МАРК РЕГНЕРУС ДОСЛІДЖЕННЯ: Наскільки відрізняються діти, які виросли в одностатевих союзах
РЕЗОЛЮЦІЯ: Громадського обговорення навчальної програми статевого виховання ЧОМУ ФОНД ОЛЕНИ ПІНЧУК І МОЗ УКРАЇНИ ПРОПАГУЮТЬ "СЕКСУАЛЬНІ УРОКИ" ЕКЗИСТЕНЦІЙНО-ПСИХОЛОГІЧНІ ОСНОВИ ПОРУШЕННЯ СТАТЕВОЇ ІДЕНТИЧНОСТІ ПІДЛІТКІВ Батьківський, громадянський рух в Україні закликає МОН зупинити тотальну сексуалізацію дітей і підлітків Відкрите звернення Міністру освіти й науки України - Гриневич Лілії Михайлівні Представництво українського жіноцтва в ООН: низький рівень культури спілкування в соціальних мережах Гендерна антидискримінаційна експертиза може зробити нас моральними рабами ЛІВИЙ МАРКСИЗМ У НОВИХ ПІДРУЧНИКАХ ДЛЯ ШКОЛЯРІВ ВІДКРИТА ЗАЯВА на підтримку позиції Ганни Турчинової та права кожної людини на свободу думки, світогляду та вираження поглядів
Контакти
Тлумачний словник Авто Автоматизація Архітектура Астрономія Аудит Біологія Будівництво Бухгалтерія Винахідництво Виробництво Військова справа Генетика Географія Геологія Господарство Держава Дім Екологія Економетрика Економіка Електроніка Журналістика та ЗМІ Зв'язок Іноземні мови Інформатика Історія Комп'ютери Креслення Кулінарія Культура Лексикологія Література Логіка Маркетинг Математика Машинобудування Медицина Менеджмент Метали і Зварювання Механіка Мистецтво Музика Населення Освіта Охорона безпеки життя Охорона Праці Педагогіка Політика Право Програмування Промисловість Психологія Радіо Регилия Соціологія Спорт Стандартизація Технології Торгівля Туризм Фізика Фізіологія Філософія Фінанси Хімія Юриспунденкция |
|
|||||||
III. Find the words in the text which correspond to the following definitions.1. to accept and admit that something is true 2. to manage 3. to fulfil some function 4. the state of being in charge of smth., having to make decisions about it 5. using the same approach, behavior or attitude when communicating with different people 6. very important or necessary 7. to have no more of smth. 8. removal, elimination of a problem 9. to use in a situation or activity
IV. Complete these phrases with verbs from the list. Sometimes two variants Are possible. make solve lose handle apply change express 1. to …………. a problem 2. to …………. conflict 3. to …………. an opinion 4. to …………. a decision 5. to …………. a new solution to the problem 6. to …………. one’ behavior 7. to …………. one’s credibility
Text 2 I. Before reading some advice about handling conflict, match the words from each part 1-3 to their meanings a-c. After reading each part, rank the five pieces of advice in order of usefulness. Article A 1. to jump to conclusions a. to make someone feel unimportant 2. to move things forward b. to make a decision too quickly 3. to talk down to somebody c. to make a situation better
· Don’t set up a meeting if it is something that you can deal with informally. Listen to all sides first, separately, so you can understand each person’s views and feelings. Then set up a meeting. Don’t jump to any conclusions before you go in. · Too often people think about what they want done to the other person. Instead, you need to get people to think what they need from the other person and what they can offer the other person to help move things forward. · When you handle conflict, don’t think of it as fighting a battle, but as a service you can offer your employees. Make sure you are consistent in how you handle conflict across the organization. · Try not to talk down to people. Sometimes, managers start treating people like naughty school kids, but that doesn’t work. · You need to check what is motivating people. Sometimes an issue just begins to appear, but it’s got deeper roots.
|
||||||||
|