Студопедия
Новини освіти і науки:
МАРК РЕГНЕРУС ДОСЛІДЖЕННЯ: Наскільки відрізняються діти, які виросли в одностатевих союзах


РЕЗОЛЮЦІЯ: Громадського обговорення навчальної програми статевого виховання


ЧОМУ ФОНД ОЛЕНИ ПІНЧУК І МОЗ УКРАЇНИ ПРОПАГУЮТЬ "СЕКСУАЛЬНІ УРОКИ"


ЕКЗИСТЕНЦІЙНО-ПСИХОЛОГІЧНІ ОСНОВИ ПОРУШЕННЯ СТАТЕВОЇ ІДЕНТИЧНОСТІ ПІДЛІТКІВ


Батьківський, громадянський рух в Україні закликає МОН зупинити тотальну сексуалізацію дітей і підлітків


Відкрите звернення Міністру освіти й науки України - Гриневич Лілії Михайлівні


Представництво українського жіноцтва в ООН: низький рівень культури спілкування в соціальних мережах


Гендерна антидискримінаційна експертиза може зробити нас моральними рабами


ЛІВИЙ МАРКСИЗМ У НОВИХ ПІДРУЧНИКАХ ДЛЯ ШКОЛЯРІВ


ВІДКРИТА ЗАЯВА на підтримку позиції Ганни Турчинової та права кожної людини на свободу думки, світогляду та вираження поглядів



Descriptions of design activities

At least two views of design activity are consistent with the Action-Centric Perspective. Both involve three basic activities.

In the Reflection-in-Action paradigm, designers alternate between "framing," "making moves," and "evaluate moves." "Framing" refers to conceptualizing the problem, i.e., defining goals and objectives. A "move" is a tentative design decision. The evaluation process may lead to further moves in the design.

In the Sensemaking-Coevolution-Implementation Framework, designers alternate between its three titular activities. Sensemaking includes both framing and evaluating moves. Implementation is the process of constructing the design object. Coevolution is "the process where the design agent simultaneously refines its mental picture of the design object based on its mental picture of the context, and vice versa."

Criticism of the Action-Centric Perspective

As this perspective is relatively new, it has not yet encountered much criticism. One possible criticism is that it is less intuitive than The Rational Model.

Design Disciplines

- Applied arts

- Architecture

- Communication design

- Engineering design

- Fashion design

- Game design

- Graphic design

- Industrial design

- Instructional design

- Interaction design

- Interior design

- Landscape architecture

- Lighting design

- Military Design Methodology

- Product design

- Process design

- Service design

- Software design

- Web design

- Urban design

- Visual design

Text 3

Philosophies and studies of design

There are countless philosophies for guiding design as the design values and its accompanying aspects within modern design vary, both between different schools of thought and among practicing designers. Design philosophies are usually for determining design goals. A design goal may range from solving the least significant individual problem of the smallest element, to the most holistic influential utopian goals. Design goals are usually for guiding design. However, conflicts over immediate and minor goals may lead to questioning the purpose of design, perhaps to set better long term or ultimate goals.

A 1938 Bugatti Type 57SC Atlantic from the Ralph Lauren collection. "Form follows function" can be an aesthetic point of view that a design can heighten, as often seen in the work of the Bugattis, Ettore, Rembrandt and Jean.

 




Переглядів: 494

<== попередня сторінка | наступна сторінка ==>
The Action-Centric Model | Philosophies for guiding design

Не знайшли потрібну інформацію? Скористайтесь пошуком google:

  

© studopedia.com.ua При використанні або копіюванні матеріалів пряме посилання на сайт обов'язкове.


Генерація сторінки за: 0.001 сек.