Студопедия
Новини освіти і науки:
МАРК РЕГНЕРУС ДОСЛІДЖЕННЯ: Наскільки відрізняються діти, які виросли в одностатевих союзах


РЕЗОЛЮЦІЯ: Громадського обговорення навчальної програми статевого виховання


ЧОМУ ФОНД ОЛЕНИ ПІНЧУК І МОЗ УКРАЇНИ ПРОПАГУЮТЬ "СЕКСУАЛЬНІ УРОКИ"


ЕКЗИСТЕНЦІЙНО-ПСИХОЛОГІЧНІ ОСНОВИ ПОРУШЕННЯ СТАТЕВОЇ ІДЕНТИЧНОСТІ ПІДЛІТКІВ


Батьківський, громадянський рух в Україні закликає МОН зупинити тотальну сексуалізацію дітей і підлітків


Відкрите звернення Міністру освіти й науки України - Гриневич Лілії Михайлівні


Представництво українського жіноцтва в ООН: низький рівень культури спілкування в соціальних мережах


Гендерна антидискримінаційна експертиза може зробити нас моральними рабами


ЛІВИЙ МАРКСИЗМ У НОВИХ ПІДРУЧНИКАХ ДЛЯ ШКОЛЯРІВ


ВІДКРИТА ЗАЯВА на підтримку позиції Ганни Турчинової та права кожної людини на свободу думки, світогляду та вираження поглядів



Контакти
 


Тлумачний словник
Авто
Автоматизація
Архітектура
Астрономія
Аудит
Біологія
Будівництво
Бухгалтерія
Винахідництво
Виробництво
Військова справа
Генетика
Географія
Геологія
Господарство
Держава
Дім
Екологія
Економетрика
Економіка
Електроніка
Журналістика та ЗМІ
Зв'язок
Іноземні мови
Інформатика
Історія
Комп'ютери
Креслення
Кулінарія
Культура
Лексикологія
Література
Логіка
Маркетинг
Математика
Машинобудування
Медицина
Менеджмент
Метали і Зварювання
Механіка
Мистецтво
Музика
Населення
Освіта
Охорона безпеки життя
Охорона Праці
Педагогіка
Політика
Право
Програмування
Промисловість
Психологія
Радіо
Регилия
Соціологія
Спорт
Стандартизація
Технології
Торгівля
Туризм
Фізика
Фізіологія
Філософія
Фінанси
Хімія
Юриспунденкция






The influence of rhythm on word stress and utterance stress.

Alongside with regularity of stresses another important feature of English rhythm is alternation of stressed and unstressed syllables. This tendency may be accounted mostly for a high frequency of monosyllabic notional words (usually stressed) and intervening form-words (unstressed). The alternation of one stressed and one unstressed syllables occurs but rarely, as in the following example:

e.g.: I ‘can’t |be‘lieve |my`eyes.

The ratio of stressed and unstressed syllables may be one to two, one to three, or even more,

e.g.: They’re ‘leaving |to’morrow |by `air.

The ‘car is |more con‘venient |than the `train.

The cases of consecutive stressing are rare due to the active tendency of alternation. This tendency results in modifying even the “normal” stressing of notional words in an utterance. Stressable words can lose their prominence if the immediately following and preceding words are stressed,

e.g.: She’s a ‘very good `actress. But She’s a ‘good `actress.

The tendency to alternate strong and week syllables accounts for making two syllables prominent in many English polysyllabic words,

e.g.: ,abso’lutely, e ,xami’ nation, ,conver’sation, ,demo’cratic.

In connected speech, however, the stress placement may be conditioned by the influence of rhythm, and one of the stressed can be dropped completely,

e.g.: The ‘girl looked ‘absolutely `lovely.

The conver’sation lasted for ‘two `hours.

 

Speech Exercises

Ex.1 Read the nursery rhymes with very different rhythms. () stands for any stressed syllable. Why does rhythm vary from one rhyme to another?

a) ‘Jack and ‘Jill went ‘up the ‘hill

To ‘fetch a ‘pail of ‘wa-‘ter.

‘Jack ‘fell ‘down and ‘broke his ‘crown,

And ‘Jill came ‘tumbling ‘af-‘ter.

 

b) A ‘farmer went ‘trotting u‘pon his grey ‘mare

‘Bumpety, ‘bumpety, ‘bump;

With his ‘daughter be’hind him, so ‘rosy and ‘fair,

‘Lumpety, ‘lumpety, ‘lump.

 

c) ‘Hey diddle ‘doubt, my ‘candle’s ‘out, my ‘little maid’s ‘not at ‘ home.

‘Saddle my ‘hog, and ‘bridle my ‘dog, and ‘fetch my ‘little maid ‘home.

 

Ex. 2 Try reading the phrases out. These are groups of different lengths which should take the same amount of time to say.

Table 4

one one and one and a one and then a two two and two and a two and then a three three and three and a three and then a four four four four

 

Four groups of words of similar difficulty:

Table 5

a a a de-   nice lovely licious and ripe juicy mouth-wat(e)ring pear melon pineapple

 

and another three groups, rather more difficult:

Table 6

his his an out-   new latest standing contri- book’s novel’s a dis- bution to con- quite tinct suc- temporary good cess lit(e)rature



Переглядів: 1821

<== попередня сторінка | наступна сторінка ==>
Regularity of stresses. Instability of syllable duration | Ex.3 Read the extended utterances, keeping regular rhythm throughout each stess-group.

Не знайшли потрібну інформацію? Скористайтесь пошуком google:

 

© studopedia.com.ua При використанні або копіюванні матеріалів пряме посилання на сайт обов'язкове.


Генерація сторінки за: 0.004 сек.