МАРК РЕГНЕРУС ДОСЛІДЖЕННЯ: Наскільки відрізняються діти, які виросли в одностатевих союзах
РЕЗОЛЮЦІЯ: Громадського обговорення навчальної програми статевого виховання ЧОМУ ФОНД ОЛЕНИ ПІНЧУК І МОЗ УКРАЇНИ ПРОПАГУЮТЬ "СЕКСУАЛЬНІ УРОКИ" ЕКЗИСТЕНЦІЙНО-ПСИХОЛОГІЧНІ ОСНОВИ ПОРУШЕННЯ СТАТЕВОЇ ІДЕНТИЧНОСТІ ПІДЛІТКІВ Батьківський, громадянський рух в Україні закликає МОН зупинити тотальну сексуалізацію дітей і підлітків Відкрите звернення Міністру освіти й науки України - Гриневич Лілії Михайлівні Представництво українського жіноцтва в ООН: низький рівень культури спілкування в соціальних мережах Гендерна антидискримінаційна експертиза може зробити нас моральними рабами ЛІВИЙ МАРКСИЗМ У НОВИХ ПІДРУЧНИКАХ ДЛЯ ШКОЛЯРІВ ВІДКРИТА ЗАЯВА на підтримку позиції Ганни Турчинової та права кожної людини на свободу думки, світогляду та вираження поглядів
Контакти
Тлумачний словник Авто Автоматизація Архітектура Астрономія Аудит Біологія Будівництво Бухгалтерія Винахідництво Виробництво Військова справа Генетика Географія Геологія Господарство Держава Дім Екологія Економетрика Економіка Електроніка Журналістика та ЗМІ Зв'язок Іноземні мови Інформатика Історія Комп'ютери Креслення Кулінарія Культура Лексикологія Література Логіка Маркетинг Математика Машинобудування Медицина Менеджмент Метали і Зварювання Механіка Мистецтво Музика Населення Освіта Охорона безпеки життя Охорона Праці Педагогіка Політика Право Програмування Промисловість Психологія Радіо Регилия Соціологія Спорт Стандартизація Технології Торгівля Туризм Фізика Фізіологія Філософія Фінанси Хімія Юриспунденкция |
|
|||||||
IV. Match the words or phrases from the article to the definitions.1. the most important company of its type in the world (noun, paragraph 1) 2. measures of quality by which the processes of producing goods in factories are judged (noun, paragraph1) 3. to sell products more cheaply (verb, paragraph 1) 4. employing another company to do work for you (verb, paragraph 2) 5. people who are interested in how much money they pay for a product (adjective, paragraph 6)
V. Discuss. 1. Can companies outsource and still maintain quality? 2. Can companies do everything in their home country and still remain competitive? 3. How can companies build loyalty among consumers?
VI. Render the text.
LISTENING 1 A Successful Company (Market Leader Pre-Intermediate Unit 3 Recording 3.1, 3.2, 3.3) I. Work in pairs. Agree on the three most important factors from those in The list below which can make a company successful. · focusing on how to increase market share · having a strong company culture · having user-friendly packaging · having good designers who also understand production · responding to the needs of the workforce · starting with a simple business idea that is easy to understand II. Listen to the first part of the interview with Peter Jelkeby, IKEA’s UK Deputy Country Manager. He talks about four factors that make IKEA a Successful company. Listen and number the four factors in task I in the Order he mentions them. III. Listen to the second part of the interview and complete the notes. IKEA manages to stay ahead of the competition by: · ____(1) the market and the customer ____(2). · understanding how the ____(3) are acting · being not only about products, but also about ____(4) to people’s needs
IV. Listen to the final part of the interview and decide which of the following Was the interviewer’s question. 1. What new projects are you involved in at present? 2. How can you keep up your performance at such a difficult time for the economy? 3. What are the things a successful international business must do?
LISTENING 2 Presenting your company (Market Leader Pre-Intermediate Unit 3 Recording 3.4) I. Which of these suggestions do you agree with? To make an effective presentation, you should: 1. find out as much as possible about your audience 2. introduce yourself (name, position, company) 3. start with a joke 4. outline the structure of your talk 5. vary the tone of your voice 6. refer to your notes as often as possible 7. use clear visual aids 8. summarise your main points.
|
||||||||
|