МАРК РЕГНЕРУС ДОСЛІДЖЕННЯ: Наскільки відрізняються діти, які виросли в одностатевих союзах
РЕЗОЛЮЦІЯ: Громадського обговорення навчальної програми статевого виховання ЧОМУ ФОНД ОЛЕНИ ПІНЧУК І МОЗ УКРАЇНИ ПРОПАГУЮТЬ "СЕКСУАЛЬНІ УРОКИ" ЕКЗИСТЕНЦІЙНО-ПСИХОЛОГІЧНІ ОСНОВИ ПОРУШЕННЯ СТАТЕВОЇ ІДЕНТИЧНОСТІ ПІДЛІТКІВ Батьківський, громадянський рух в Україні закликає МОН зупинити тотальну сексуалізацію дітей і підлітків Відкрите звернення Міністру освіти й науки України - Гриневич Лілії Михайлівні Представництво українського жіноцтва в ООН: низький рівень культури спілкування в соціальних мережах Гендерна антидискримінаційна експертиза може зробити нас моральними рабами ЛІВИЙ МАРКСИЗМ У НОВИХ ПІДРУЧНИКАХ ДЛЯ ШКОЛЯРІВ ВІДКРИТА ЗАЯВА на підтримку позиції Ганни Турчинової та права кожної людини на свободу думки, світогляду та вираження поглядів
Контакти
Тлумачний словник Авто Автоматизація Архітектура Астрономія Аудит Біологія Будівництво Бухгалтерія Винахідництво Виробництво Військова справа Генетика Географія Геологія Господарство Держава Дім Екологія Економетрика Економіка Електроніка Журналістика та ЗМІ Зв'язок Іноземні мови Інформатика Історія Комп'ютери Креслення Кулінарія Культура Лексикологія Література Логіка Маркетинг Математика Машинобудування Медицина Менеджмент Метали і Зварювання Механіка Мистецтво Музика Населення Освіта Охорона безпеки життя Охорона Праці Педагогіка Політика Право Програмування Промисловість Психологія Радіо Регилия Соціологія Спорт Стандартизація Технології Торгівля Туризм Фізика Фізіологія Філософія Фінанси Хімія Юриспунденкция |
|
||||||||||||||||||||||||||||||
Low Rising ToneEx. 1 Model: Yes___________
___________
Ex. 2 Model:Careful ___________
___________
Gently. Have one. Hasn't she? Always. That side. Mustn’t you? Can I? Try to. Steady there. Is there? Thank you. Wait a bit. Can’t you? Sorry. Possibly. Aren't we? Really? Certainly. I'm sorry. I'll call on him. At what time? Do you think no? Is this the one? Does it matter?
Ex. 3 Model:There’s plenty__________________
__________________ Remember. Is he happy? He’d wait for us. They couldn't. You must tell me. There wasn’t one We haven't. Are they fine ones? He’s done with it. Continue. Can one feel it? We've seen it all. Ex. 4 Model: That's right.____________ ____________ That's good. Not yet. Why not? How soon? Later on. All right. That’s all. Never mind. Don’t bother. Good-bye. Come here. Cheer up. Sit down. Who’s that? Not quite. No, thanks. Well done. I'll see.
Ex. 5 Model:Can you come to lunch tomorrow? __________________
__________________ Shall I answer the door? Have you heard the latest news? Can you tell me the shortest way to the station? Aren't you going to take the children to school? It shouldn’t be difficult to get it repaired. There’s plenty of time to prepare dinner. Is that the man who sent you the tickets? Is Mary going to wear that hat? Can anyone tell me the name of that girl? When are you going to England again? I don’t smoke so much as you do. Ring me up some time on Thursday. Come and stay with us again. Have you been waiting long? Must we show the tickets? Ex. 6 Read the following questions using LR. 1 Did you go to the cinema? 2 Did you phone me today? 3 Is that clock right? 4 Do you mind if I sit down? 5 Have you got a match? 6 Do you like this photo? 7 Did you enjoy yourself? 8 Are you a friend of his? 9 Are you a foreigner? 10 Would you like a biscuit? 11 Have you got a headache? 12 Don't you read the papers? 13 Are you intending to settle down here?
High Rising Tone Ex. 1 Models: Who? ___________
___________
Ex.2. Model: Sugar___________
___________
Ex. 3 Model: You thought so? ___________
___________
Ex 4 Model:The blue one’s larger than which one? ________________________
________________________
Another cup of tea? You don’t regret it? You want it back? It’s not the one you want? She married Mary’s brother?
|
|||||||||||||||||||||||||||||||
|