Студопедия
Новини освіти і науки:
МАРК РЕГНЕРУС ДОСЛІДЖЕННЯ: Наскільки відрізняються діти, які виросли в одностатевих союзах


РЕЗОЛЮЦІЯ: Громадського обговорення навчальної програми статевого виховання


ЧОМУ ФОНД ОЛЕНИ ПІНЧУК І МОЗ УКРАЇНИ ПРОПАГУЮТЬ "СЕКСУАЛЬНІ УРОКИ"


ЕКЗИСТЕНЦІЙНО-ПСИХОЛОГІЧНІ ОСНОВИ ПОРУШЕННЯ СТАТЕВОЇ ІДЕНТИЧНОСТІ ПІДЛІТКІВ


Батьківський, громадянський рух в Україні закликає МОН зупинити тотальну сексуалізацію дітей і підлітків


Відкрите звернення Міністру освіти й науки України - Гриневич Лілії Михайлівні


Представництво українського жіноцтва в ООН: низький рівень культури спілкування в соціальних мережах


Гендерна антидискримінаційна експертиза може зробити нас моральними рабами


ЛІВИЙ МАРКСИЗМ У НОВИХ ПІДРУЧНИКАХ ДЛЯ ШКОЛЯРІВ


ВІДКРИТА ЗАЯВА на підтримку позиції Ганни Турчинової та права кожної людини на свободу думки, світогляду та вираження поглядів



Ex. 2 Read out the mini-dialogues making sure B’s part sounds emotionally coloured.

1 A: I’m going to give everything up. – B: It’s a silly thing to do. 2 A: I quarreled with Ann the other day. – B: I’m sur prised at you. 3 A: Do you know how to fix the problem? – B: Perfectly. 4 A: How do you like the strawberry flan? – B: It’s de licious. 5 A: Is it a big house? – B: Huge. 6 A: Shall we be in time? – B: We’ll be a head of time. 7 A: Can you manage it alone? – B: I’m sure I can. 8 A: I wouldn’t put up with it. – B: Wouldn’t you? 8 A: It’s pretty chilly waiting here. – B: Bitterly cold. 9 A: When did he come back? Twelve? – B: Later.

 

Ex. 3 Choose the appropriate reply for the given context.

1 They are leaving in an hour. (In an hour. In an hour)

They are leaving in a few minutes. (In an hour. In an hour)

2 He can speak three foreign languages. ( Three. Three)

He can speak two foreign languages. ( Three. Three)

3 This spoon is made of gold. ( Gold. Gold)

It’s a silver spoon. ( Gold. Gold)

4 Does she weigh as much as 80 kilogrammes? ( More. More)

She weighs 80 kilogrammes. ( More. More)

 

Ex. 4 Give an emotionally coloured answer.

1 A: I’ll make it soon, I promise. – B: Yes, but how soon? 2 A: You should apologize immediately. – B: Why should I? 3 A: Harry left without saying goodbye. – B: Did he? 4 A: She has bought a mink coat. – B: Mink. 5 A: I wouldn’t speak to her any more. – B: Wouldn’t you? 6 A: Can she cancel the appointment. – B: I’m sure she can. 7 A: I was very cross with him. – B: Anyone would be. 8 A: You can’t go in there. – B: Can’t I? 9 A: I could show it to him. – B: Well, will you then? 10 A: She’s won again. – B: I knew she’d win.

 


Unit 5 Utterance stress




Переглядів: 477

<== попередня сторінка | наступна сторінка ==>
The Rising-Falling Tone | Utterance stress and its distribution in an utterance

Не знайшли потрібну інформацію? Скористайтесь пошуком google:

  

© studopedia.com.ua При використанні або копіюванні матеріалів пряме посилання на сайт обов'язкове.


Генерація сторінки за: 0.002 сек.