Студопедия
Новини освіти і науки:
МАРК РЕГНЕРУС ДОСЛІДЖЕННЯ: Наскільки відрізняються діти, які виросли в одностатевих союзах


РЕЗОЛЮЦІЯ: Громадського обговорення навчальної програми статевого виховання


ЧОМУ ФОНД ОЛЕНИ ПІНЧУК І МОЗ УКРАЇНИ ПРОПАГУЮТЬ "СЕКСУАЛЬНІ УРОКИ"


ЕКЗИСТЕНЦІЙНО-ПСИХОЛОГІЧНІ ОСНОВИ ПОРУШЕННЯ СТАТЕВОЇ ІДЕНТИЧНОСТІ ПІДЛІТКІВ


Батьківський, громадянський рух в Україні закликає МОН зупинити тотальну сексуалізацію дітей і підлітків


Відкрите звернення Міністру освіти й науки України - Гриневич Лілії Михайлівні


Представництво українського жіноцтва в ООН: низький рівень культури спілкування в соціальних мережах


Гендерна антидискримінаційна експертиза може зробити нас моральними рабами


ЛІВИЙ МАРКСИЗМ У НОВИХ ПІДРУЧНИКАХ ДЛЯ ШКОЛЯРІВ


ВІДКРИТА ЗАЯВА на підтримку позиції Ганни Турчинової та права кожної людини на свободу думки, світогляду та вираження поглядів



Контакти
 


Тлумачний словник
Авто
Автоматизація
Архітектура
Астрономія
Аудит
Біологія
Будівництво
Бухгалтерія
Винахідництво
Виробництво
Військова справа
Генетика
Географія
Геологія
Господарство
Держава
Дім
Екологія
Економетрика
Економіка
Електроніка
Журналістика та ЗМІ
Зв'язок
Іноземні мови
Інформатика
Історія
Комп'ютери
Креслення
Кулінарія
Культура
Лексикологія
Література
Логіка
Маркетинг
Математика
Машинобудування
Медицина
Менеджмент
Метали і Зварювання
Механіка
Мистецтво
Музика
Населення
Освіта
Охорона безпеки життя
Охорона Праці
Педагогіка
Політика
Право
Програмування
Промисловість
Психологія
Радіо
Регилия
Соціологія
Спорт
Стандартизація
Технології
Торгівля
Туризм
Фізика
Фізіологія
Філософія
Фінанси
Хімія
Юриспунденкция






III. Answer the questions.

1. What is a plan?

2. What is the most important thing in planning?

3. How can the planning process help the management?

4. What does a well-prepared plan demonstrate?

5. What should be done before preparing a plan?

6. What factors should be taken into account while planning?

7. What are the secrets of good planning?

 

IV. Render the text in English.

LISTENING

Meetings: Interrupting and Clarifying

(Market Leader Pre-Intermediate Unit 7 Recording 8.5)

I. Listen to a meeting in which members of a planning group discuss relocating their head office. In which order are these points mentioned?

1. the cost of moving

2. when to move

3. the advantage of using a specialised firm

4. whether to use their own transport department

5. how to communicate with staff

6. which transport company to use

 

II. Look at the extracts from the planning meeting in task I. Decide whether

Each expression in bold is a) interrupting or b) clarifying.

 

1. B I think July would be the best time. It’s very quiet then, isn’t it?

A You mean, we don’t do too much business then?

 

2. C Could I just say something?

 

3. C In my opinion, we should do it department by department.

B How do you mean exactly?

 

4. B We’ve contacted two companies, National Transport and Fox Removals.

A Sorry, could I just comment on that, Mark?

 

5. B You know, there’s another possibility. We could get our own people to do

the moving.

A What? You think our transport department could do the job?


III. Role-play this situation.

 

The head of your department is leaving the company in a month’s time. Your department plans a farewell party. Discuss these questions with other members of the department using the phrases of interrupting and clarifying given below.

 

1. When and where will the party be? At work, in a restaurant or at another

location?

2. How much should each member of staff contribute towards the cost of the

party?

3. What sort of gift should you get? Who will present it?

4. Will there be a speech? If so, who will make it? Should it be serious or

humorous? How long will it be?

5. What kind of entertainment will you have at the party?

6. What else do you need to plan?

 

Useful language

Interrupting Could I say something? Could I just comment on that? Hold on a minute. Sorry to interrupt but ... Clarifying How do you mean exactly? What exactly do you mean by ...? Are you saying ...? So what you are saying is that ...

CASE STUDY

 

The Voice of Business




Переглядів: 1792

<== попередня сторінка | наступна сторінка ==>
Planning | Background

Не знайшли потрібну інформацію? Скористайтесь пошуком google:

 

© studopedia.com.ua При використанні або копіюванні матеріалів пряме посилання на сайт обов'язкове.


Генерація сторінки за: 0.003 сек.