МАРК РЕГНЕРУС ДОСЛІДЖЕННЯ: Наскільки відрізняються діти, які виросли в одностатевих союзах
РЕЗОЛЮЦІЯ: Громадського обговорення навчальної програми статевого виховання ЧОМУ ФОНД ОЛЕНИ ПІНЧУК І МОЗ УКРАЇНИ ПРОПАГУЮТЬ "СЕКСУАЛЬНІ УРОКИ" ЕКЗИСТЕНЦІЙНО-ПСИХОЛОГІЧНІ ОСНОВИ ПОРУШЕННЯ СТАТЕВОЇ ІДЕНТИЧНОСТІ ПІДЛІТКІВ Батьківський, громадянський рух в Україні закликає МОН зупинити тотальну сексуалізацію дітей і підлітків Відкрите звернення Міністру освіти й науки України - Гриневич Лілії Михайлівні Представництво українського жіноцтва в ООН: низький рівень культури спілкування в соціальних мережах Гендерна антидискримінаційна експертиза може зробити нас моральними рабами ЛІВИЙ МАРКСИЗМ У НОВИХ ПІДРУЧНИКАХ ДЛЯ ШКОЛЯРІВ ВІДКРИТА ЗАЯВА на підтримку позиції Ганни Турчинової та права кожної людини на свободу думки, світогляду та вираження поглядів
Контакти
Тлумачний словник Авто Автоматизація Архітектура Астрономія Аудит Біологія Будівництво Бухгалтерія Винахідництво Виробництво Військова справа Генетика Географія Геологія Господарство Держава Дім Екологія Економетрика Економіка Електроніка Журналістика та ЗМІ Зв'язок Іноземні мови Інформатика Історія Комп'ютери Креслення Кулінарія Культура Лексикологія Література Логіка Маркетинг Математика Машинобудування Медицина Менеджмент Метали і Зварювання Механіка Мистецтво Музика Населення Освіта Охорона безпеки життя Охорона Праці Педагогіка Політика Право Програмування Промисловість Психологія Радіо Регилия Соціологія Спорт Стандартизація Технології Торгівля Туризм Фізика Фізіологія Філософія Фінанси Хімія Юриспунденкция |
|
||||||||
PRE-LISTENING1. What kind of wall was it? 2. Why were such walls built? 3. What are the usual dimensions of an object? 4. Study the following words and phrases: “dynasty”, “barbarian”, “to bake/backed”, “battlement”, “to curve”, “masterpiece”, “remains”. WHILE-LISTENING Watch the video-track a part by part and answer the following questions. 00:00 - 01:20 5. Which part of the Wall exactly is this video-track about? 6. What name was it given? 7. When was it built? 8. Who was it intended to protect? 9. What is it made of? 10. How thick is it at its base? 11. What is the height of its battlements? 12. What is its length? 13. What is special in its construction? 14. How do visitors feel themselves at the sight of the wall? 01:25 – 01:57 15. Fill in the gaps in the following text with the words you hear:
01:58– end 16. How was the whole Great Wall of China built? 17. Was there any single strategic idea in its construction? 18. What was the length of all walls that were joined together? 19. Does the joined wall still exist? 20. What is the Great Wall symbol of? POST-LISTENING 21. Summarize information from the track to make a small text about the Great Wall of China. 22. Make a list of arguments “for” visiting the Great Wall of China. SECRETS OF STONEHENGE (01:34) PRE-LISTENING 1. What is Stonehenge? 2. Where is it situated? 3. Study the following words and phrases: “arch, “henge”. WHILE-LISTENING Watch the video track and answer the following questions: 4. Where exactly is the place shown in the video track? 5. What year is shown? 6. Why are the Pyramids in Egypt mentioned? 7. How heavy were the rocks? 8. How many people worked on this massive project? 9. How many arches are there in the centre of the circle? 10. Do we know for sure the real aim of this construction? POST-LISTENING 11. Would you like to visit the Stonehenge? Why? STONEHENGE SECRETS (02:20) PRE-LISTENING 1. What is Stonehenge? 2. Where is it situated? 3. What could its secret be? 4. Study the following words and phrases: “a ditch”, “to bury/ burial”, “excavation”, “a clue”, “purpose”.
|
|||||||||
|