Студопедия
Новини освіти і науки:
МАРК РЕГНЕРУС ДОСЛІДЖЕННЯ: Наскільки відрізняються діти, які виросли в одностатевих союзах


РЕЗОЛЮЦІЯ: Громадського обговорення навчальної програми статевого виховання


ЧОМУ ФОНД ОЛЕНИ ПІНЧУК І МОЗ УКРАЇНИ ПРОПАГУЮТЬ "СЕКСУАЛЬНІ УРОКИ"


ЕКЗИСТЕНЦІЙНО-ПСИХОЛОГІЧНІ ОСНОВИ ПОРУШЕННЯ СТАТЕВОЇ ІДЕНТИЧНОСТІ ПІДЛІТКІВ


Батьківський, громадянський рух в Україні закликає МОН зупинити тотальну сексуалізацію дітей і підлітків


Відкрите звернення Міністру освіти й науки України - Гриневич Лілії Михайлівні


Представництво українського жіноцтва в ООН: низький рівень культури спілкування в соціальних мережах


Гендерна антидискримінаційна експертиза може зробити нас моральними рабами


ЛІВИЙ МАРКСИЗМ У НОВИХ ПІДРУЧНИКАХ ДЛЯ ШКОЛЯРІВ


ВІДКРИТА ЗАЯВА на підтримку позиції Ганни Турчинової та права кожної людини на свободу думки, світогляду та вираження поглядів



Ключові фактори успіху в конкурентній боротьбі

Успішне функціонування підприємства та його розвиток багато в чому залежить від наявності (створення) певних умов роботи, що позитивно відрізняють підприємство від його конкурентів. Такі специфічні риси підприємства, що дозволяють йому бути більш успішним, отримали назву ключових факторів успіху (КФУ) підприємства в конкурентній боротьбі.

Ключові фактори успіху (конкурентні переваги) в галузях промисловості відрізняються та можуть з часом змінюватися під впливом змін загальної ситуації в галузі. Конкурентні переваги підприємства можуть бути класифіковані за наступними ознаками (див. табл. 4.2)

 

Таблиця 4.2 – Класифікація ключових факторів успіху підприємств

Класифікаційна ознака Види конкурентних переваг
За ступенем стійкості · Низькостійкі є доступними для інших підприємств (легко отримати та відповідно легко втратити); · Середньостійкі можуть утримуватися підприємством на протязі більш тривалого часу(наприклад, репутація підприємства, канали збуту та ін.); · Високостійкі характеризують унікальні можливості підприємства, що є важкими для повторення конкурентами

Продовження табл. 4.2

  (як правило, відносяться відкриття, нові технології та ін.).
За строком використання · Реальні визначають поточну конкурентну позицію підприємства; · Потенційні служать основою майбутньої конкурентної позиції.
За сферою конкуренції · Локальні досягаються в межах регіону, в якому працює підприємство; · Національні обумовлені перевагами країни, в якій розташоване підприємство; · Глобальні - пов’язані з підприємницької діяльністю на світовому ринку.

Найбільш важливим для підприємства є володіння довгостроковими та стійкими конкурентними перевагами. Стійкість конкурентної переваги обумовлюється трьома факторами: джерелом переваги, кількістю джерел переваг, можливостями підприємства знаходити нові джерела переваг. Тривалість конкурентної переваги визначається здатністю підприємства зберегти та забезпечити її захист від можливого відтворення конкурентами.

Формування та підтримання конкурентної переваги охоплює весь механізм діяльності підприємства, пов'язаний зі створенням, виробництвом та реалізацією продукції. Основними принципами формування та підтримання конкурентної переваги є :

· Прагнення менеджменту підприємства до покращень, нововведень та змін в усіх аспектах господарської діяльності підприємства;

· Удосконалення та збільшення кількості джерел конкурентних переваг, що сприяють збереженню конкурентного становища підприємства;

· Застосування системного підходу до створення конкурентної переваги.

Найбільш розповсюджені види КФУ представлені в таблице 4.3.


Таблиця 4.3 – Види основних ключових факторів успіху підприємства

Група КФУ КФУ
Науково-технологічні · швидкість створення нових продуктів та впровадження їх у виробництво; · володіння ноу-хау, патентами, авторськими правами; · ступінь володіння наявними технологіями та ін.
Виробничі   · низька собівартість продукції; · якість продукції.
Маркетингові · широка представленість в точках роздрібної торгівлі; · наявність власних точок роздрібної торгівлі; · низькі витрати по реалізації; · гарантійне обслуговування; · швидка доставка; · різні форми реалізації продукції та ін.
Інші · вигідне місце розташування підприємства, що призводить до зниження витрат на транспортування; · доступ к кваліфікованому персоналу; · рівень інформаційних систем; · досвід в області менеджменту; · добрий імідж підприємства та ін.

 

Таким чином, аналіз факторів успіху підприємства дозволяє виявити внутрішні особливості роботи підприємства, тобто є свого роду аналізом внутрішнього середовища, проте визначення внутрішніх особливостей та їх значущості для підприємства можливо лише в процесі проведення аналізу галуз.

 




Переглядів: 2586

<== попередня сторінка | наступна сторінка ==>
Технологія аналізу ситуації в галузі та конкуренції в ній | Сили (фактори), що призводять до змін в структурі конкурентних сил галузі

Не знайшли потрібну інформацію? Скористайтесь пошуком google:

  

© studopedia.com.ua При використанні або копіюванні матеріалів пряме посилання на сайт обов'язкове.


Генерація сторінки за: 0.016 сек.