Студопедия
Новини освіти і науки:
МАРК РЕГНЕРУС ДОСЛІДЖЕННЯ: Наскільки відрізняються діти, які виросли в одностатевих союзах


РЕЗОЛЮЦІЯ: Громадського обговорення навчальної програми статевого виховання


ЧОМУ ФОНД ОЛЕНИ ПІНЧУК І МОЗ УКРАЇНИ ПРОПАГУЮТЬ "СЕКСУАЛЬНІ УРОКИ"


ЕКЗИСТЕНЦІЙНО-ПСИХОЛОГІЧНІ ОСНОВИ ПОРУШЕННЯ СТАТЕВОЇ ІДЕНТИЧНОСТІ ПІДЛІТКІВ


Батьківський, громадянський рух в Україні закликає МОН зупинити тотальну сексуалізацію дітей і підлітків


Відкрите звернення Міністру освіти й науки України - Гриневич Лілії Михайлівні


Представництво українського жіноцтва в ООН: низький рівень культури спілкування в соціальних мережах


Гендерна антидискримінаційна експертиза може зробити нас моральними рабами


ЛІВИЙ МАРКСИЗМ У НОВИХ ПІДРУЧНИКАХ ДЛЯ ШКОЛЯРІВ


ВІДКРИТА ЗАЯВА на підтримку позиції Ганни Турчинової та права кожної людини на свободу думки, світогляду та вираження поглядів



Ex. 1 Read out the phrases reproducing the indicated variants of the Fall-Rise.

Mind. Look out. Right. Practically. It’s hot. It’s bitterly ˇcold. I think so. I don’t think so. Tuesday. He’s coming home soon. I’d rather not. They hope it will. Hardly. We may. She won’t like it. I can’t a fford it. It’s ‘quite a distance from here. They aren’t in the ‘least a like. He llo. Bye. Here’s the doctor, Harry . We `need some cream. As she likes ˇreading, we could give her a `book.

 

Ex. 2 Read out the mini-dialogues. Compare the speaker’s attitude and state which of the phrases sound a) implicatory; b) straightforward; c) interrogative.

1 A: Where’s your sister now? B: At the uni`versity.

A: Let’s meet again and talk it over. – At the uni΄versity?

A: She studies at the university. – b: At the ˇcollege.

2 A: He’s coming back on Thursday. – B: On ˇFriday.

A: He’s coming back next week. – B: On ΄Monday?

A: When is he going back? – B: On `Friday.

 

Ex. 3 Practise reading the Fall-Rise in the mini-dialogues. Guess what ideas are implied there.

1 A: He’s from Brazil. – B: Boˇ livia. 2 A: Was the grammar test difficult? – B: ˇRather. 3 A: Will the weather keep fine this week? – I ˇthink so. 4 A: Can you finish it tomorrow? – B: ˇHardly. 5 A: Don’t you think she’s lucky? – B: `I ,don’t. 6 A: It didn’t take you long. – B: It ˇ did. 7 A: I rang you twice last night. – B: You ˇdidn’t. 8 A: Nobody can speak Italian here. – B: `I ,can. 9 A; Are they Polish tourists? – B: Not neceˇssarily. 10 A: I always leave my umbrella behind, - B: You mustn’t ˇ lose it!

 

Ex. 4 Choose the appropriate reply for the given context:

1 Where’s the British Museum? (In London. In `London)

He lives in Manchester. (In `London. In London)

2 Which of the two shall I give you? (The `first one. The first one)

So you like the second one better. (The `first one. The first one)

3 How do you find the text? (It’s `easy. It’s easy)

I wonder how you are going to do it. (It’s `easy. It’s easy)

4 When is he leaving? (To`day. To day)

He is leaving tomorrow. (To`day. To day)

5 I think she’s quite plain. (She’s `pretty. She’s pretty)

What does Joe’s sister look like? (She’s `pretty. She’s pretty)

 




Переглядів: 418

<== попередня сторінка | наступна сторінка ==>
The Falling-Rising Tone | The Rising-Falling Tone

Не знайшли потрібну інформацію? Скористайтесь пошуком google:

  

© studopedia.com.ua При використанні або копіюванні матеріалів пряме посилання на сайт обов'язкове.


Генерація сторінки за: 0.001 сек.