МАРК РЕГНЕРУС ДОСЛІДЖЕННЯ: Наскільки відрізняються діти, які виросли в одностатевих союзах
РЕЗОЛЮЦІЯ: Громадського обговорення навчальної програми статевого виховання ЧОМУ ФОНД ОЛЕНИ ПІНЧУК І МОЗ УКРАЇНИ ПРОПАГУЮТЬ "СЕКСУАЛЬНІ УРОКИ" ЕКЗИСТЕНЦІЙНО-ПСИХОЛОГІЧНІ ОСНОВИ ПОРУШЕННЯ СТАТЕВОЇ ІДЕНТИЧНОСТІ ПІДЛІТКІВ Батьківський, громадянський рух в Україні закликає МОН зупинити тотальну сексуалізацію дітей і підлітків Відкрите звернення Міністру освіти й науки України - Гриневич Лілії Михайлівні Представництво українського жіноцтва в ООН: низький рівень культури спілкування в соціальних мережах Гендерна антидискримінаційна експертиза може зробити нас моральними рабами ЛІВИЙ МАРКСИЗМ У НОВИХ ПІДРУЧНИКАХ ДЛЯ ШКОЛЯРІВ ВІДКРИТА ЗАЯВА на підтримку позиції Ганни Турчинової та права кожної людини на свободу думки, світогляду та вираження поглядів
Контакти
Тлумачний словник Авто Автоматизація Архітектура Астрономія Аудит Біологія Будівництво Бухгалтерія Винахідництво Виробництво Військова справа Генетика Географія Геологія Господарство Держава Дім Екологія Економетрика Економіка Електроніка Журналістика та ЗМІ Зв'язок Іноземні мови Інформатика Історія Комп'ютери Креслення Кулінарія Культура Лексикологія Література Логіка Маркетинг Математика Машинобудування Медицина Менеджмент Метали і Зварювання Механіка Мистецтво Музика Населення Освіта Охорона безпеки життя Охорона Праці Педагогіка Політика Право Програмування Промисловість Психологія Радіо Регилия Соціологія Спорт Стандартизація Технології Торгівля Туризм Фізика Фізіологія Філософія Фінанси Хімія Юриспунденкция |
|
|||||||
Ex. 1 Read out the phrases reproducing the indicated variants of the Fall-Rise.Mind. Look out. Right. Practically. It’s hot. It’s bitterly ˇcold. I think so. I don’t think so. Tuesday. He’s coming home soon. I’d rather not. They hope it will. Hardly. We may. She won’t like it. I can’t a fford it. It’s ‘quite a distance from here. They aren’t in the ‘least a like. He llo. Bye. Here’s the doctor, Harry . We `need some cream. As she likes ˇreading, we could give her a `book.
Ex. 2 Read out the mini-dialogues. Compare the speaker’s attitude and state which of the phrases sound a) implicatory; b) straightforward; c) interrogative. 1 A: Where’s your sister now? B: At the uni`versity. A: Let’s meet again and talk it over. – At the uni΄versity? A: She studies at the university. – b: At the ˇcollege. 2 A: He’s coming back on Thursday. – B: On ˇFriday. A: He’s coming back next week. – B: On ΄Monday? A: When is he going back? – B: On `Friday.
Ex. 3 Practise reading the Fall-Rise in the mini-dialogues. Guess what ideas are implied there. 1 A: He’s from Brazil. – B: Boˇ livia. 2 A: Was the grammar test difficult? – B: ˇRather. 3 A: Will the weather keep fine this week? – I ˇthink so. 4 A: Can you finish it tomorrow? – B: ˇHardly. 5 A: Don’t you think she’s lucky? – B: `I ,don’t. 6 A: It didn’t take you long. – B: It ˇ did. 7 A: I rang you twice last night. – B: You ˇdidn’t. 8 A: Nobody can speak Italian here. – B: `I ,can. 9 A; Are they Polish tourists? – B: Not neceˇssarily. 10 A: I always leave my umbrella behind, - B: You mustn’t ˇ lose it!
Ex. 4 Choose the appropriate reply for the given context: 1 Where’s the British Museum? (In London. In `London) He lives in Manchester. (In `London. In London) 2 Which of the two shall I give you? (The `first one. The first one) So you like the second one better. (The `first one. The first one) 3 How do you find the text? (It’s `easy. It’s easy) I wonder how you are going to do it. (It’s `easy. It’s easy) 4 When is he leaving? (To`day. To day) He is leaving tomorrow. (To`day. To day) 5 I think she’s quite plain. (She’s `pretty. She’s pretty) What does Joe’s sister look like? (She’s `pretty. She’s pretty)
|
||||||||
|