МАРК РЕГНЕРУС ДОСЛІДЖЕННЯ: Наскільки відрізняються діти, які виросли в одностатевих союзах
РЕЗОЛЮЦІЯ: Громадського обговорення навчальної програми статевого виховання ЧОМУ ФОНД ОЛЕНИ ПІНЧУК І МОЗ УКРАЇНИ ПРОПАГУЮТЬ "СЕКСУАЛЬНІ УРОКИ" ЕКЗИСТЕНЦІЙНО-ПСИХОЛОГІЧНІ ОСНОВИ ПОРУШЕННЯ СТАТЕВОЇ ІДЕНТИЧНОСТІ ПІДЛІТКІВ Батьківський, громадянський рух в Україні закликає МОН зупинити тотальну сексуалізацію дітей і підлітків Відкрите звернення Міністру освіти й науки України - Гриневич Лілії Михайлівні Представництво українського жіноцтва в ООН: низький рівень культури спілкування в соціальних мережах Гендерна антидискримінаційна експертиза може зробити нас моральними рабами ЛІВИЙ МАРКСИЗМ У НОВИХ ПІДРУЧНИКАХ ДЛЯ ШКОЛЯРІВ ВІДКРИТА ЗАЯВА на підтримку позиції Ганни Турчинової та права кожної людини на свободу думки, світогляду та вираження поглядів
Контакти
Тлумачний словник Авто Автоматизація Архітектура Астрономія Аудит Біологія Будівництво Бухгалтерія Винахідництво Виробництво Військова справа Генетика Географія Геологія Господарство Держава Дім Екологія Економетрика Економіка Електроніка Журналістика та ЗМІ Зв'язок Іноземні мови Інформатика Історія Комп'ютери Креслення Кулінарія Культура Лексикологія Література Логіка Маркетинг Математика Машинобудування Медицина Менеджмент Метали і Зварювання Механіка Мистецтво Музика Населення Освіта Охорона безпеки життя Охорона Праці Педагогіка Політика Право Програмування Промисловість Психологія Радіо Регилия Соціологія Спорт Стандартизація Технології Торгівля Туризм Фізика Фізіологія Філософія Фінанси Хімія Юриспунденкция |
|
||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
High Falling ToneEx. 6 Model: Help____________
____________
Ex. 7 Model: Always____________
____________ Really. Can’t you? Mightn’t they? Was it? Aren’t they? Oughtn’t she? Take them. Surely. Wait for them. Can you? Gladly. Borrow one. Thank you. Wire him. Certainly. Fancy. Stop it.
Ex. 8 Model: It's easy________________
________________ Good gracious! They may have. We’ve seen it all. How lovely. She might be. He'd wait for us. He’s coming. There’s plenty. I’ll call on him. Good morning. The first one. They hope it will. It's risky. By no means. Yes, but do you know?
Ex. 9 Model: Why not? ____________________
Ex. 10 Model: I think you’d better ask the others. _______________________________
_______________________________ I thought it was going to rain. It's always better to wait. I couldn't say no to you. In spring it rains a lot. We haven’t seen him for years. He gave me an off-hand answer. I want you to take the others. But think of all the difficulties. Nobody told me what to do about it. How many people have you invited to dinner? Why do you have to leave at once?
Ex. 11 Read the following statements and questions using either HF or LF. a) 1 We went to Hyde Park. 2 I went to see my father. 3 I didn't know you were here. 4 Nobody ever told me that before. 5 I think I'll take a stroll down the road. 6 I can't go down to the cellar in the dark. 7I’m very impressed by what you've said. 8 It's awfully nice to meet you. 9 I don't mind a bit of a joke now and then. 10 I hope you slept well last night. b) 1 How did you know my name? 2 What are you doing? 3 What are you going to do? 4 Where did you buy your car? 5 What makes you think I was in Leeds? 6 How do you think it looks? 7 How do you like myroom? 8 Who told you that? 9 Why didn't you tell anybody? 10 When did you come to this place?
Unit 8 Rising Tone Low Rise starting from a low pitch and moving upwards, implies a neutral polite attitude in Yes/No - questions (it sounds friendly in Wh–questions, greetings). LR is used for completed utterances, particularly Yes/No-questions and many tag-questions, and also for incomplete utterances, such as linking items in a list. e.g.: Can you spell it? B E S T. __________________ __________________
__________________ __________________
High Rise is not so common and useful as Low Rise. HR goes from mid to high pitch in a speaker's voice range and is used in emotional conversation, mainly in echo-questions very often expressing surprise. e.g.: Let's meet at ten. - At ten? ____________
____________
|
|||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
|