МАРК РЕГНЕРУС ДОСЛІДЖЕННЯ: Наскільки відрізняються діти, які виросли в одностатевих союзах
РЕЗОЛЮЦІЯ: Громадського обговорення навчальної програми статевого виховання ЧОМУ ФОНД ОЛЕНИ ПІНЧУК І МОЗ УКРАЇНИ ПРОПАГУЮТЬ "СЕКСУАЛЬНІ УРОКИ" ЕКЗИСТЕНЦІЙНО-ПСИХОЛОГІЧНІ ОСНОВИ ПОРУШЕННЯ СТАТЕВОЇ ІДЕНТИЧНОСТІ ПІДЛІТКІВ Батьківський, громадянський рух в Україні закликає МОН зупинити тотальну сексуалізацію дітей і підлітків Відкрите звернення Міністру освіти й науки України - Гриневич Лілії Михайлівні Представництво українського жіноцтва в ООН: низький рівень культури спілкування в соціальних мережах Гендерна антидискримінаційна експертиза може зробити нас моральними рабами ЛІВИЙ МАРКСИЗМ У НОВИХ ПІДРУЧНИКАХ ДЛЯ ШКОЛЯРІВ ВІДКРИТА ЗАЯВА на підтримку позиції Ганни Турчинової та права кожної людини на свободу думки, світогляду та вираження поглядів
Контакти
Тлумачний словник Авто Автоматизація Архітектура Астрономія Аудит Біологія Будівництво Бухгалтерія Винахідництво Виробництво Військова справа Генетика Географія Геологія Господарство Держава Дім Екологія Економетрика Економіка Електроніка Журналістика та ЗМІ Зв'язок Іноземні мови Інформатика Історія Комп'ютери Креслення Кулінарія Культура Лексикологія Література Логіка Маркетинг Математика Машинобудування Медицина Менеджмент Метали і Зварювання Механіка Мистецтво Музика Населення Освіта Охорона безпеки життя Охорона Праці Педагогіка Політика Право Програмування Промисловість Психологія Радіо Регилия Соціологія Спорт Стандартизація Технології Торгівля Туризм Фізика Фізіологія Філософія Фінанси Хімія Юриспунденкция |
|
|||||||
Ex. 2 Mark the intonation of non-final groups and read the following sentences. Explain your intonation.1 When I got to know him, I found out he was born in Berlin. 2 If we had a light in the cellar, you'd be able to see where those bulbs are. 3 As Fred was present nothing could be arranged about his birthday. 4 As soon as we arrived, we took a taxi and went straight to the hotel. 5 To be quite frank, she’s a regular old bag. 6 Two years later he left home and went to London. 7 In July I met him a second time. 8 Bythe time you come down I’ll have your dinner on the table. 9 The boy whose name I always forget has asked for you again. 10 His sister who lives in London sent me a letter. Ex. 3 Read the following sentences. Observe the intonation of enumerations and adverbials.
1 Presently the maid brings in tea on a trolley: a pot of tea, cups and saucers, hot water, a jug of milk, and sugar; also sandwiches, bread and butter, jam and cakes. 2 Mary has laid the table in the usual way, and has put the right number of knives, forks, spoons and glasses for each person. 3 There's also pepper and salt, oil and vinegar and mustard. 4 On the sideboard the Browns usually have a bowl of fruit: apples, pears, plums, cherries, grapes, oranges or bananas according to the season. 5 I get out of bed, put on my dressing-gown and slippers and go into the bathroom. 6 On the dressing table, in front of the looking-glass, you'll see a hair-brush and a comb, a hand-mirror, a bottle of scents and a powder-box. 7 .In all large towns there are plenty of restaurants, cafes, tea-rooms, and inns or public-houses. 8 One of the people in the picture is buying postage-stamps, another is registering a letter, the third is writing out a cable. 9 In the dining-room we have our meals. 10 On the sideboard the Browns usually have a bowl of fruit. 11 On the left of each person is a table-napkin and a plate with a roll on it. 12 Next to the piano is a tall bookcase standing against the window. 13 On the left is a large window.
Unit 12 Intonation of Statement
|
||||||||
|