МАРК РЕГНЕРУС ДОСЛІДЖЕННЯ: Наскільки відрізняються діти, які виросли в одностатевих союзах
РЕЗОЛЮЦІЯ: Громадського обговорення навчальної програми статевого виховання ЧОМУ ФОНД ОЛЕНИ ПІНЧУК І МОЗ УКРАЇНИ ПРОПАГУЮТЬ "СЕКСУАЛЬНІ УРОКИ" ЕКЗИСТЕНЦІЙНО-ПСИХОЛОГІЧНІ ОСНОВИ ПОРУШЕННЯ СТАТЕВОЇ ІДЕНТИЧНОСТІ ПІДЛІТКІВ Батьківський, громадянський рух в Україні закликає МОН зупинити тотальну сексуалізацію дітей і підлітків Відкрите звернення Міністру освіти й науки України - Гриневич Лілії Михайлівні Представництво українського жіноцтва в ООН: низький рівень культури спілкування в соціальних мережах Гендерна антидискримінаційна експертиза може зробити нас моральними рабами ЛІВИЙ МАРКСИЗМ У НОВИХ ПІДРУЧНИКАХ ДЛЯ ШКОЛЯРІВ ВІДКРИТА ЗАЯВА на підтримку позиції Ганни Турчинової та права кожної людини на свободу думки, світогляду та вираження поглядів
Контакти
Тлумачний словник Авто Автоматизація Архітектура Астрономія Аудит Біологія Будівництво Бухгалтерія Винахідництво Виробництво Військова справа Генетика Географія Геологія Господарство Держава Дім Екологія Економетрика Економіка Електроніка Журналістика та ЗМІ Зв'язок Іноземні мови Інформатика Історія Комп'ютери Креслення Кулінарія Культура Лексикологія Література Логіка Маркетинг Математика Машинобудування Медицина Менеджмент Метали і Зварювання Механіка Мистецтво Музика Населення Освіта Охорона безпеки життя Охорона Праці Педагогіка Політика Право Програмування Промисловість Психологія Радіо Регилия Соціологія Спорт Стандартизація Технології Торгівля Туризм Фізика Фізіологія Філософія Фінанси Хімія Юриспунденкция |
|
|||||||
Ex.2 Add a neutral General question to the given utterances. Express a light, matter-of-fact attitude to the subject-matter.1 You play rugby very well. (Do you play hockey?) 2 You dance very well. (Do you sing too?) 3 I know you play volley-ball on Sundays. (Do you ever play volley-ball on week-days?) 4 Well, I've looked through your application. (Can I just check the information?) 5 We'll be getting in touch with you, Miss Lewis. (Are you on the phone?)
Ex.3 Use friendly General questions (simple or complex) as reactions to the following statements. Convey personal interest, concern, participation. 1.There's something wrong with my pen. (Shall I give you mine?) 2 We are on a tour of Italy for a week or two. (Are you travelling Ex.4 Act out the following conversational contexts using appropriate modal variants of General questions.
1 Have you ever worked in a computer company before? — I'm afraid I haven't. I've just finished my secretarial course. 2 Would you like something to drink? — Give me a cup of tea, please. 3 Does Jane speak English well? — I don't think she can speak English at all. 4 Do you know which platform the train leaves from? — From platform 8. 5 Have you got anything to read? — I've got some new detective stories.
Ex.3 React using a neutral or a clarifying Special question according to the situation. 1 Mary is fond of poetry. (What kind of poetry does she like?) 2 A friend of mine has got an extra ticket. So you can join us. (That's fine. Where shall we meet?) 3 Ben has broken a window. (Which window has he broken?) 4 I've bought myself a lovely pair of shoes. (How much did you pay for them? 5 Will you give me one of those magazines? (Which one do you want?) 6 I'm not interested in sports or news programmes. (Well, what interests you then?)
Unit 17 Intonation of Alternative and Disjunctive Questions
|
||||||||
|