Студопедия
Новини освіти і науки:
МАРК РЕГНЕРУС ДОСЛІДЖЕННЯ: Наскільки відрізняються діти, які виросли в одностатевих союзах


РЕЗОЛЮЦІЯ: Громадського обговорення навчальної програми статевого виховання


ЧОМУ ФОНД ОЛЕНИ ПІНЧУК І МОЗ УКРАЇНИ ПРОПАГУЮТЬ "СЕКСУАЛЬНІ УРОКИ"


ЕКЗИСТЕНЦІЙНО-ПСИХОЛОГІЧНІ ОСНОВИ ПОРУШЕННЯ СТАТЕВОЇ ІДЕНТИЧНОСТІ ПІДЛІТКІВ


Батьківський, громадянський рух в Україні закликає МОН зупинити тотальну сексуалізацію дітей і підлітків


Відкрите звернення Міністру освіти й науки України - Гриневич Лілії Михайлівні


Представництво українського жіноцтва в ООН: низький рівень культури спілкування в соціальних мережах


Гендерна антидискримінаційна експертиза може зробити нас моральними рабами


ЛІВИЙ МАРКСИЗМ У НОВИХ ПІДРУЧНИКАХ ДЛЯ ШКОЛЯРІВ


ВІДКРИТА ЗАЯВА на підтримку позиції Ганни Турчинової та права кожної людини на свободу думки, світогляду та вираження поглядів



B) Mini-dialogues

A: I’ve got a terrible cold! – B: You should go to bed.

A: Trains in Britain are so expensive! – B: You should take the bus.

A: My hands are freezing cold! - B: You should wear gloves.

A: I feel so sleepy! – B: You should have a cup of coffee.

A: I’ve got the most terrible toothache! – B: You should go to the dentist’s.

A: I’ve got an awful cough again. – B: You should stop smoking.

A: I feel so unfit these days. – B: You should start jogging.

A: I never practise speaking English. – B: You should go to England.

 

Ex. 5 Put questions to underlined words. Pay attention to the forms of the function words. Remember that strong forms are used when the words come at the end of the sentence or question

Model: It’s on at 10.30. – What time is it on at / ɒn æt/?


1I’m from London.

2 I spoke to Tom.

3 I’m waiting for Frank.

4 It’s made of plastic.

5 It was on at 10.20.

6 It will be on at midnight.

7 We’re waiting for the children.

8 It’s used for watering flowers.

9 He’s proud of his new Porsche.

10 She was looking for her keys.

11 He got it from his father.

12 They were heading to the beach.

13 She was talking to her aunt.

14 Sue stared at the blank wall.

15 We were looking at the pictures.

16 Joe is keen on traveling.

17 He’s good at playing the violin.

18 He got the prize he had never thought of.



Ex. 6 Third conditional (weak forms)

Would have/ wouldn’t have/ might have/ mightn’t have/could have/ couldn’t have/, etc. are always reduced when they come in the middle of sentences.

/ wʊdəv/ - / wʊdnt əv/; / maɪtəv/ - / maɪtnətəv/; / ʃʊdəv/ - / ʃʊdnt əv/; / kʊdəv/ - / kʊdnt əv/; / m∧st əv/ - / m∧snt əv/.

Read out the phrases:

a)


would not have seen;

would not have noticed;

couldn’t have done,

could have done;

could have broken;

might have loaded;

mightn’t have landed;

should have follow;

shouldn’t have got;

mustn’t have crossed;

must have puzzled;

must not have touched;

would not have passed;

might not have taken;

would have participated.


 




Переглядів: 563

<== попередня сторінка | наступна сторінка ==>
Speech exercises | B) Read the sentences. Make sure you use the weak forms of the verbs, and the Low Wide Rise in unfinished parts of utterances.

Не знайшли потрібну інформацію? Скористайтесь пошуком google:

  

© studopedia.com.ua При використанні або копіюванні матеріалів пряме посилання на сайт обов'язкове.


Генерація сторінки за: 0.002 сек.