МАРК РЕГНЕРУС ДОСЛІДЖЕННЯ: Наскільки відрізняються діти, які виросли в одностатевих союзах
РЕЗОЛЮЦІЯ: Громадського обговорення навчальної програми статевого виховання ЧОМУ ФОНД ОЛЕНИ ПІНЧУК І МОЗ УКРАЇНИ ПРОПАГУЮТЬ "СЕКСУАЛЬНІ УРОКИ" ЕКЗИСТЕНЦІЙНО-ПСИХОЛОГІЧНІ ОСНОВИ ПОРУШЕННЯ СТАТЕВОЇ ІДЕНТИЧНОСТІ ПІДЛІТКІВ Батьківський, громадянський рух в Україні закликає МОН зупинити тотальну сексуалізацію дітей і підлітків Відкрите звернення Міністру освіти й науки України - Гриневич Лілії Михайлівні Представництво українського жіноцтва в ООН: низький рівень культури спілкування в соціальних мережах Гендерна антидискримінаційна експертиза може зробити нас моральними рабами ЛІВИЙ МАРКСИЗМ У НОВИХ ПІДРУЧНИКАХ ДЛЯ ШКОЛЯРІВ ВІДКРИТА ЗАЯВА на підтримку позиції Ганни Турчинової та права кожної людини на свободу думки, світогляду та вираження поглядів
Контакти
Тлумачний словник Авто Автоматизація Архітектура Астрономія Аудит Біологія Будівництво Бухгалтерія Винахідництво Виробництво Військова справа Генетика Географія Геологія Господарство Держава Дім Екологія Економетрика Економіка Електроніка Журналістика та ЗМІ Зв'язок Іноземні мови Інформатика Історія Комп'ютери Креслення Кулінарія Культура Лексикологія Література Логіка Маркетинг Математика Машинобудування Медицина Менеджмент Метали і Зварювання Механіка Мистецтво Музика Населення Освіта Охорона безпеки життя Охорона Праці Педагогіка Політика Право Програмування Промисловість Психологія Радіо Регилия Соціологія Спорт Стандартизація Технології Торгівля Туризм Фізика Фізіологія Філософія Фінанси Хімія Юриспунденкция |
|
|||||||
Alternative Questions
Alternative questions generally form a combined tune in speech. The most common combinations of nuclear tones in the first and the second intonation-groups are: a) Low-Rise + Fall (High, Mid, Low), b) Mid-High Rise + Fall (High, Mid, Low). The first pattern is suitable in all kinds of situations while the second conveys a more formal attitude.On analogy with General questions we may distinguish friendly and neutral Alternative questions. When there are more than two alternatives, the combined tune contains more than two intonation-groups. The Falling nuclear tone in the last intonation-group shows that the list of alternatives is complete: e.g.: a) — Would you 'like a 'book by 'Charles Dickens | or 'would you prefer one of the modern books? — I 'think I'll 'take 'David Copperfieldby Dickens. b) — Is he 'coming on Wednesday | or on Saturday? — Neither. He is 'quite unexpectedly detained in London. When the list of alternatives is incomplete the last intonation-group has the same nuclear tone as the preceding one (ones) — the Mid- High Rise or a Low Rise: e.g.: —'Can she 'play the piano or the violin? (or some other musical instrument) — Yes, she's been 'taking piano 'lessons for two years already. Note: A negative reply to an alternative question with an incomplete list of choices is "No" (not "neither"). e.g.: —'Will you have some juice | or soda-water? — No, thank you. I've 'just had some tea. Disjunctive questions
The typical intonation patterns for Disjunctive questions are combined tunes of the following two types: 1 Fall (High, Low) + Rise (low, very rarely High) When the speaker is not sure of the answer or the listener’s opinion. 2. Fall (High, Low) + Fall (High, Low) When the speaker is sure of the answer and asks to keep the conversation going. e.g.: Jane’s new coat is brown, isn’t it? Jane's new coat is brown, isn’t it?
Ex. 1 Read the following Alternative and Disjunctive questions with all possible intonation patterns.
1 So you are a student now, aren’t you? 2 The lady isn't with you, is she? 3 The English climate is very changeable, isn't it? 4 How do you like your tea, Mrs. White, strong or weak? 5 Shall we go to the pictures tonight or shall we stay in and watch TV? 6 Is it the wrong size or the wrong color? 7 You haven't been to the doctor's, have you?
|
||||||||
|