиції Ганни Турчинової та права кожної людини на свободу думки, світогляду та вираження поглядів



Контакти
 


Тлумачний словник
Авто
Автоматизація
Архітектура
Астрономія
Аудит
Біологія
Будівництво
Бухгалтерія
Винахідництво
Виробництво
Військова справа
Генетика
Географія
Геологія
Господарство
Держава
Дім
Екологія
Економетрика
Економіка
Електроніка
Журналістика та ЗМІ
Зв'язок
Іноземні мови
Інформатика
Історія
Комп'ютери
Креслення
Кулінарія
Культура
Лексикологія
Література
Логіка
Маркетинг
Математика
Машинобудування
Медицина
Менеджмент
Метали і Зварювання
Механіка
Мистецтво
Музика
Населення
Освіта
Охорона безпеки життя
Охорона Праці
Педагогіка
Політика
Право
Програмування
Промисловість
Психологія
Радіо
Регилия
Соціологія
Спорт
Стандартизація
Технології
Торгівля
Туризм
Фізика
Фізіологія
Філософія
Фінанси
Хімія
Юриспунденкция






WHILE-LISTENING

Watch the video track a part by part and answer the following questions:

00:00 – 01:12

5. What form does the Stonehenge have?

6. When did the building begin?

7. What was it originally like at those times?

8. What was it probably constructed for?

9. When did the construction start again?

10. What is it made of?

11. How many blue stones were put there?

12. How much did each of those stones weigh?

13. How much time was it probably needed for this kind of job?

14. Why did the excavation begin?

01:13 - end

15. When did the previous excavation take place?

16. How many professors work on this project?

17. What are the dimensions of excavation?

18. What are the scientists looking for?

19. A reporter from which organization takes part in this track?

POST-LISTENING

20. Would you like to visit the Stonehenge? Why?

THE COLOSSEUM (ROME)

(01:15)

PRE-LISTENING

1. What is the COLOSSEUM?

2. Where is it situated?

3. What was it used for in ancient times?

4. Study the following words and phrases: “forum”, “queue”, “to relocate”.

WHILE-LISTENING

Watch the video track and answer the following questions:

5. What month is it?

6. What is the actual name of the COLOSSEUM?

7. When was it built?

8. Where can people buy tickets to the COLOSSEUM?

9. Which of these two ways of buying tickets is recommended and why?

10. Is the COLOSSEUM situated on its original place?

POST-LISTENING

11. What other ancient structures do you know in Italy (Europe)?

A NEW DISCOVERY IN EGYPT

(01:42)

PRE-LISTENING

1. What do you know about the Pyramids?

2. What is special about the Pyramids as one of the 7 Wonders of the Ancient World?

3. Study the following words and phrases: “excavation”,“remains”, “dynasty”, “chamber”.

WHILE-LISTENING

Watch the video track a part by part and answer the following questions:

00:00 – 00:16

4. What is the main news?

5. When was it built?

6. What channel does the reporter work for?

00:17 – 00:55

7. Which place exactly was it found in?

8. When was it found?

9. Where exactly is it located?

10. Which dynasty of pharaohs is mentioned in the tack?

11. What is the height of this Pyramid now?

12. What was its original height?

13. Who is given a tour around the excavation site?

14. What was the aim of the Egyptian oldest Pyramid?

00:56 – end

15. Who is being interviewed?

16. How long has the excavation lasted?

17. Who carried out this excavation?

18. How many Pyramids were rediscovered?

19. How many metres of sand have been removed?

20. When are archeologists going to enter the burial chamber?

21. What may happen to the content of the burial chamber if the archaeologists are late to enter it?




Переглядів: 345

<== попередня сторінка | наступна сторінка ==>
PRE-LISTENING | POST-LISTENING

Не знайшли потрібну інформацію? Скористайтесь пошуком google:

 

© studopedia.com.ua При використанні або копіюванні матеріалів пряме посилання на сайт обов'язкове.


Генерація сторінки за: 0.003 сек.