МАРК РЕГНЕРУС ДОСЛІДЖЕННЯ: Наскільки відрізняються діти, які виросли в одностатевих союзах
РЕЗОЛЮЦІЯ: Громадського обговорення навчальної програми статевого виховання ЧОМУ ФОНД ОЛЕНИ ПІНЧУК І МОЗ УКРАЇНИ ПРОПАГУЮТЬ "СЕКСУАЛЬНІ УРОКИ" ЕКЗИСТЕНЦІЙНО-ПСИХОЛОГІЧНІ ОСНОВИ ПОРУШЕННЯ СТАТЕВОЇ ІДЕНТИЧНОСТІ ПІДЛІТКІВ Батьківський, громадянський рух в Україні закликає МОН зупинити тотальну сексуалізацію дітей і підлітків Відкрите звернення Міністру освіти й науки України - Гриневич Лілії Михайлівні Представництво українського жіноцтва в ООН: низький рівень культури спілкування в соціальних мережах Гендерна антидискримінаційна експертиза може зробити нас моральними рабами ЛІВИЙ МАРКСИЗМ У НОВИХ ПІДРУЧНИКАХ ДЛЯ ШКОЛЯРІВ ВІДКРИТА ЗАЯВА на підтримку позиції Ганни Турчинової та права кожної людини на свободу думки, світогляду та вираження поглядів
Контакти
Тлумачний словник Авто Автоматизація Архітектура Астрономія Аудит Біологія Будівництво Бухгалтерія Винахідництво Виробництво Військова справа Генетика Географія Геологія Господарство Держава Дім Екологія Економетрика Економіка Електроніка Журналістика та ЗМІ Зв'язок Іноземні мови Інформатика Історія Комп'ютери Креслення Кулінарія Культура Лексикологія Література Логіка Маркетинг Математика Машинобудування Медицина Менеджмент Метали і Зварювання Механіка Мистецтво Музика Населення Освіта Охорона безпеки життя Охорона Праці Педагогіка Політика Право Програмування Промисловість Психологія Радіо Регилия Соціологія Спорт Стандартизація Технології Торгівля Туризм Фізика Фізіологія Філософія Фінанси Хімія Юриспунденкция |
|
|||||||
Speech exercisesEx. 1 Weak form of and /ænd/ - / /ənd/ - /ən/ - /n/ A) Practise saying the names quickly in pairs. Example: Linda and Sarah. Hannah, Laura, Patricia, Sheila, Sandra, Amanda, Bobby, Andy, Lizzie, Cathy, Charlie, Susie, Tom, Peter, Paul, Vincent, Wendy, Vicky, Nathaniel, Geoff, Andrew, Jackie, Sue, Neil, Romeo, Juliet, Othello, Desdemona, Yoko Ono, John Lennon, Victoria, Albert, Mickey, Minnie.
b) Practise saying foods which are often found together in Britain: salt and pepper; cheese and biscuits; bread and butter; fish and chips; toast and marmalade; nuts and raisins; strawberries and cream; bacon and eggs; apple pie and custard; gin and tonic.
Ex. 2 Weak forms of at /æt/ - / /ət/ A: Cagney and Lacey’s on BBC, isn’t it? B: Yes, that’s right, it’s on at 9.25. At is usually pronounced as /ət/ the dialogue. It’s a weak form. On has its strong form. Practise the weak forms and linking. You can start at the end of the sentence, like this: …….. nine twenty-five. …..at nine twenty-five. …on at nine twenty-five. It’s on at nine twenty-five.
Now read the dialogues: 1) A: Gardener’s World’s on BBC2, isn’t it? B: Yes, that’s right, it’s on at 1.45.
2) A: Postman’s Pat’s on BBC1, isn’t it? B: Yes, that’s right, it’s on at 8.35
3) A: Countdown’s on Channel4, isn’t it? B: Yes, that’s right, it’s on at 5.30.
4) A: The Big Shot’s on Channel 4 too, isn’t it? B: Yes, that’s right, it’s on at 11.15.
5/ A: Family Fortunes is on BBC4, isn’t it? B: Yes, that’s right, it’s on at 6.00.
Ex. 3 Weak forms of was /wɒz/ and were /wɜ:/ with the Past Continuous Wasis pronouncedas/wəz/ Were is pronounced as/wə/.
Last month Mr. and Mrs. Bailey went away for a holiday. They left their teenage children at home. Because of bad weather, they came home early. This is the scene they found when they arrived home: Their teenage children were having a party. Their son Philip was watching a Kung Fu video. Their son Peter was smoking his father’s cigars. Their daughter Sue was dancing on the table. Philips’ girlfriend was lying asleep on the floor. Sue’s boyfriend was drinking Mr. Bailey’s beer. Peter’s girlfriend was phoning her brother in Austria. Two of Philip’s friends were playing poker. Two of Sue’s friends were arguing loudly.
Ex. 4 Weak forms of should /ʃʊd/ - / ʃəd/ Should is not stressed. If it is stressed, it sounds very emphatic and in the wrong situation it could sound rude. a) Read the following using weak forms of should: 1 I think we should tell him about it. 2 He should have finished it earlier. 3 You should call for the doctor. 4 Jane should work very hard. 5 You should have taken that chance. 6 What do you think I should do? 7 I don’t think you should worry. 8 You shouldn’t take it close to heart. 9 You should hold your breath. 10 You should drink a glass of water. 11 You should take a little lemon juice.
|
||||||||
|