МАРК РЕГНЕРУС ДОСЛІДЖЕННЯ: Наскільки відрізняються діти, які виросли в одностатевих союзах
РЕЗОЛЮЦІЯ: Громадського обговорення навчальної програми статевого виховання ЧОМУ ФОНД ОЛЕНИ ПІНЧУК І МОЗ УКРАЇНИ ПРОПАГУЮТЬ "СЕКСУАЛЬНІ УРОКИ" ЕКЗИСТЕНЦІЙНО-ПСИХОЛОГІЧНІ ОСНОВИ ПОРУШЕННЯ СТАТЕВОЇ ІДЕНТИЧНОСТІ ПІДЛІТКІВ Батьківський, громадянський рух в Україні закликає МОН зупинити тотальну сексуалізацію дітей і підлітків Відкрите звернення Міністру освіти й науки України - Гриневич Лілії Михайлівні Представництво українського жіноцтва в ООН: низький рівень культури спілкування в соціальних мережах Гендерна антидискримінаційна експертиза може зробити нас моральними рабами ЛІВИЙ МАРКСИЗМ У НОВИХ ПІДРУЧНИКАХ ДЛЯ ШКОЛЯРІВ ВІДКРИТА ЗАЯВА на підтримку позиції Ганни Турчинової та права кожної людини на свободу думки, світогляду та вираження поглядів
Контакти
Тлумачний словник Авто Автоматизація Архітектура Астрономія Аудит Біологія Будівництво Бухгалтерія Винахідництво Виробництво Військова справа Генетика Географія Геологія Господарство Держава Дім Екологія Економетрика Економіка Електроніка Журналістика та ЗМІ Зв'язок Іноземні мови Інформатика Історія Комп'ютери Креслення Кулінарія Культура Лексикологія Література Логіка Маркетинг Математика Машинобудування Медицина Менеджмент Метали і Зварювання Механіка Мистецтво Музика Населення Освіта Охорона безпеки життя Охорона Праці Педагогіка Політика Право Програмування Промисловість Психологія Радіо Регилия Соціологія Спорт Стандартизація Технології Торгівля Туризм Фізика Фізіологія Філософія Фінанси Хімія Юриспунденкция |
|
|||||||
Regularity of stresses. Instability of syllable duration
Every utterance has its peaks of prominence – stressed syllables. An important feature of English speech is that it is stress-timed, i.e. prominent syllables occur at approximately equal periods of time. Speed and rhythm vary from phrase to phrase, but within each phrase stresses come at roughly regular intervals of time. Thus English rhythm can be defined as periodicity of stressed syllables. An English utterance can be split into groups of syllables unified by a stressed syllable, i.e. stress-groups, or rhythmic groups. A rhythmic group is a unit of rhythm; sometimes it is a word, often it is more than a word, because stress does not fall on every word in an utterance. Unstressed syllables never exist by themselves, they are inseparably connected with stressed ones. Thus English rhythm can also be described as alternation of stressed and unstressed syllables. Sometimes an utterance consists of stresses syllables only (= consecutive stressing), this peculiarity implies more or less the same length of each stressed syllable in an utterance, e.g.: ‘Don’t | ‘go | `now. Or I `hate| ‘black| ‘clothes. When there are unstressed syllables between the stressed ones, it means relatively equal time for each of the stress-groups, e.g.: ‘Walk down |the ‘path |to the ‘end |of the ca`nal. I’d ‘like |to ‘give you |a ‘piece of | a`dvice. Regularity of stresses is achieved due to the instability of syllable duration: when the number of syllables in adjacent groups is not equal, the speed will be higher in the groups having a greater number of syllables. Conversely, the utterance speed is lower in the groups consisting of a smaller number of syllables. In longer groups syllables are compressed and reduced, in smaller groups they are lengthened.
|
||||||||
|