Студопедия
Новини освіти і науки:
МАРК РЕГНЕРУС ДОСЛІДЖЕННЯ: Наскільки відрізняються діти, які виросли в одностатевих союзах


РЕЗОЛЮЦІЯ: Громадського обговорення навчальної програми статевого виховання


ЧОМУ ФОНД ОЛЕНИ ПІНЧУК І МОЗ УКРАЇНИ ПРОПАГУЮТЬ "СЕКСУАЛЬНІ УРОКИ"


ЕКЗИСТЕНЦІЙНО-ПСИХОЛОГІЧНІ ОСНОВИ ПОРУШЕННЯ СТАТЕВОЇ ІДЕНТИЧНОСТІ ПІДЛІТКІВ


Батьківський, громадянський рух в Україні закликає МОН зупинити тотальну сексуалізацію дітей і підлітків


Відкрите звернення Міністру освіти й науки України - Гриневич Лілії Михайлівні


Представництво українського жіноцтва в ООН: низький рівень культури спілкування в соціальних мережах


Гендерна антидискримінаційна експертиза може зробити нас моральними рабами


ЛІВИЙ МАРКСИЗМ У НОВИХ ПІДРУЧНИКАХ ДЛЯ ШКОЛЯРІВ


ВІДКРИТА ЗАЯВА на підтримку позиції Ганни Турчинової та права кожної людини на свободу думки, світогляду та вираження поглядів



The Falling Tone Pattern

The Falling tone contours all sound definite and complete, yet each of them has a clearly distinct range of meanings.

1 High (Stepping) Head + Mid Wider (or Low Narrow) Fall Contour

The meaning of the contour:

In statements: neutral, weighty, serious.

E.g.: He ‘promised to be ‘back by Monday.

In Wh-questions: neutral, weighty, serious.

E.g.: What would you like to drink?

In Yes/No and tag questions: seeking or expecting confirmation.

E.g.: Did you ‘see the van?

You ‵like it, don’t you?

In imperatives, exclamations: serious, weighty, strong.

E.g.: ‘How beautiful. ‘Take it back.

You shouldn’t tell her.

2 High (Stepping) Head + High Wide Fall Contour

The meaning of the contour:

In statements: assertive, insistent, expressing personal concern, surprise, excitement, irritation, protest.

E.g.: I didn’t ‵hear that. He couldn’t have ‵told her!

In Wh-questions: businesslike, insistent, concerned, brisk.

E.g.: ’Why do you ‘keep in‵sisting? Who on ‘earth was `that?

In Yes/No questions: the same as said for Contour 1, but in a more insistent way.

In imperatives: brisk, businesslike, insistent, urgent.

E.g.: ‘Come as ‘soon as you ‵can!

In exclamations: light, airy.

E.g.: How ‘wonderful your `voice is!

3 Low Head + Low Narrow Fall Contour

 

The contour sounds calm, reserved, phlegmatic.

E.g.: I’d rather you stayed where you are.

 

Speech Exercises

Ex. 1 Practise saying times. Follow the model:

What does 15.15. mean? – ‘Quarter past three.

17.53 – seven minutes to six; 19.35 – twenty-five to eight; 13.03 – three minutes past one; 22.45 – quarter to eleven; 14.11 – eleven minutes past two; 18.55 – five to seven; 23.47 – thirteen minutes to midnight; 16.12 – twelve minutes past four; 21.40 – twenty to ten.

Now you say what these mean: 11.11; 23.45; 23.15; 23. 48; 2. 30; 4. 41; 4.40. 7.15;

5.05; 17.10; 8.13; 9.35; 18.10; 18.07; 18.38.

 




Переглядів: 519

<== попередня сторінка | наступна сторінка ==>
Ex. 5 Use Low Rise in non-final parts of utterances. | Ex. 2 Decide where the speakers would use High Wide Fall in these conversations, then practise reading them out with a partner.

Не знайшли потрібну інформацію? Скористайтесь пошуком google:

  

© studopedia.com.ua При використанні або копіюванні матеріалів пряме посилання на сайт обов'язкове.


Генерація сторінки за: 0.001 сек.