Студопедия
Новини освіти і науки:
МАРК РЕГНЕРУС ДОСЛІДЖЕННЯ: Наскільки відрізняються діти, які виросли в одностатевих союзах


РЕЗОЛЮЦІЯ: Громадського обговорення навчальної програми статевого виховання


ЧОМУ ФОНД ОЛЕНИ ПІНЧУК І МОЗ УКРАЇНИ ПРОПАГУЮТЬ "СЕКСУАЛЬНІ УРОКИ"


ЕКЗИСТЕНЦІЙНО-ПСИХОЛОГІЧНІ ОСНОВИ ПОРУШЕННЯ СТАТЕВОЇ ІДЕНТИЧНОСТІ ПІДЛІТКІВ


Батьківський, громадянський рух в Україні закликає МОН зупинити тотальну сексуалізацію дітей і підлітків


Відкрите звернення Міністру освіти й науки України - Гриневич Лілії Михайлівні


Представництво українського жіноцтва в ООН: низький рівень культури спілкування в соціальних мережах


Гендерна антидискримінаційна експертиза може зробити нас моральними рабами


ЛІВИЙ МАРКСИЗМ У НОВИХ ПІДРУЧНИКАХ ДЛЯ ШКОЛЯРІВ


ВІДКРИТА ЗАЯВА на підтримку позиції Ганни Турчинової та права кожної людини на свободу думки, світогляду та вираження поглядів



A Case of Bronchitis

 

Patient Smirnov called in a physician from the local polyclinic. He couldn’t go to the polyclinic himself because his temperature was about 38C. In a few hours doctor Belova, an experienced therapeutist, came to the call.

Doctor Belova wanted to know the patient’s complaints. She asked him about his condition. He said that a short, painful dry cough associated with rapid respiration had developed two days before. In addition the patient complained of the pain in the throat and behind the breastbone.

The physician examined the patient, she listened to the lungs and heart and then measured his blood pressure. Neither the blood pressure nor the heart sounds were abnormal. But both dry and moist rales were heard in the lungs. The respiratory rate was increased and the patient breathed with difficulty. The physician also determined that the patient felt discomfort in the chest. On the basis of all the findings the physician made the diagnosis of acute bronchitis in a mild form.

It was not necessary to admit the patient to the hospital, he could follow home treatment. The patient had to be on a sick-leave until his temperature became normal. He was told to follow a bed regimen and a light diet. He was also recommended to drink either warm milk or have warm application to his chest. These procedures had to control the cough and impaired breathing.

The doctor administered the patient two tablets of tetracycline to be taken orally and a cough mixture to be taken three times a day.

 

The symptoms of the disease The examination procedures The doctor’s instructions

 

Put the sentences into the logical order and make up the dialogue. Role-play it.

 

  • Hello, Mister Smith. What’s wrong with you at the moment?
  • All right. I’ll examine you. Let me measure your blood pressure. It’s all right. Now I’ll listen to your lungs and heart. I hear dry and moist rales in the lungs. I think you have acute bronchitis, Mr. Smith.
  • Yes, it is 38C.
  • Yes, I have a painful dry cough.
  • Oh yes, follow my administrations and you’ll feel better soon.
  • Really?
  • Have you got a temperature?
  • Well, I have pain in the throat and behind the breastbone and I had a bad headache last night.
  • Is that all doctor?
  • That’s not very much. Are you coughing much?
  • Thank you, doctor.
  • I am sure. I’ll prescribe you two tablets of tetracycline and a cough mixture three times a day. You should drink much and have a warm complication to the chest.
  • Good bye. I wish you a speedy recovery.

 

TOPIC 32. CHRONIC GASTRITIS

 




Переглядів: 1368

<== попередня сторінка | наступна сторінка ==>
Tuberculosis | Teacher: Read the text about chronic gastritis. Fill in the gaps using the information from the text.

Не знайшли потрібну інформацію? Скористайтесь пошуком google:

  

© studopedia.com.ua При використанні або копіюванні матеріалів пряме посилання на сайт обов'язкове.


Генерація сторінки за: 0.001 сек.