Студопедия
Новини освіти і науки:
МАРК РЕГНЕРУС ДОСЛІДЖЕННЯ: Наскільки відрізняються діти, які виросли в одностатевих союзах


РЕЗОЛЮЦІЯ: Громадського обговорення навчальної програми статевого виховання


ЧОМУ ФОНД ОЛЕНИ ПІНЧУК І МОЗ УКРАЇНИ ПРОПАГУЮТЬ "СЕКСУАЛЬНІ УРОКИ"


ЕКЗИСТЕНЦІЙНО-ПСИХОЛОГІЧНІ ОСНОВИ ПОРУШЕННЯ СТАТЕВОЇ ІДЕНТИЧНОСТІ ПІДЛІТКІВ


Батьківський, громадянський рух в Україні закликає МОН зупинити тотальну сексуалізацію дітей і підлітків


Відкрите звернення Міністру освіти й науки України - Гриневич Лілії Михайлівні


Представництво українського жіноцтва в ООН: низький рівень культури спілкування в соціальних мережах


Гендерна антидискримінаційна експертиза може зробити нас моральними рабами


ЛІВИЙ МАРКСИЗМ У НОВИХ ПІДРУЧНИКАХ ДЛЯ ШКОЛЯРІВ


ВІДКРИТА ЗАЯВА на підтримку позиції Ганни Турчинової та права кожної людини на свободу думки, світогляду та вираження поглядів



IV. Listen to the last part of the interview and answer the questions.

1. What kind of company is Oxford Strategic Marketing working for at the

moment?

2. How does the technique called ‘market segmentation’ work?

3. What did Oxford Strategic Marketing do for their client?

4. What was surprising about the results of the research?

LISTENING 3

Telephoning: exchanging information

(Market Leader Pre-Intermediate Unit 7 Recording 7.5, 7.6, 7.7, 7.8)

 

I. Listen to four people giving their telephone numbers. Tick the correct

Numbers.

1. 244252 2. 881990 3. 020 8045 1930 4. 0033 2399 0324

 

II. Write down some of telephone numbers you know. Dictate them to your

Partner.


III. Listen to the recordings of the English alphabet. Choose an address and

Dictate it to your partner. Spell each word when you dictate. Check that

Your partner has written the information correctly.

IV. Listen to the first part of a conversation between a Sales Director, Martin

and his Sales Manager, Fiona. Answer these questions:

1. Did they meet their sales targets?

2. How has the market share changed?

3. What were their total sales?

4. How much did they spend on shampoo advertising?

 

V. Now listen to the second part and complete the notes.

  1. Customer’s name 2. Nationality 3. Telephone number 4. Meeting day and date   ……………………………………… ……………………………………… ……………………………………… ………………………………………

 

VI. Listen to the conversation again. Tick the phrases in the Useful Language

Box Martin uses to check information, to ask for information and to end

The conversation.

Useful language

  Checking the information Sorry, did you say…? Sorry, I didn’t catch that. Could you repeat that, please? Let me read that back to you.   Asking for information Could you give me a few details? What about the new range? Did she say when she’d like to meet?   Finishing a conversation OK, that’s it. Thanks very much. That was very helpful. I must go now. I think that’s everything.

 

VII. Role play. One of you is the Marketing Director of a

Sunglasses manufacturer. The other is the European Sales Manager.

Make a telephone call to talk about the focus group meeting. Make use of

The phrases from the Useful Language box.

Marketing Director

You want to do the following during the call.

1. Note down when and where the focus group meeting will take place.

2. Suggest that this person attends the meeting:

Irina Pavlovskaya, a Marketing Consultant based in Moscow,


Russia, tel. no 812 275 6381

3. Ask the European Manager about last month’s sales results in France.

 

European Sales Manager




Переглядів: 1087

<== попередня сторінка | наступна сторінка ==>
Promotion. | You want to do the following during the call.

Не знайшли потрібну інформацію? Скористайтесь пошуком google:

  

© studopedia.com.ua При використанні або копіюванні матеріалів пряме посилання на сайт обов'язкове.


Генерація сторінки за: 0.003 сек.