МАРК РЕГНЕРУС ДОСЛІДЖЕННЯ: Наскільки відрізняються діти, які виросли в одностатевих союзах
РЕЗОЛЮЦІЯ: Громадського обговорення навчальної програми статевого виховання ЧОМУ ФОНД ОЛЕНИ ПІНЧУК І МОЗ УКРАЇНИ ПРОПАГУЮТЬ "СЕКСУАЛЬНІ УРОКИ" ЕКЗИСТЕНЦІЙНО-ПСИХОЛОГІЧНІ ОСНОВИ ПОРУШЕННЯ СТАТЕВОЇ ІДЕНТИЧНОСТІ ПІДЛІТКІВ Батьківський, громадянський рух в Україні закликає МОН зупинити тотальну сексуалізацію дітей і підлітків Відкрите звернення Міністру освіти й науки України - Гриневич Лілії Михайлівні Представництво українського жіноцтва в ООН: низький рівень культури спілкування в соціальних мережах Гендерна антидискримінаційна експертиза може зробити нас моральними рабами ЛІВИЙ МАРКСИЗМ У НОВИХ ПІДРУЧНИКАХ ДЛЯ ШКОЛЯРІВ ВІДКРИТА ЗАЯВА на підтримку позиції Ганни Турчинової та права кожної людини на свободу думки, світогляду та вираження поглядів
Контакти
Тлумачний словник Авто Автоматизація Архітектура Астрономія Аудит Біологія Будівництво Бухгалтерія Винахідництво Виробництво Військова справа Генетика Географія Геологія Господарство Держава Дім Екологія Економетрика Економіка Електроніка Журналістика та ЗМІ Зв'язок Іноземні мови Інформатика Історія Комп'ютери Креслення Кулінарія Культура Лексикологія Література Логіка Маркетинг Математика Машинобудування Медицина Менеджмент Метали і Зварювання Механіка Мистецтво Музика Населення Освіта Охорона безпеки життя Охорона Праці Педагогіка Політика Право Програмування Промисловість Психологія Радіо Регилия Соціологія Спорт Стандартизація Технології Торгівля Туризм Фізика Фізіологія Філософія Фінанси Хімія Юриспунденкция |
|
|||||||
Ex. 1 Read out the phrases reproducing the indicated variants of the Rising tone.Sometimes. No. Yes. ′Really? Of course. Never mind. You’re welcome. Right. Fair enough. ′When is he flying? Can I help you? For a week already. ′Where? Will Friday do? And to follow? ′What did you say?
Ex. 2 Read the same rising tunes in conversational contexts. State which of the tunes sound interrogative; which convey the speaker’s casual attitude; which convey a warm and sympathetic reaction. 1 A: Have you heard the latest? – B: No. 2 A: Where is he staying? – B: ′Where? 3 A: Do you ever go to the movies? – B: ,Sometimes. 4 A: I’ll find out if she’s at home. – B: ,Right. 5 A: That was Arthur Miller. – B: ′What did you say? 6 A: Thank you, dear. – B: You’re ,welcome. 7 A: I’d like a steak please. – B: And to follow? 8 A: It costs $20 – Fair enough. 9 A: I’m looking for my wallet. – B: Can I help you? 10 ‘When are you ‘coming to ,see us? 11 How’s your ,daughter? 12 When did you get back from ,holiday?
Ex. 3 Read out the rhymes paying attention to the use of the Rising tone in lists and unfinished parts of utterances: a) ‚Elizabeth, ‚Lispeth, ‘Betsy and ‚Bess – They all went to`gether to seek a bird’s nest; They `found a bird’s nest with ‘five eggs in; They ‘all took ‚one and ‘left four `in.
b) ‘Go to ‘bed ,first – a ‘golden purse; ‘Go to bed ,second – a ‘golden pheasant; ‘ Go to bed ,third – a ‘golden bird.
c) ‘Solomon ,Grundy / ‘born on `Monday/ ‘Christened on ,Tuesday/ ‘Married on `Wednesday/ Took ill on ,Thursday/ ‘Worse on `Friday/ ‘Died on ,Saturday/ ‘Buried on `Sunday/ And that was the ‘end of ‘Solomon Grundy.
Ex. 4 Read out the sentences with the Rise in unfinished parts of utterances: 1 This is a ,pen and ‘that is a `pencil. 2 This is a bird and that is a child. 3 This coach is fast and that coach is slow. 4 This woman is weaving and that woman is sewing. 5 This is a black kettle and that is a yellow kettle. 6 He did it in June, and we did it August. 7 Chris had cherry pie and James had cherry cake. Make up more sentences using the same model. Prompts: France-Spain; basketball-badminton; kitchen-bedroom; rose-daisy; teacher of Italian – teacher of Arabic; a Chinese student – a Vietnamese student; bad guy – good guy; old hat – new hat; sound advice – silly advice.
Ex.5 Read the following lists (LWR): a) One, two, three, four, …. twelve. b) One hundred, two hundred, three hundred, … … … ten hundred. c) Sunday, Monday, ……. Saturday. d) List six colours/ six capitals/ six countries/ six animals/ six months/ six pieces of furniture/ six male names/ six female names/ six famous people.
|
||||||||
|