МАРК РЕГНЕРУС ДОСЛІДЖЕННЯ: Наскільки відрізняються діти, які виросли в одностатевих союзах
РЕЗОЛЮЦІЯ: Громадського обговорення навчальної програми статевого виховання ЧОМУ ФОНД ОЛЕНИ ПІНЧУК І МОЗ УКРАЇНИ ПРОПАГУЮТЬ "СЕКСУАЛЬНІ УРОКИ" ЕКЗИСТЕНЦІЙНО-ПСИХОЛОГІЧНІ ОСНОВИ ПОРУШЕННЯ СТАТЕВОЇ ІДЕНТИЧНОСТІ ПІДЛІТКІВ Батьківський, громадянський рух в Україні закликає МОН зупинити тотальну сексуалізацію дітей і підлітків Відкрите звернення Міністру освіти й науки України - Гриневич Лілії Михайлівні Представництво українського жіноцтва в ООН: низький рівень культури спілкування в соціальних мережах Гендерна антидискримінаційна експертиза може зробити нас моральними рабами ЛІВИЙ МАРКСИЗМ У НОВИХ ПІДРУЧНИКАХ ДЛЯ ШКОЛЯРІВ ВІДКРИТА ЗАЯВА на підтримку позиції Ганни Турчинової та права кожної людини на свободу думки, світогляду та вираження поглядів
Контакти
Тлумачний словник Авто Автоматизація Архітектура Астрономія Аудит Біологія Будівництво Бухгалтерія Винахідництво Виробництво Військова справа Генетика Географія Геологія Господарство Держава Дім Екологія Економетрика Економіка Електроніка Журналістика та ЗМІ Зв'язок Іноземні мови Інформатика Історія Комп'ютери Креслення Кулінарія Культура Лексикологія Література Логіка Маркетинг Математика Машинобудування Медицина Менеджмент Метали і Зварювання Механіка Мистецтво Музика Населення Освіта Охорона безпеки життя Охорона Праці Педагогіка Політика Право Програмування Промисловість Психологія Радіо Регилия Соціологія Спорт Стандартизація Технології Торгівля Туризм Фізика Фізіологія Філософія Фінанси Хімія Юриспунденкция |
|
|||||||||||||||
BackgroundEuropean Business Associates (EBA) is a media company which makes radio and television programmes for broadcasting organisations all over the world. They have won a contract to produce a 30-minute radio programme aimed at working people. It will be broadcast throughout Europe, in English, at 7.00 a.m. three times a week.
Planning EBA is about to plan its first programme. Recently it sent questionnaires to businesspeople asking them what they would like in it. People were asked whether they thought topics were a) very interesting, b) quite interesting or c) not interesting. The results are given below. Interest in possible topics for the radio programme
In addition to using questionnaires, EBA held focus groups in a number of European countries. These were some of the most common opinions. 1. ‘I want to know what the important news stories will be for that day. You know, what companies are publishing their annual results, that sort of thing. Up-to- date news on what’s going on in business.’ 2. ‘You only need one person to present the programme. Male or female, it doesn’t matter. But they should be an experienced business journalist.’ 3. ‘I’m interested in buying shares. I’d want some good tips. What to buy, what to sell - that’d be really interesting.’ 4. ‘It would be great if you could give us weather and traffic reports. I’m always getting stuck in a traffic jam.’
Now listen to some other common opinions which were recorded at the Focus groups. Make notes. (Market Leader Pre-Intermediate Unit 8 Recording 8.6) Task Work in groups. You are members of the EBA planning team. You must plan the first programme. Use the key questions below to help you. 1. Discuss the key questions. 2. Then discuss any other ideas that you have. 3. Agree on a final plan for the first programme.
Key questions: 1. What will be the main components of the programme? 2. How long will each component be? 3. What will be the order of the items? 4. Who should present the programme? Should there be one or two presenters? male or female? young or old? 5. Should there be live interviews with business personalities?
Writing As the producer of the new EBA business news programme, write a letter to a famous businessperson asking him or her for an interview. At the start of the letter you should introduce yourself and give brief details of the programme and its aims. Use the Writing File.
Dear ... I am writing to you as the producer of the exciting new EBA business news programme. ...
|
||||||||||||||||
|