Студопедия
Новини освіти і науки:
МАРК РЕГНЕРУС ДОСЛІДЖЕННЯ: Наскільки відрізняються діти, які виросли в одностатевих союзах


РЕЗОЛЮЦІЯ: Громадського обговорення навчальної програми статевого виховання


ЧОМУ ФОНД ОЛЕНИ ПІНЧУК І МОЗ УКРАЇНИ ПРОПАГУЮТЬ "СЕКСУАЛЬНІ УРОКИ"


ЕКЗИСТЕНЦІЙНО-ПСИХОЛОГІЧНІ ОСНОВИ ПОРУШЕННЯ СТАТЕВОЇ ІДЕНТИЧНОСТІ ПІДЛІТКІВ


Батьківський, громадянський рух в Україні закликає МОН зупинити тотальну сексуалізацію дітей і підлітків


Відкрите звернення Міністру освіти й науки України - Гриневич Лілії Михайлівні


Представництво українського жіноцтва в ООН: низький рівень культури спілкування в соціальних мережах


Гендерна антидискримінаційна експертиза може зробити нас моральними рабами


ЛІВИЙ МАРКСИЗМ У НОВИХ ПІДРУЧНИКАХ ДЛЯ ШКОЛЯРІВ


ВІДКРИТА ЗАЯВА на підтримку позиції Ганни Турчинової та права кожної людини на свободу думки, світогляду та вираження поглядів



Ex. 6 Read the following sentences according to the stress-marks. Comment on the usage of FR.

1 You’re not the man who telephoned last night, are you? - Last night? No. Sorry. 2 You haven't got a mirror here, have you? - I don't think I have. 3 He’s fast but he isn’t ail that fast, is he? - Well, not all that fast. 4 Well, Miss Todd, it hasn't taken you long to, get to know everyone, has it? - Oh, no, Mr. King. 5 You don't walk to work do you, Peter? -Me? I’ve got the car. 6 You're rather young to be in such a high position, aren't you? - Oh, I don't think so. 7 You get your holidays, don't you? - Only a fortnight. 6 That doesn't matter. - Doesn't matter? I should say it does matter.

 

 

Unit 10 Rising-Falling Tone

 

Rise-Fall particularly shows:

1 That the speaker is greatly impressed favorably or unfavorably (according to the context).

e.g.: He shot an elephant. - Did he?

What do you think of my roses? - Aren't they lovely?

For this purpose RF is often used in echoing.

e.g.: I’ve written all my letters. - All of them?

2 The speaker often expresses a quizzical feeling

e.g.: I'll never talk to him again. - Won't you?

Sometimes the speaker sounds mocking or impatient.

e.g.: Charles was rather a bore tonight. - Isn't he always,

3 This tone may give an utterance a note of challenge or antagonism.

e.g.: Who on earth will do it? - We'll do.

Ex. 1 Model:No. ________

 

________

 

Do. Where? Wait. Dark.
Two. Who? Let’s. Smart.
Me. When? Good. Month.
Try. Which? Grand. Catch.
You. What? Thanks. Quite.

 

Ex. 2 Model: Really. ________

 

________

Either. Ask him. Aren't they? Simple.
Always. Thank you. Clearly. Nothing.
Earlier. Wire him. Do so. Never
Show me. Can't you? Keep it. Lovely.
Sixpence. Splendid. Will you? Is it?
Nonsense. Goodness. Let her. Does he?

Ex. 3 Model: Probably. ________

 

________

 

Naturally. Gratitude. Positive. Frequently.   Wonderful. Perfectly. Show me one. Wouldn't you?   Ask him to. You can go. Do sit down. That was good.  

 

Ex. 4 Reproduce the utterances observing the Rising-Falling nuclear tone. Comment on the use of RF in these utterances.

 

No. Three. Smooth. Lot. Dark. Try. Ten. Rub.   Can you? Neither. Ask him. Always. That one.   Never.   Tell me.

 

I’m going to give everything up. - It's a silly thing to do.

I quarreled with Ann the other day. - I’m surprised at you.

Do you know how to operate this machine? – Perfectly.

Is it a big house? - It's huge.

Can you or Helen type these letters? - I can do it.

Can you finish it alone? - I'm sure I can.

What do you think of it? I can go. He can come. Certainly. Easily.

 

 




Переглядів: 467

<== попередня сторінка | наступна сторінка ==>
Ex. 5 Tones for comparison. | Unit 11 Intonation of Incomplete Statements

Не знайшли потрібну інформацію? Скористайтесь пошуком google:

  

© studopedia.com.ua При використанні або копіюванні матеріалів пряме посилання на сайт обов'язкове.


Генерація сторінки за: 0.002 сек.