МАРК РЕГНЕРУС ДОСЛІДЖЕННЯ: Наскільки відрізняються діти, які виросли в одностатевих союзах
РЕЗОЛЮЦІЯ: Громадського обговорення навчальної програми статевого виховання ЧОМУ ФОНД ОЛЕНИ ПІНЧУК І МОЗ УКРАЇНИ ПРОПАГУЮТЬ "СЕКСУАЛЬНІ УРОКИ" ЕКЗИСТЕНЦІЙНО-ПСИХОЛОГІЧНІ ОСНОВИ ПОРУШЕННЯ СТАТЕВОЇ ІДЕНТИЧНОСТІ ПІДЛІТКІВ Батьківський, громадянський рух в Україні закликає МОН зупинити тотальну сексуалізацію дітей і підлітків Відкрите звернення Міністру освіти й науки України - Гриневич Лілії Михайлівні Представництво українського жіноцтва в ООН: низький рівень культури спілкування в соціальних мережах Гендерна антидискримінаційна експертиза може зробити нас моральними рабами ЛІВИЙ МАРКСИЗМ У НОВИХ ПІДРУЧНИКАХ ДЛЯ ШКОЛЯРІВ ВІДКРИТА ЗАЯВА на підтримку позиції Ганни Турчинової та права кожної людини на свободу думки, світогляду та вираження поглядів
Контакти
Тлумачний словник Авто Автоматизація Архітектура Астрономія Аудит Біологія Будівництво Бухгалтерія Винахідництво Виробництво Військова справа Генетика Географія Геологія Господарство Держава Дім Екологія Економетрика Економіка Електроніка Журналістика та ЗМІ Зв'язок Іноземні мови Інформатика Історія Комп'ютери Креслення Кулінарія Культура Лексикологія Література Логіка Маркетинг Математика Машинобудування Медицина Менеджмент Метали і Зварювання Механіка Мистецтво Музика Населення Освіта Охорона безпеки життя Охорона Праці Педагогіка Політика Право Програмування Промисловість Психологія Радіо Регилия Соціологія Спорт Стандартизація Технології Торгівля Туризм Фізика Фізіологія Філософія Фінанси Хімія Юриспунденкция |
|
||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Unit 7 Falling Tone
High Fall(HF) goes from high to low pitch in a speaker's voice e.g.: My name’s Mary. __________________
__________________ Mid Fall(MF) goes from upper mid to low level, often sounds less lively, neutral. e.g.: My name’s Chris. __________________
__________________
Low Fall(LF) goes from lower mid to low level, often sounds calm, serious, reserved, phlegmatic. e.g.: My name is Nick. __________________
__________________
The unstressed syllables which form the tail are pronounced on the lowest level pitch. e.g.: I haven’t seen her since Sunday. _________________________________
_________________________________
Falls sound complete, definite, categorical and are most common with completed utterances: statements, imperatives and special questions. Low Falling Tone Ex. 1 Model: No__________________
__________________
Ex. 2 Model: Show me. __________________
__________________ Have you? Wire him. Wait for her. Is it? Isn’t it? Talk to her. Can't you? Haven’t you? Write to them. Does he? Oughtn`t she? Borrow one. Aren’t they? Mightn`t they? Show me one. Ex. 3 Model: I thought so. __________________
__________________ She had to. Of course it is. You must tell me. I’d like to. A friend of mine. One can feel it. Of course not. She wasn’t there. He’ll be happy. But why not. He came with us. It's an extra. Just listen. In a week or so. We could trace it. Ex. 4 Model: Come here. __________________
__________________
Ex. 5. Model: It’s time we went to dinner.
__________________
__________________
I’ll finish it now. She asked me to go. I’m sorry I came. He doesn't speak much English. He’s never very punctual. She married Mary's brother. It’s time the Children went to bed. He left the room without a word. I saw her standing all alone. He says that he wants us to take it away. Then turn to the right at the end of the street. How many people have you invited to dinner? When is she going to learn to be careful? What sort of weather did you have in London?
|
|||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
|