МАРК РЕГНЕРУС ДОСЛІДЖЕННЯ: Наскільки відрізняються діти, які виросли в одностатевих союзах
РЕЗОЛЮЦІЯ: Громадського обговорення навчальної програми статевого виховання ЧОМУ ФОНД ОЛЕНИ ПІНЧУК І МОЗ УКРАЇНИ ПРОПАГУЮТЬ "СЕКСУАЛЬНІ УРОКИ" ЕКЗИСТЕНЦІЙНО-ПСИХОЛОГІЧНІ ОСНОВИ ПОРУШЕННЯ СТАТЕВОЇ ІДЕНТИЧНОСТІ ПІДЛІТКІВ Батьківський, громадянський рух в Україні закликає МОН зупинити тотальну сексуалізацію дітей і підлітків Відкрите звернення Міністру освіти й науки України - Гриневич Лілії Михайлівні Представництво українського жіноцтва в ООН: низький рівень культури спілкування в соціальних мережах Гендерна антидискримінаційна експертиза може зробити нас моральними рабами ЛІВИЙ МАРКСИЗМ У НОВИХ ПІДРУЧНИКАХ ДЛЯ ШКОЛЯРІВ ВІДКРИТА ЗАЯВА на підтримку позиції Ганни Турчинової та права кожної людини на свободу думки, світогляду та вираження поглядів
Контакти
Тлумачний словник Авто Автоматизація Архітектура Астрономія Аудит Біологія Будівництво Бухгалтерія Винахідництво Виробництво Військова справа Генетика Географія Геологія Господарство Держава Дім Екологія Економетрика Економіка Електроніка Журналістика та ЗМІ Зв'язок Іноземні мови Інформатика Історія Комп'ютери Креслення Кулінарія Культура Лексикологія Література Логіка Маркетинг Математика Машинобудування Медицина Менеджмент Метали і Зварювання Механіка Мистецтво Музика Населення Освіта Охорона безпеки життя Охорона Праці Педагогіка Політика Право Програмування Промисловість Психологія Радіо Регилия Соціологія Спорт Стандартизація Технології Торгівля Туризм Фізика Фізіологія Філософія Фінанси Хімія Юриспунденкция |
|
|||||||
Exercise 3.4Put the verbs in the correct form,the Past Simple or the Past Continuous tense form.
1. Gary (break) his leg last month. It (happen) when he (climb) a mountain. He (fall) off a rock. 2. The plane (land) at the airport, and Katie (get off). Her parents (wait) to meet her. 3. Sarah and Bill (have) a party when I (come) to see them. The guests (dance) and (drink) champagne. They (ask) me to join them. 4. What you (do) when they (cut) off the electricity? – I (work) on my computer. 5. What time the noise (wake) you up? – It (start) while I still (sleep). 6. Was Brian at university yesterday? – No, he (not go) to university. He was ill. 7. How high the plane (fly) when it (hit) the rock? – It (not fly) very high. 8. Your neighbour (borrow) any money from you yesterday? – No, he was busy, so he (not come). 9. How Newton (discover) the law of gravity? – He (sit) under a tree, and an apple (fall) on his head. 10. You (meet) Pete last night? – Yes, he (walk) his dog in the park. 11. What you (do) at 9 o’clock this morning? – I (water) the flowers. 12. The police (put) cameras on all the houses and (catch) the robber the next week.
Exercise 3.5 Read the text and put the verbs in the correct form.
Last Saturday I (1) .. (invite) my parents for dinner. I (2) … (decide) to make some delicious things, including grilled pork sausages. At about 5 o’clock I (3) … (cook) in the kitchen. My favourite CD (4) … (play) in the living room and my dog Jumpy (5) … (sleep) there quietly. Then the door bell (6) … (ring), so I (7) … (go) to open the door. When I (8) … (come) back, I (9) … (not can) see any grilled sausages. They (10) … (not be) on the table. Jumpy? I (11) … (go) to the living room. Jumpy (12) … (sit) under the chair and (13) … (eat) my sausages! He (14) … (enjoy) the sausages so much that he (15) … (not hear) me. As he (16) … (not look) in my direction, I (17) … (take) a newspaper and (18) … (start) to walk up to him very quietly. I (19) … (want) to hit him with the newspaper, but at the last moment Jumpy (20) … (see) me, (21) … (catch) the sausages and (22) … (escape) under the sofa. I (23) … (return) to the kitchen to cook some chicken. Exercise 3.6 Read the dialogue and use the correct form of the verbs, the Past Simple or the Past Continuous tense form.
A: I (1) … (lose) my house keys last night and (2) … (not want) to disturb my parents. B: How (3) … (you/get) into the house? A: I (4) … (climb) in through the window. B: (5) … (you/frighten) your parents? A: Sure. While I (6) … (enter) the house through the window, they (7) … (think) it (8) … (be) a thief. B: How (9) … (they/recognize) you? A: Fortunately, I (10) … (manage) to switch on the light and they (11) … (see) my face. B: (12) … (they/be) angry? (13) … (they/forgive) you for that? A: Yes, and they even (14) … (not punish) me. They only (15) … (ask) me never to do such things again.
Part IV The construction used to + Infinitive
|
||||||||
|