Студопедия
Новини освіти і науки:
МАРК РЕГНЕРУС ДОСЛІДЖЕННЯ: Наскільки відрізняються діти, які виросли в одностатевих союзах


РЕЗОЛЮЦІЯ: Громадського обговорення навчальної програми статевого виховання


ЧОМУ ФОНД ОЛЕНИ ПІНЧУК І МОЗ УКРАЇНИ ПРОПАГУЮТЬ "СЕКСУАЛЬНІ УРОКИ"


ЕКЗИСТЕНЦІЙНО-ПСИХОЛОГІЧНІ ОСНОВИ ПОРУШЕННЯ СТАТЕВОЇ ІДЕНТИЧНОСТІ ПІДЛІТКІВ


Батьківський, громадянський рух в Україні закликає МОН зупинити тотальну сексуалізацію дітей і підлітків


Відкрите звернення Міністру освіти й науки України - Гриневич Лілії Михайлівні


Представництво українського жіноцтва в ООН: низький рівень культури спілкування в соціальних мережах


Гендерна антидискримінаційна експертиза може зробити нас моральними рабами


ЛІВИЙ МАРКСИЗМ У НОВИХ ПІДРУЧНИКАХ ДЛЯ ШКОЛЯРІВ


ВІДКРИТА ЗАЯВА на підтримку позиції Ганни Турчинової та права кожної людини на свободу думки, світогляду та вираження поглядів



Unit 7 Falling Tone

 

High Fall(HF) goes from high to low pitch in a speaker's voice
range and is typical in lively conversation showing an interested, enthusiastic attitude in the speaker.

e.g.: My name’s Mary.

__________________

 

__________________

Mid Fall(MF) goes from upper mid to low level, often sounds less lively, neutral.

e.g.: My name’s Chris.

__________________

 

__________________

 

Low Fall(LF) goes from lower mid to low level, often sounds calm, serious, reserved, phlegmatic.

e.g.: My name is Nick.

__________________

 

__________________

 

The unstressed syllables which form the tail are pronounced on the lowest level pitch.

e.g.: I haven’t seen her since Sunday.

_________________________________

 

_________________________________

 

Falls sound complete, definite, categorical and are most common with completed utterances: statements, imperatives and special questions.

Low Falling Tone

Ex. 1 Model: No__________________

 

__________________

 

Oh! Fine. Quick.
No. Sure. Right.
Do. Here. Wait.
Who? When? Next.
Why? Good. Stop.

Ex. 2 Model: Show me. __________________

 

__________________

Have you? Wire him. Wait for her.

Is it? Isn’t it? Talk to her.

Can't you? Haven’t you? Write to them.

Does he? Oughtn`t she? Borrow one.

Aren’t they? Mightn`t they? Show me one.

Ex. 3 Model: I thought so. __________________

 

__________________

She had to. Of course it is. You must tell me.

I’d like to. A friend of mine. One can feel it.

Of course not. She wasn’t there. He’ll be happy.

But why not. He came with us. It's an extra.

Just listen. In a week or so. We could trace it.

Ex. 4 Model: Come here. __________________

 

__________________

Look here. Ask John. That's true
Sit down. Not now. That's all.
Don`t leave. How strange. What for?    
No more. Quite right. Who from?
         

 

Ex. 5. Model: It’s time we went to dinner.

 

__________________

 

__________________

 

I’ll finish it now.

She asked me to go.

I’m sorry I came.

He doesn't speak much English.

He’s never very punctual.

She married Mary's brother.

It’s time the Children went to bed.

He left the room without a word.

I saw her standing all alone.

He says that he wants us to take it away.

Then turn to the right at the end of the street.

How many people have you invited to dinner?

When is she going to learn to be careful?

What sort of weather did you have in London?




Переглядів: 426

<== попередня сторінка | наступна сторінка ==>
Unit 6 Intonation | High Falling Tone

Не знайшли потрібну інформацію? Скористайтесь пошуком google:

  

© studopedia.com.ua При використанні або копіюванні матеріалів пряме посилання на сайт обов'язкове.


Генерація сторінки за: 0.003 сек.