МАРК РЕГНЕРУС ДОСЛІДЖЕННЯ: Наскільки відрізняються діти, які виросли в одностатевих союзах
РЕЗОЛЮЦІЯ: Громадського обговорення навчальної програми статевого виховання ЧОМУ ФОНД ОЛЕНИ ПІНЧУК І МОЗ УКРАЇНИ ПРОПАГУЮТЬ "СЕКСУАЛЬНІ УРОКИ" ЕКЗИСТЕНЦІЙНО-ПСИХОЛОГІЧНІ ОСНОВИ ПОРУШЕННЯ СТАТЕВОЇ ІДЕНТИЧНОСТІ ПІДЛІТКІВ Батьківський, громадянський рух в Україні закликає МОН зупинити тотальну сексуалізацію дітей і підлітків Відкрите звернення Міністру освіти й науки України - Гриневич Лілії Михайлівні Представництво українського жіноцтва в ООН: низький рівень культури спілкування в соціальних мережах Гендерна антидискримінаційна експертиза може зробити нас моральними рабами ЛІВИЙ МАРКСИЗМ У НОВИХ ПІДРУЧНИКАХ ДЛЯ ШКОЛЯРІВ ВІДКРИТА ЗАЯВА на підтримку позиції Ганни Турчинової та права кожної людини на свободу думки, світогляду та вираження поглядів
Контакти
Тлумачний словник Авто Автоматизація Архітектура Астрономія Аудит Біологія Будівництво Бухгалтерія Винахідництво Виробництво Військова справа Генетика Географія Геологія Господарство Держава Дім Екологія Економетрика Економіка Електроніка Журналістика та ЗМІ Зв'язок Іноземні мови Інформатика Історія Комп'ютери Креслення Кулінарія Культура Лексикологія Література Логіка Маркетинг Математика Машинобудування Медицина Менеджмент Метали і Зварювання Механіка Мистецтво Музика Населення Освіта Охорона безпеки життя Охорона Праці Педагогіка Політика Право Програмування Промисловість Психологія Радіо Регилия Соціологія Спорт Стандартизація Технології Торгівля Туризм Фізика Фізіологія Філософія Фінанси Хімія Юриспунденкция |
|
|||||||||||||
III. Discuss these statements.1. Making lists of things to do is a waste of time. 2. If you make a plan, you should stick to it. BUILD YOUR VOCABULARY I. Write the verbs from the list under the correct prefix to make words Connected with change and planning. Some of the verbs can be used with More than one prefix. Use a dictionary to help you.
Down- de- re-
II. Match the given verbs to nouns 1 to 5. Each pair of words describes a way To plan effectively.
1. ........ costs 4. .........information 2. ........ sales 5. ........options 3. ........ research
III. Match the verbs in the left-hand column to the nouns in the right-hand Column. Make as many combinations as you can.
write a deadline rearrange a schedule meet a budget arrange a plan prepare a meeting keep within a report define a goal implement develop
IV. Listening Planning a new office (Market Leader Pre-Intermediate Unit 8 Recording 8.1) A Managing Director talks about the planning of a new sales office in the US. Complete the text with nouns from tasks II and III. Then listen and Check your answers. Recently we decided to open a new sales office in New York. First I arranged a ____(1) with the finance department to discuss the project. We prepared a ____(2) with details of the various costs involved. Then we collected ____(3) about possible locations for the new office. We considered two ____(4) - one in Greenwich Village and the other near Central Park. After doing some more ____(5), I wrote a ____(6) for the board of directors. Unfortunately, we made a mistake when we estimated the ____(7) as the exchange rate changed, and so we didn’t keep within our ____(8) . We overspent by almost 20 percent. We had to rearrange the ____(9) for moving into the building because the office was not redecorated in time. The board of directors was unhappy because we didn’t meet the ____(10) for opening the office by 15 December. It finally opened in January. However, we forecast ____(11) of at least $500,000 in the first year.
V. Match the list of objectives 1-6 with the plans to achieve them a-f.
VI. Complete this text with the correct alternatives.
|
||||||||||||||
|