МАРК РЕГНЕРУС ДОСЛІДЖЕННЯ: Наскільки відрізняються діти, які виросли в одностатевих союзах
РЕЗОЛЮЦІЯ: Громадського обговорення навчальної програми статевого виховання ЧОМУ ФОНД ОЛЕНИ ПІНЧУК І МОЗ УКРАЇНИ ПРОПАГУЮТЬ "СЕКСУАЛЬНІ УРОКИ" ЕКЗИСТЕНЦІЙНО-ПСИХОЛОГІЧНІ ОСНОВИ ПОРУШЕННЯ СТАТЕВОЇ ІДЕНТИЧНОСТІ ПІДЛІТКІВ Батьківський, громадянський рух в Україні закликає МОН зупинити тотальну сексуалізацію дітей і підлітків Відкрите звернення Міністру освіти й науки України - Гриневич Лілії Михайлівні Представництво українського жіноцтва в ООН: низький рівень культури спілкування в соціальних мережах Гендерна антидискримінаційна експертиза може зробити нас моральними рабами ЛІВИЙ МАРКСИЗМ У НОВИХ ПІДРУЧНИКАХ ДЛЯ ШКОЛЯРІВ ВІДКРИТА ЗАЯВА на підтримку позиції Ганни Турчинової та права кожної людини на свободу думки, світогляду та вираження поглядів
Контакти
Тлумачний словник Авто Автоматизація Архітектура Астрономія Аудит Біологія Будівництво Бухгалтерія Винахідництво Виробництво Військова справа Генетика Географія Геологія Господарство Держава Дім Екологія Економетрика Економіка Електроніка Журналістика та ЗМІ Зв'язок Іноземні мови Інформатика Історія Комп'ютери Креслення Кулінарія Культура Лексикологія Література Логіка Маркетинг Математика Машинобудування Медицина Менеджмент Метали і Зварювання Механіка Мистецтво Музика Населення Освіта Охорона безпеки життя Охорона Праці Педагогіка Політика Право Програмування Промисловість Психологія Радіо Регилия Соціологія Спорт Стандартизація Технології Торгівля Туризм Фізика Фізіологія Філософія Фінанси Хімія Юриспунденкция |
|
|||||||
The Rising-Falling Tone
The Rising-Falling tone is a bi-directional complex tone. It comprises two elements – a rise and a fall, which can be realized within one syllable: the voice rises form a mid to a high pitch and then immediately falls to the bottom of the voice range,
e.g.: Nice. __________
__________
The fall and the rise may also be distributed between two syllables. According to the number of the syllables involved in the pitch change two structural variants of the nuclear Rise-Fall (RF) are distinguished: one-syllable type is realized on monosyllabic words, e.g.: Fine. __________
__________ Two-syllabletype is spread over two syllables. The first one, which is stressed, carries a sharp and short rise from the mid to the top of the normal voice range, from where the second syllable falls without stress to the bottom, e.g.: Never! ___________
___________
Three-syllable typeinvolves three syllables. The first one also takes a greater importance and it is pronounced on a steady pitch level. The other two are not so prominent and while the second is pronounced on the top, the third syllables goes to the bottom. All the other unstressed syllables that follow (if any) are said on a low steady pitch. They form a tail.
e.g.: Perfectly! ___________
___________
It is necessary to determine the beginning of the tail in sentences with the nuclear rising-falling tone which is marked by a low pitch sign ( _ ) or, if the syllable happens to be partially stressed, by a low stress. Compare:
e.g.: How should ^I _know it? How should ^I know it? ___________________ _________________
___________________ _________________
The difference between the three structural variants is not confined to the form of the rising-falling tone. There is a certain functional difference as well: the more syllables are involved, the greater prominence they get.
The RF is used in a lively, emotional conversation. It shows that the speaker is impressed, either favourably or unfavourably, or expresses his quizzical attitude to the situation. For example: I am ^ sure he knew that.
Speech Exercises Ex. 1 Read out the phrases reproducing the indicated variants of the Rise-Fall. No. Tree. Smooth. Lot. Try. Ten. Can you. Always. That one. Nicely. Never. Goodness. You can. Tell me. Ask them. Certainly. Give me one. I won’t do that. Show me one. They all denied it.
|
||||||||
|