Студопедия
Новини освіти і науки:
МАРК РЕГНЕРУС ДОСЛІДЖЕННЯ: Наскільки відрізняються діти, які виросли в одностатевих союзах


РЕЗОЛЮЦІЯ: Громадського обговорення навчальної програми статевого виховання


ЧОМУ ФОНД ОЛЕНИ ПІНЧУК І МОЗ УКРАЇНИ ПРОПАГУЮТЬ "СЕКСУАЛЬНІ УРОКИ"


ЕКЗИСТЕНЦІЙНО-ПСИХОЛОГІЧНІ ОСНОВИ ПОРУШЕННЯ СТАТЕВОЇ ІДЕНТИЧНОСТІ ПІДЛІТКІВ


Батьківський, громадянський рух в Україні закликає МОН зупинити тотальну сексуалізацію дітей і підлітків


Відкрите звернення Міністру освіти й науки України - Гриневич Лілії Михайлівні


Представництво українського жіноцтва в ООН: низький рівень культури спілкування в соціальних мережах


Гендерна антидискримінаційна експертиза може зробити нас моральними рабами


ЛІВИЙ МАРКСИЗМ У НОВИХ ПІДРУЧНИКАХ ДЛЯ ШКОЛЯРІВ


ВІДКРИТА ЗАЯВА на підтримку позиції Ганни Турчинової та права кожної людини на свободу думки, світогляду та вираження поглядів



Контакти
 


Тлумачний словник
Авто
Автоматизація
Архітектура
Астрономія
Аудит
Біологія
Будівництво
Бухгалтерія
Винахідництво
Виробництво
Військова справа
Генетика
Географія
Геологія
Господарство
Держава
Дім
Екологія
Економетрика
Економіка
Електроніка
Журналістика та ЗМІ
Зв'язок
Іноземні мови
Інформатика
Історія
Комп'ютери
Креслення
Кулінарія
Культура
Лексикологія
Література
Логіка
Маркетинг
Математика
Машинобудування
Медицина
Менеджмент
Метали і Зварювання
Механіка
Мистецтво
Музика
Населення
Освіта
Охорона безпеки життя
Охорона Праці
Педагогіка
Політика
Право
Програмування
Промисловість
Психологія
Радіо
Регилия
Соціологія
Спорт
Стандартизація
Технології
Торгівля
Туризм
Фізика
Фізіологія
Філософія
Фінанси
Хімія
Юриспунденкция






Consonants

An indispensable constituent of a consonant is noise. The source of noise is an obstruction. There are the following types of obstruction in the production of consonants:

1) complete occlusion (closure);

2) constriction (narrowing);

3) occlusion – constriction (closure immediately followed by a constriction).

The noise produced by the removal of a closure is that of a plosion, the noise resulting from the movement of the air stream in the narrowing is that of friction. The two effects are combined when closure is followed by a narrowing.

1 According to the type of obstruction and the manner of the production of noise, English consonants are classified in the following way:

- Occlusive (plosives and nasal sonants)

- Constrictives (fricatives and oral sonants)

- Occlusive–constrictives (affricates)

2 According to the active speech organ which forms an obstruction, English consonants are classed into:

- Labial

- Lingual

3 According to the place of obstruction, consonants are classified into

- Bilabial

- Labiodental

- Dental (Interdental)

- Alveolar

- Palatal

- Velar

- Glottal (Pharyngeal)

4 According to the presence or absence of voice, English consonants are

subdivided into

- Voiced

- Voiceless

 

 

Table 2 – English Consonants

Manner of articulation Place of articulation Occlusive Constrictive Occlusive-constrictive (affricates)
noise plosive sonorant noise fricative sonorant
voiceless voiced nasal lateral voiceless voiced aproxi-mant voiceless voiced
Bilabial p b m       w    
Labiodental         f v      
Forelingual Apical Interdental         θ ð      
Alveo- lar t d n l s z      
Palato-alvealar         ʃ   ʒ   ʧ ʤ
Cacuminal             r    
Mediolingual palatal             j    
Backlingual velar k g ŋ            
Pharyngeal         h        

 

5 According to the force of articulation, English consonants are classified as

- Lenis

- Fогtis

In the articulation of English voiced consonants the muscular tension is weak - lenis articulation. In the articulation of English voiceless consonants the muscular tension is strong - fortis articulation.

6 According to the position of the soft palate, English consonants are

subdivided into

- Oral

- Nasal

In this description of the sounds of the English language we have considered the articulatory characteristics of the sounds, pronounced in isolation. But in connected speech isolated sounds are rather unusual. Sounds are grouped together to form larger units and in the process of grouping they influence one another (the stages of their articulation merge and interpenetrate), and their articulatory features are modified in various ways. Nevertheless, those characteristics of a sound, which are significant for differentiating meaningful units, are preserved in all positions and combinations.

 

 




Переглядів: 419

<== попередня сторінка | наступна сторінка ==>
Unit 3 Sound classes | Unit 4 English sounds. Practice section

Не знайшли потрібну інформацію? Скористайтесь пошуком google:

 

© studopedia.com.ua При використанні або копіюванні матеріалів пряме посилання на сайт обов'язкове.


Генерація сторінки за: 0.004 сек.