Студопедия
Новини освіти і науки:
МАРК РЕГНЕРУС ДОСЛІДЖЕННЯ: Наскільки відрізняються діти, які виросли в одностатевих союзах


РЕЗОЛЮЦІЯ: Громадського обговорення навчальної програми статевого виховання


ЧОМУ ФОНД ОЛЕНИ ПІНЧУК І МОЗ УКРАЇНИ ПРОПАГУЮТЬ "СЕКСУАЛЬНІ УРОКИ"


ЕКЗИСТЕНЦІЙНО-ПСИХОЛОГІЧНІ ОСНОВИ ПОРУШЕННЯ СТАТЕВОЇ ІДЕНТИЧНОСТІ ПІДЛІТКІВ


Батьківський, громадянський рух в Україні закликає МОН зупинити тотальну сексуалізацію дітей і підлітків


Відкрите звернення Міністру освіти й науки України - Гриневич Лілії Михайлівні


Представництво українського жіноцтва в ООН: низький рівень культури спілкування в соціальних мережах


Гендерна антидискримінаційна експертиза може зробити нас моральними рабами


ЛІВИЙ МАРКСИЗМ У НОВИХ ПІДРУЧНИКАХ ДЛЯ ШКОЛЯРІВ


ВІДКРИТА ЗАЯВА на підтримку позиції Ганни Турчинової та права кожної людини на свободу думки, світогляду та вираження поглядів



Сили (фактори), що призводять до змін в структурі конкурентних сил галузі

З часом умови існування галузі та рівень конкуренції в ній змінюються, сили, які призводять до цих змін, називають рушійними. Рушійні сили можуть бути об’єднанні у декілька груп (див. табл. 4.4).

 


Таблиця 4.4 – Характеристика рушійних сил розвитку галузі

Група рушійних сил Прошарок аналізу згідно до технології PEST Характеристика
Зміни в тенденціях розвитку галузі Економічне середовище Зміна темпів росту розвитку галузі впливає на: · Співвідношення попиту та пропозиції; · Склад учасників ринку (проникнення на ринок та виходу з нього); · Складність/легкість збільшення обсягів продажів підприємством. Постійне зростання попиту на продукцію галузі може призвести до збільшення обсягів інвестування в розвиток підприємств та до появи нових підприємств. І навпаки, на ринку, що звужується інвестування припиняється, може зменшуватися кількість учасників ринку або здійснюватися часткова згортка бізнес-напрямів.
Глобалізації галузі Економічне та політичне середовища Глобалізація галузі може бути обумовлена наступними причинами: · Прагненням декількох національних підприємств до завоювання позицій лідера на світовому ринку за рахунок агресивної стратегії; · Виникненням попиту на продукцію галузі в інших країнах; · Зняттям торгівельних бар’єрів між країнами.
Зміни в складі споживачів та в способах використання продукції Соціокультурне середовище   Демографічні зміни, поява нових способів використання продукції можуть призвести до змін: · в наборі послуг, що пропонуються споживачам (кредитування, після продажний сервіс, ремонт, заміна старого продукту на новий та ін.) ; · в збутовій мережі; · в номенклатурі продукції, що пропонується споживачам; · в підходах до реалізації продукції, її рекламі.
Зміна суспільних цінностей, образу життя Соціокультурне середовище   Поява нових суспільних проблем, зміна відношення до певних продуктів, зміни в стилі життя призводять до змін в галузі, що виробляє відповідні продукти. Як правило, такі зміни виражаються в перегляді вимог до характеристик продукції, що спонукає підприємство змінювати технології виробництва або міняти продукцію.

 

Продовження табл. 4.4.

Виникнення нових продуктів Технологічне середовище Успішне виведенні на ринок нових продуктів одним підприємством, як правило, призводить до перерозподілу споживачів за рахунок конкурентів.
Технологічні зміни Технологічне середовище Поява нових технологій (в першу чергу виробництва) може докорінно змінити стан галузі за рахунок виникнення можливості виробництва нових або покращених продуктів з меншими витратами. Розвиток технології також впливає на зміну розмірів необхідних капіталовкладеннях, вимог до території підприємства (розміри, місце розташування) та ін.
Розповсюдження ноу-хау Технологічне середовище По мірі того, як розповсюджуються передові методи виробництва (через пресу, в процесі відвідування підприємств делегаціями, в результаті уходу з підприємств кваліфікованих кадрів, шляхом продажу ліцензій та ін.), зменшуються конкурентні переваги підприємства, що володіє ноу-хау. За останні роки перелив технологій через національні кордони став однією з важливіших рушійних сил в конкурентній боротьбі.
Поява на ринку/ вихід з ринку крупних підприємств   - При появі в галузі нового підприємства або при зміні власників вже діючих підприємств в конкурентну боротьбу привносяться нові елементи, що обумовлені попереднім досвідом роботи власників та менеджерів в інших галузях. Поява нового крупного підприємства може не лише визвати перестановку сил серед конкурентів, але й призвести до змін в самому характері конкуренції.

 

 


Аналіз рушійних сил має практичну цінність при розробці стратегії, оскільки дає можливість врахувати ті тенденції, що характерні для галузі і можуть суттєво вплинути на поведінку підприємства в ній.




Переглядів: 490

<== попередня сторінка | наступна сторінка ==>
Ключові фактори успіху в конкурентній боротьбі | Технологія SWOT – аналізу підприємства

Не знайшли потрібну інформацію? Скористайтесь пошуком google:

  

© studopedia.com.ua При використанні або копіюванні матеріалів пряме посилання на сайт обов'язкове.


Генерація сторінки за: 0.014 сек.