МАРК РЕГНЕРУС ДОСЛІДЖЕННЯ: Наскільки відрізняються діти, які виросли в одностатевих союзах
РЕЗОЛЮЦІЯ: Громадського обговорення навчальної програми статевого виховання ЧОМУ ФОНД ОЛЕНИ ПІНЧУК І МОЗ УКРАЇНИ ПРОПАГУЮТЬ "СЕКСУАЛЬНІ УРОКИ" ЕКЗИСТЕНЦІЙНО-ПСИХОЛОГІЧНІ ОСНОВИ ПОРУШЕННЯ СТАТЕВОЇ ІДЕНТИЧНОСТІ ПІДЛІТКІВ Батьківський, громадянський рух в Україні закликає МОН зупинити тотальну сексуалізацію дітей і підлітків Відкрите звернення Міністру освіти й науки України - Гриневич Лілії Михайлівні Представництво українського жіноцтва в ООН: низький рівень культури спілкування в соціальних мережах Гендерна антидискримінаційна експертиза може зробити нас моральними рабами ЛІВИЙ МАРКСИЗМ У НОВИХ ПІДРУЧНИКАХ ДЛЯ ШКОЛЯРІВ ВІДКРИТА ЗАЯВА на підтримку позиції Ганни Турчинової та права кожної людини на свободу думки, світогляду та вираження поглядів
Контакти
Тлумачний словник Авто Автоматизація Архітектура Астрономія Аудит Біологія Будівництво Бухгалтерія Винахідництво Виробництво Військова справа Генетика Географія Геологія Господарство Держава Дім Екологія Економетрика Економіка Електроніка Журналістика та ЗМІ Зв'язок Іноземні мови Інформатика Історія Комп'ютери Креслення Кулінарія Культура Лексикологія Література Логіка Маркетинг Математика Машинобудування Медицина Менеджмент Метали і Зварювання Механіка Мистецтво Музика Населення Освіта Охорона безпеки життя Охорона Праці Педагогіка Політика Право Програмування Промисловість Психологія Радіо Регилия Соціологія Спорт Стандартизація Технології Торгівля Туризм Фізика Фізіологія Філософія Фінанси Хімія Юриспунденкция |
|
||||||||
Exercise 2.3Complete the questions using the Past Continuous tense form and answer them.
Part III The Past Simple and the Past Continuous
Exercise 3.1 Choose the correct form of the verb.
1. They decided / 2. I worked / was working on my project when I had / was having a brilliant idea. 3. When the guests arrived / were arriving, she still cooked / was still cooking dinner. 4. When his car broke down / was breaking down, he phoned / was phoning the garage. 5. Kate showed / was showing me her photos, and then went / was going to the kitchen for some drinks. 6. Did you hear / Were you hearing the wind? It blew / was blowing very strongly. 7. They didn’t need / weren’t needing our help yesterday. 8. I thought / was thinking he was right. 9. Someone knocked / was knocking at the door while I had / was having a shower. 10. At five o’clock this morning I had / was having a wonderful dream, but then the alarm went off / was going off. 11. I didn’t understand / wasn’t understanding what went on / was going on. Several people shouted / were shouting at me at the same time. 12. Was Val busy when you came / were coming to see her? – Yes, she helped / was helping her son with his homework.
Exercise 3.2 Make sentences using the Past Simple or the Past Continuous tense form + when or while.
1. I (stand) near the road – the accident (happen) 2. We (wait) at the bus stop – we (see) the car 3. Jack (listen) to his car radio – he (drive) home 4. He (hear) about the accident – he (listen) to the news 5. Two men (cross) on a red light – the car (hit) them 6. The driver (not stop) – he (see) the men 7. It (rain) – Jack (drive) to the police station 8. He (think) about his article in the newspaper – he (talk) to the police officer 9. It (stop) raining – Jack (drive) back home 10. A TV programme about road accidents (begin) – Jack (write) his article
Exercise 3.3 Give short answers to the following questions.
1. Did you have a nice holiday last year? Yes,.... .. 2. Were they travelling by boat when you saw them? No, … . 3. Was John’s party good? Yes, … . 4. Did Mike laugh at your joke? Yes, … . 5. Did you go to the bank yesterday morning? No, … . 6. Weren’t they waiting for you? No, … .
|
|||||||||
|