Студопедия
Новини освіти і науки:
МАРК РЕГНЕРУС ДОСЛІДЖЕННЯ: Наскільки відрізняються діти, які виросли в одностатевих союзах


РЕЗОЛЮЦІЯ: Громадського обговорення навчальної програми статевого виховання


ЧОМУ ФОНД ОЛЕНИ ПІНЧУК І МОЗ УКРАЇНИ ПРОПАГУЮТЬ "СЕКСУАЛЬНІ УРОКИ"


ЕКЗИСТЕНЦІЙНО-ПСИХОЛОГІЧНІ ОСНОВИ ПОРУШЕННЯ СТАТЕВОЇ ІДЕНТИЧНОСТІ ПІДЛІТКІВ


Батьківський, громадянський рух в Україні закликає МОН зупинити тотальну сексуалізацію дітей і підлітків


Відкрите звернення Міністру освіти й науки України - Гриневич Лілії Михайлівні


Представництво українського жіноцтва в ООН: низький рівень культури спілкування в соціальних мережах


Гендерна антидискримінаційна експертиза може зробити нас моральними рабами


ЛІВИЙ МАРКСИЗМ У НОВИХ ПІДРУЧНИКАХ ДЛЯ ШКОЛЯРІВ


ВІДКРИТА ЗАЯВА на підтримку позиції Ганни Турчинової та права кожної людини на свободу думки, світогляду та вираження поглядів



Контакти
 


Тлумачний словник
Авто
Автоматизація
Архітектура
Астрономія
Аудит
Біологія
Будівництво
Бухгалтерія
Винахідництво
Виробництво
Військова справа
Генетика
Географія
Геологія
Господарство
Держава
Дім
Екологія
Економетрика
Економіка
Електроніка
Журналістика та ЗМІ
Зв'язок
Іноземні мови
Інформатика
Історія
Комп'ютери
Креслення
Кулінарія
Культура
Лексикологія
Література
Логіка
Маркетинг
Математика
Машинобудування
Медицина
Менеджмент
Метали і Зварювання
Механіка
Мистецтво
Музика
Населення
Освіта
Охорона безпеки життя
Охорона Праці
Педагогіка
Політика
Право
Програмування
Промисловість
Психологія
Радіо
Регилия
Соціологія
Спорт
Стандартизація
Технології
Торгівля
Туризм
Фізика
Фізіологія
Філософія
Фінанси
Хімія
Юриспунденкция






Ex. 2 Listen to the following pieces of dialogue. Reproduce the utterances with parenthetical phrases. Identify the degree of prominence attached to the parenthetical phrases.

 

1 — Have you rented a flat yet?

-For the present, I'll stay at my aunt's place.

-I think that's the 'best 'way out.

2 — We're going out of town for the week-end.

— I 'hope you will en joy it.

3 — Haven't we been working too long?

— Oh, yes. I 'think it's 'time to have a break.

4 — What if I make you a cup of strong coffee?

— I 'don't think 'coffee would be the right thing for me now.

5 — What's wrong with Henry? He has failed his driving test again.

— Well, I 'don't know. 'Probably he's 'too absent-minded.

6 — Why not accept their offer?

— Well, there's such a'lot to be done.

Ex. 3 Listen to the utterances with parenthetical words in final position.
Identify their intonation patterns.

 

a) What 'time do you 'get up, as a ,rule?

You'll 'have to do it a gain, I'm afraid.

'Come 'out to the 'front of the class, please.

b) I'll 'see you tomorrow, I hope.

It's too expensive, you know.

 

 

Unit 14 Intonation of Reporting Phrases

 

Intonation of Reporting Phrases before Direct Speech

 

Reporting phrases (or the author's words) are phrases such as «he asked», «she said» and the like, used in conversation, in novels at the beginning, in the middle or at the end of the quoted (direct) speech.

Initial reporting phrases generally form separate intonation-groups and are widely used with LR and Mid-level nuclear tones The Falling and Falling-Rising nuclear tones are also possible.

e.g.: She said, "I’m sorry".

She said, "I’m sorry".

He repeated his question, "Who told you that?"

In a final position or in the middle the reporting phrase forms an unstressed or half-stressed tail of the tune of the quoted speech.

e.g.: "I'm not ready", he said.

"Are you in a hurry?" she asked.

When the reporting phrase is rather long, it may form a separate intonationgroup which is pronounced with the same nuclear tone as the preceding intonation-group of the quoted speech.

e.g.: “I don’t know” one of the youngest boys said.

Intonation of Reported Speech

 

In reported speech the reporting phrases generally form the first non-final intonation-group of an utterance and may takesuch nuclear tunes as LR or sometimes LF and FR.

e.g.: I want to ask you, if you are ready.

I want to know why they are here.

They want to know why he is here.

 

Ex. 1 Read the following utterances. Identify initial reporting phrases expressing contrast or emphasis.

1 She said: “It’s nearly five o’clock now.”

2 He asked: “What can I do for you?”

3 Helen said: “Don’t hurry!”

4 The teacher advised me: “Consult the dictionary.”

5 The chairman announced: “Let’s move on to the second point.” The students objected: “We aren’t through with the first point yet.”

6 The lab assistant said: “Put on your head-phones.”

One of the boys complained: “But I haven’t got any,”




Переглядів: 783

<== попередня сторінка | наступна сторінка ==>
Unit 13 Intonation of Parentheses | Ex. 2 Mark the intonation in the following dialogues. Pay attention to the intonation of final reporting phrases.

Не знайшли потрібну інформацію? Скористайтесь пошуком google:

 

© studopedia.com.ua При використанні або копіюванні матеріалів пряме посилання на сайт обов'язкове.


Генерація сторінки за: 0.005 сек.