Студопедия
Новини освіти і науки:
МАРК РЕГНЕРУС ДОСЛІДЖЕННЯ: Наскільки відрізняються діти, які виросли в одностатевих союзах


РЕЗОЛЮЦІЯ: Громадського обговорення навчальної програми статевого виховання


ЧОМУ ФОНД ОЛЕНИ ПІНЧУК І МОЗ УКРАЇНИ ПРОПАГУЮТЬ "СЕКСУАЛЬНІ УРОКИ"


ЕКЗИСТЕНЦІЙНО-ПСИХОЛОГІЧНІ ОСНОВИ ПОРУШЕННЯ СТАТЕВОЇ ІДЕНТИЧНОСТІ ПІДЛІТКІВ


Батьківський, громадянський рух в Україні закликає МОН зупинити тотальну сексуалізацію дітей і підлітків


Відкрите звернення Міністру освіти й науки України - Гриневич Лілії Михайлівні


Представництво українського жіноцтва в ООН: низький рівень культури спілкування в соціальних мережах


Гендерна антидискримінаційна експертиза може зробити нас моральними рабами


ЛІВИЙ МАРКСИЗМ У НОВИХ ПІДРУЧНИКАХ ДЛЯ ШКОЛЯРІВ


ВІДКРИТА ЗАЯВА на підтримку позиції Ганни Турчинової та права кожної людини на свободу думки, світогляду та вираження поглядів



II. Listen to the presentation about Tara Fashions. Complete the chart.

Tara Fashions
Where is the head office? Cordoba, …
What does it sell?  
Who are its customers?  
What is its annual turnover?  
What are its annual net profits?  
How many stores does it have · in Spain? · in other European cities?  
What are its strengths?  
What are its future plans?  

 

III. Listen again. Tick the phrases that you hear in the Useful Language box.

Useful language

Outlining the presentation First, I’ll give you some basic information. Secondly, I’ll talk about our stores in other countries. Next, I’ll talk about career opportunities. Last of all, I want to look at our future plans.
Introducing new information Here’s some basic information. Let me add a few figures. Let’s have a look at some statistics. What are our strengths?
Ending the presentation To conclude, I want to tell you about our future plans. Finally, a few words about our new project. Thanks very much for listening to my talk. Thanks for coming to my presentation. (this phrase may also be used at the very beginning)

IV. Invent a company. Use the chart in Task II to help you prepare a

Presentation about it. Make use of the phrases from the Useful Language

Box.

GRAMMAR REVIEW 2

Phrasal verbs

 

I. Look at these examples of phrasal verbs from the unit. What synonyms can

We use instead of these phrasal verbs? Choose from the list below.

1. It has taken time to build upsales, but we’ve done well in the first years...

2. ...each day its factories turn out50 million integrated circuits.

3. The Board of Management looks after the general direction and long-term

strategy of the Philips group.

4. How can you keep up your performance at such a difficult time for the

economy?

supervise produce increase maintain

II. Replace the words in bold with phrasal verbs. Use a dictionary if

Necessary.

point out call off

buy out call on

think over let down

look after

 

1. The meeting has been cancelledbecause several employees are unable to attend.

2. We already own 30 % of the company’s shares and we intend to purchase another 20 % in the coming year.

3. The new subsidiary will be supervising our operations in the Middle East.

4. The General Manager indicated some mistakes in the annual report.

5. We’ll need some more time toreflect upon the report before we make a decision.

6. One of our sales representatives willvisityou next week.

7. This year the company hasdisappointed investors by announcing an unexpected loss.

CASE STUDY


 

Valentino Chocolates

 




Переглядів: 2735

<== попередня сторінка | наступна сторінка ==>
IV. Match the words or phrases from the article to the definitions. | Background

Не знайшли потрібну інформацію? Скористайтесь пошуком google:

  

© studopedia.com.ua При використанні або копіюванні матеріалів пряме посилання на сайт обов'язкове.


Генерація сторінки за: 0.017 сек.