МАРК РЕГНЕРУС ДОСЛІДЖЕННЯ: Наскільки відрізняються діти, які виросли в одностатевих союзах
РЕЗОЛЮЦІЯ: Громадського обговорення навчальної програми статевого виховання ЧОМУ ФОНД ОЛЕНИ ПІНЧУК І МОЗ УКРАЇНИ ПРОПАГУЮТЬ "СЕКСУАЛЬНІ УРОКИ" ЕКЗИСТЕНЦІЙНО-ПСИХОЛОГІЧНІ ОСНОВИ ПОРУШЕННЯ СТАТЕВОЇ ІДЕНТИЧНОСТІ ПІДЛІТКІВ Батьківський, громадянський рух в Україні закликає МОН зупинити тотальну сексуалізацію дітей і підлітків Відкрите звернення Міністру освіти й науки України - Гриневич Лілії Михайлівні Представництво українського жіноцтва в ООН: низький рівень культури спілкування в соціальних мережах Гендерна антидискримінаційна експертиза може зробити нас моральними рабами ЛІВИЙ МАРКСИЗМ У НОВИХ ПІДРУЧНИКАХ ДЛЯ ШКОЛЯРІВ ВІДКРИТА ЗАЯВА на підтримку позиції Ганни Турчинової та права кожної людини на свободу думки, світогляду та вираження поглядів
Контакти
Тлумачний словник Авто Автоматизація Архітектура Астрономія Аудит Біологія Будівництво Бухгалтерія Винахідництво Виробництво Військова справа Генетика Географія Геологія Господарство Держава Дім Екологія Економетрика Економіка Електроніка Журналістика та ЗМІ Зв'язок Іноземні мови Інформатика Історія Комп'ютери Креслення Кулінарія Культура Лексикологія Література Логіка Маркетинг Математика Машинобудування Медицина Менеджмент Метали і Зварювання Механіка Мистецтво Музика Населення Освіта Охорона безпеки життя Охорона Праці Педагогіка Політика Право Програмування Промисловість Психологія Радіо Регилия Соціологія Спорт Стандартизація Технології Торгівля Туризм Фізика Фізіологія Філософія Фінанси Хімія Юриспунденкция |
|
|||||||
The role of intonation.
Having seen that utterances differing only in tune may produce quite different reactions in the listener we can fairly conclude that the tune contributes considerably to the total meaning of an utterance. Yet pitch patterns do not, in English, change the basic meanings of words, the meanings we find defined in a dictionary. Whatever tune is used with the word Yes it remains the same affirmative. The contribution that intonation makes is to express, in addition to and beyond the bare words and grammatical constructions used, the speaker’s attitude to the situation in which he is placed. Clearly this is what the words and the constructions are also trying to express; but without intonation, as for instance in writing, they cannot do the whole job on their own; that is why different actors can give such widely varying interpretations of the same role in a play. We may regard the words as a rough guide to the meaning, and the intonation as giving greater precision and point, but this is not to say that intonation makes greater contribution to the whole than does the verbal structure; indeed the intonation without words would give a very vague impression of the total meaning. Nevertheless, it does provide important information which is not contained in any of the other features of utterances, and without this additional information there would be many more imprecisions and ambiguities in English speech than in fact there are. To describe exactly the attitude which a given pitch pattern expresses is not always easy, for the very good reason that such attitudes are more often conveyed in tunes than in words, so that the words are not readily available. It is this difficulty that writers are constantly facing, and one measure of a writer’s success is his ability to solve the problem of suggesting the exact meaning he has in mind even though he has no direct method of conveying intonation. The English speaker learns by experience from earliest childhood what attitudes are linked with the various tunes he hears and uses, but he would be hard put to it to explain them. Our attempt to explain the attitudes, the meanings which the English tunes convey will be found in chapter II, but first we must show how the tunes of English are constructed and a method of symbolising the pitch treatment of English utterances.
|
||||||||
|