Студопедия
Новини освіти і науки:
МАРК РЕГНЕРУС ДОСЛІДЖЕННЯ: Наскільки відрізняються діти, які виросли в одностатевих союзах


РЕЗОЛЮЦІЯ: Громадського обговорення навчальної програми статевого виховання


ЧОМУ ФОНД ОЛЕНИ ПІНЧУК І МОЗ УКРАЇНИ ПРОПАГУЮТЬ "СЕКСУАЛЬНІ УРОКИ"


ЕКЗИСТЕНЦІЙНО-ПСИХОЛОГІЧНІ ОСНОВИ ПОРУШЕННЯ СТАТЕВОЇ ІДЕНТИЧНОСТІ ПІДЛІТКІВ


Батьківський, громадянський рух в Україні закликає МОН зупинити тотальну сексуалізацію дітей і підлітків


Відкрите звернення Міністру освіти й науки України - Гриневич Лілії Михайлівні


Представництво українського жіноцтва в ООН: низький рівень культури спілкування в соціальних мережах


Гендерна антидискримінаційна експертиза може зробити нас моральними рабами


ЛІВИЙ МАРКСИЗМ У НОВИХ ПІДРУЧНИКАХ ДЛЯ ШКОЛЯРІВ


ВІДКРИТА ЗАЯВА на підтримку позиції Ганни Турчинової та права кожної людини на свободу думки, світогляду та вираження поглядів



Ex.3 Read the extended utterances, keeping regular rhythm throughout each stess-group.

a)

A street.

A busy street.

A busy straight street.

A busy straight central street.

 

b)

A hat.

A straw hat.

A dirty straw hat.

A very dirty straw hat.

 

c)

A chair.

A wooden chair.

Granny’s wooden chair.

Granny’s favourite wooden chair.

 

d)

A telephone.

A public telephone.

Two public telephones.

Two new public telephones.

 

e)

A square.

Red Square.

Red Square in Moscow.

Red Square in the centre of Moscow.

 

f)

Traffic.

Street traffic.

A heavy street traffic.

A very heavy street traffic.

Ex.4 Read out the sentences below making sure the rhythmic groups take the same length of time.

a) My friend sent for the doctor.

My friend has sent for the doctor.

My friend should have sent for the doctor.

 

b) Mark took the train to London.

Mark has taken the train to London.

Mark must have taken the train to London.

 

c) Michael bought a book.

Michael has bought me a book.

Michael could have bought me a book.

 

d) He writes letters each Sunday.

He writes his letters each Sunday.

He writes her a letter each Sunday.

 

e) It’s time to start.

It’s time for me to start.

Its’ time for the project to start

 

 

Ex. 5 Read the passage aloud, exaggerating the stresses, at the same speed and with strictly regular rhythm.

Excuse me – er – haven’t we met before? Yes, I’m certain we have. I recognize your face. I’m never wrong. I’m terribly bad at names, but I never forget a face. Aren’t you a friend of the Joneses – James and Isabel Jones: No? Oh, have I made you miss your bus? I’m so sorry. But I’m sure we’ve met before. I never forget a face”.

 

Ex. 6 Read and learn the poems; (‘) stands for any stressed syllable.

 

a)

‘Robin, the ‘Bobbin, the ‘big ‘fat ‘Ben,

He ‘ate ‘more ‘meat than ‘four ‘score ‘men.

He ‘ate a ‘cow, he ‘ate a ‘calf,

He ‘ate a ‘butcher ‘and a ‘half,

He ‘ate a ‘church, he ‘ate a ‘steeple,

He ‘ate the ‘priest and ‘all the ‘people.

A ‘cow and a ‘calf, an ‘ox and a ‘half,

A ‘church and a ‘steeple, and ‘all the good ‘people,

And ‘yet he com’plained

That his ‘stomach wasn’t ‘full!

 

 

b)

‘Sing a ‘song of ‘six-‘pence,

A ‘pocket ‘full of ‘rye;

‘Four and ‘twenty ‘black-‘birds

‘Baked ‘in a ‘pie.

‘When the ‘pie was ‘o-‘pened,

The ‘birds be‘gan to ‘sing;

‘Wasn’t ‘that a ‘dainty ‘dish

To ‘set be‘fore the ‘king?

 

The ‘king was ‘in his ‘counting-‘house

‘Counting ‘out his ‘money;

The ‘queen was in the ‘par-‘lour

‘Eating ‘bread and ‘honey;

The ‘maid was in the ‘gar-‘den

‘Hanging ‘out the ‘clothes,

When ‘down ‘came a ‘black-‘bird

And ‘pecked ‘off her ‘nose.


Unit 7 Types of Heads in English




Переглядів: 507

<== попередня сторінка | наступна сторінка ==>
The influence of rhythm on word stress and utterance stress. | Principles of the Classification of Head Types

Не знайшли потрібну інформацію? Скористайтесь пошуком google:

  

© studopedia.com.ua При використанні або копіюванні матеріалів пряме посилання на сайт обов'язкове.


Генерація сторінки за: 0.003 сек.