Студопедия
Новини освіти і науки:
МАРК РЕГНЕРУС ДОСЛІДЖЕННЯ: Наскільки відрізняються діти, які виросли в одностатевих союзах


РЕЗОЛЮЦІЯ: Громадського обговорення навчальної програми статевого виховання


ЧОМУ ФОНД ОЛЕНИ ПІНЧУК І МОЗ УКРАЇНИ ПРОПАГУЮТЬ "СЕКСУАЛЬНІ УРОКИ"


ЕКЗИСТЕНЦІЙНО-ПСИХОЛОГІЧНІ ОСНОВИ ПОРУШЕННЯ СТАТЕВОЇ ІДЕНТИЧНОСТІ ПІДЛІТКІВ


Батьківський, громадянський рух в Україні закликає МОН зупинити тотальну сексуалізацію дітей і підлітків


Відкрите звернення Міністру освіти й науки України - Гриневич Лілії Михайлівні


Представництво українського жіноцтва в ООН: низький рівень культури спілкування в соціальних мережах


Гендерна антидискримінаційна експертиза може зробити нас моральними рабами


ЛІВИЙ МАРКСИЗМ У НОВИХ ПІДРУЧНИКАХ ДЛЯ ШКОЛЯРІВ


ВІДКРИТА ЗАЯВА на підтримку позиції Ганни Турчинової та права кожної людини на свободу думки, світогляду та вираження поглядів



Ex. 2 Answer the following questions using the phrases practiced above.

1 What did you do in the forest?

2 Would you like anything to drink?

3 Did he send the letter yesterday?

4 How much did this picture cost?

5 What do you need to make a cake?

6 Do you like their vegetable-garden?

7 Where do many people like to go in summer?

Nasal Plosion

At the junction of the plosive consonants [p, b, t, d, k, g] with the nasal sonorants [m, n] the articulation of the sonorant starts when the articulation of the plosive consonant is not yet finished. As a result of this the air stream passes through the nasal cavity producing the effect of nasal plosion. This phenomenon is regarded as one of the cases of assimilation of English consonants, e.g.: shouldn't, wouldn't, garden, Send me a letter.

Sound Drills

Ex. 1 Practice reading the following:

Modern, curtain, certain, certainly, couldn't, needn't, apartment, harden, hidden, pardon, ridden, suddenly, Aden, beaten, Britain, button, cotton, forgotten, mutton, rotten, written, blindness, madness, kidney, accurateness, brightness;

good news, tinned meat, cold milk, quite new, at night;

Good morning. Right now. Meet me at six.

Ex. 2 Use the above words and phrases in the reaction to the following:

1 What does the teacher say when she enters the classroom in the morning?

2 What kind of furniture do most people buy when they move to a new flat? 3 I'm afraid we cant postpone it. 4 Must I pay anything right now? 5 When shall I meet you tomorrow? 6 What will you have for lunch if you are going to spend the whole day in the forest?

Note:

If a sonorant stands before [d, t] there is no nasal plosion in this case.

E.g.: London, abandon, dependent, fountain, sentence, Southampton, Washington, Lampton.

 

Lateral Plosion

At the junction of plosive consonants [p, b, t, d, k, g] with the lateral sonorant [l] the plosion is heard during the pronunciation of the sonorant as the air stream passes along the sides of the tongue. This is the case of assimi­lation known as lateral plosion, e.g.: kettle, club, standard-lamp. I dont like it.

 

Sound Drills

Ex. 1 Practice the following words and phrases observing lateral plosion:

Fiddle, medal, muddle, needle, riddle, saddle, cattle, fatal, gentle, metal, settle.

Don't be idle. It was a model performance. He sidled away. Sheila is a meddlesome little lady. She settled right in the middle of a patch of nettles. Mabel drinks two bottles of milk a day. The new metal is brittle.




Переглядів: 465

<== попередня сторінка | наступна сторінка ==>
Unit 5 Sound Phenomena. Consonant Clusters | Ex. 2 Read the following and answer the questions using the above words and phrases.

Не знайшли потрібну інформацію? Скористайтесь пошуком google:

  

© studopedia.com.ua При використанні або копіюванні матеріалів пряме посилання на сайт обов'язкове.


Генерація сторінки за: 0.001 сек.