Студопедия
Новини освіти і науки:
МАРК РЕГНЕРУС ДОСЛІДЖЕННЯ: Наскільки відрізняються діти, які виросли в одностатевих союзах


РЕЗОЛЮЦІЯ: Громадського обговорення навчальної програми статевого виховання


ЧОМУ ФОНД ОЛЕНИ ПІНЧУК І МОЗ УКРАЇНИ ПРОПАГУЮТЬ "СЕКСУАЛЬНІ УРОКИ"


ЕКЗИСТЕНЦІЙНО-ПСИХОЛОГІЧНІ ОСНОВИ ПОРУШЕННЯ СТАТЕВОЇ ІДЕНТИЧНОСТІ ПІДЛІТКІВ


Батьківський, громадянський рух в Україні закликає МОН зупинити тотальну сексуалізацію дітей і підлітків


Відкрите звернення Міністру освіти й науки України - Гриневич Лілії Михайлівні


Представництво українського жіноцтва в ООН: низький рівень культури спілкування в соціальних мережах


Гендерна антидискримінаційна експертиза може зробити нас моральними рабами


ЛІВИЙ МАРКСИЗМ У НОВИХ ПІДРУЧНИКАХ ДЛЯ ШКОЛЯРІВ


ВІДКРИТА ЗАЯВА на підтримку позиції Ганни Турчинової та права кожної людини на свободу думки, світогляду та вираження поглядів



Контакти
 


Тлумачний словник
Авто
Автоматизація
Архітектура
Астрономія
Аудит
Біологія
Будівництво
Бухгалтерія
Винахідництво
Виробництво
Військова справа
Генетика
Географія
Геологія
Господарство
Держава
Дім
Екологія
Економетрика
Економіка
Електроніка
Журналістика та ЗМІ
Зв'язок
Іноземні мови
Інформатика
Історія
Комп'ютери
Креслення
Кулінарія
Культура
Лексикологія
Література
Логіка
Маркетинг
Математика
Машинобудування
Медицина
Менеджмент
Метали і Зварювання
Механіка
Мистецтво
Музика
Населення
Освіта
Охорона безпеки життя
Охорона Праці
Педагогіка
Політика
Право
Програмування
Промисловість
Психологія
Радіо
Регилия
Соціологія
Спорт
Стандартизація
Технології
Торгівля
Туризм
Фізика
Фізіологія
Філософія
Фінанси
Хімія
Юриспунденкция






Ex. 2 Mark the intonation in the following dialogues. Pay attention to the intonation of final reporting phrases.

1 “Hallo, John, I’m so glad you’ve come”, says Mary.

Have you met Mr. Black?” she asks.

“He is staying with us for the week-end”, adds Mary.

2 “You remember that friend of mine”, Tony asked. “the guy who came from Liverpool”, he added.

“Sure”, said Sally. He always came on Fridays

 

 

Unit 15 Intonation of Direct Address

 

Direct address is placed at the beginning of an utterance to call thelistener’s attention to the subject-matter. It usually forms a separate intonation-group which may take any of the nuclear tones.

e.g.: John, are you ready with your report?

John are you ready with your report?

John, are you ready with your report?

John, are you ready with your report?

John, are you ready with your report?

Direct address placed at the end of an utterance does not serve to attract the listener's attention. It is added simply as an expression of politeness, affection or criticism. It is either unstressed or partially stressed and forms the tail of the tune.

e.g.: -Can you post these letters for me, Mike?

- Of course, Father,

- What's worrying you, Jane?

- Oh, nothing serious, mum.

-You are late again, Tom.

-I'm sorry, sir.

Direct address in the middle of an utterance is pronounced in the same way as a final address.

e.g.: You know, Tom, I’ve never been here before.

 

Ex. 1 Read the following utterances. State which of them are more likely to be used in a friendly situation and which – in a formal situation.

1 Arthur, have you delivered the parcel?

Susan, come and help me, dear.

2 Mike, open the window, please.

Daddy, have I any cousins?

3 Good morning, Mr.Wood.

Good morning, Mr.Wood.

4 You know, Harry, The Browns are coming to see us.

You know, Harry, The Browns are coming to see us.

 

Ex. 2 Add direct address to the following utterances.

A) call the listener’s attention in a friendly way

1 …, are you going to the disco tonight?

2 …, have you bought anything for lunch?

3 …, don’t wake me up until half past seven.

B) call the listener’s attention in a formal way

1 …, Mr. Davis is asking for you on the phone.

2 …, have you signed the letter yet?

3 …, let me introduce our new assistant to you.

C) as a part of the tail

1 Here’s a letter for you, ….

2 What’s the time, …?

3 I’ll be ready soon, ….

D) as a part of the nucleus

1 Take away the dirty dishes, ….

2 I’ll have my hair cut this afternoon,….

3 Will you switch off the light, ….

Unit 16 Intonation of General and Special Questions

 




Переглядів: 771

<== попередня сторінка | наступна сторінка ==>
Ex. 2 Listen to the following pieces of dialogue. Reproduce the utterances with parenthetical phrases. Identify the degree of prominence attached to the parenthetical phrases. | General Questions

Не знайшли потрібну інформацію? Скористайтесь пошуком google:

 

© studopedia.com.ua При використанні або копіюванні матеріалів пряме посилання на сайт обов'язкове.


Генерація сторінки за: 0.004 сек.