МАРК РЕГНЕРУС ДОСЛІДЖЕННЯ: Наскільки відрізняються діти, які виросли в одностатевих союзах
РЕЗОЛЮЦІЯ: Громадського обговорення навчальної програми статевого виховання ЧОМУ ФОНД ОЛЕНИ ПІНЧУК І МОЗ УКРАЇНИ ПРОПАГУЮТЬ "СЕКСУАЛЬНІ УРОКИ" ЕКЗИСТЕНЦІЙНО-ПСИХОЛОГІЧНІ ОСНОВИ ПОРУШЕННЯ СТАТЕВОЇ ІДЕНТИЧНОСТІ ПІДЛІТКІВ Батьківський, громадянський рух в Україні закликає МОН зупинити тотальну сексуалізацію дітей і підлітків Відкрите звернення Міністру освіти й науки України - Гриневич Лілії Михайлівні Представництво українського жіноцтва в ООН: низький рівень культури спілкування в соціальних мережах Гендерна антидискримінаційна експертиза може зробити нас моральними рабами ЛІВИЙ МАРКСИЗМ У НОВИХ ПІДРУЧНИКАХ ДЛЯ ШКОЛЯРІВ ВІДКРИТА ЗАЯВА на підтримку позиції Ганни Турчинової та права кожної людини на свободу думки, світогляду та вираження поглядів
Контакти
Тлумачний словник Авто Автоматизація Архітектура Астрономія Аудит Біологія Будівництво Бухгалтерія Винахідництво Виробництво Військова справа Генетика Географія Геологія Господарство Держава Дім Екологія Економетрика Економіка Електроніка Журналістика та ЗМІ Зв'язок Іноземні мови Інформатика Історія Комп'ютери Креслення Кулінарія Культура Лексикологія Література Логіка Маркетинг Математика Машинобудування Медицина Менеджмент Метали і Зварювання Механіка Мистецтво Музика Населення Освіта Охорона безпеки життя Охорона Праці Педагогіка Політика Право Програмування Промисловість Психологія Радіо Регилия Соціологія Спорт Стандартизація Технології Торгівля Туризм Фізика Фізіологія Філософія Фінанси Хімія Юриспунденкция |
|
|||||||
Exercise 6.Role-play the University Open Day. Work in pairs to complete the dialogues below. Discuss university life at the BNTU. Student A - an applicant who wants to learn more about university life. Student B – a current BNTU student who offers firsthand advice based on his/her experience of life at the University. Dialogue 1 A: Excuse me, are you a BNTU student? B: Yeah, I’m a ...-year student of ... Faculty. A: You know, I’m going to enter the BNTU this year. Do you have any idea if all the Faculties are ...? B: Sure, many Faculties including ... are located on campus, others are ... A: The campus is really large. Are the classes held in one ... or in ...? B: Actually, we have classes in different buildings. It usually takes us ... minutes to ... . A: What kinds of classes ... ? B: We have ..., ..., ..., and laboratory classes as well. You’ll have to spend many hours independently to ... A: Was it hard for you to settle down into university life? B: Well, … A: I see, thanks. Your advice is really helpful. B: No problem. Dialogue 2
A: Excuse me, I’m looking for the Automobile and Tractor Faculty? B: Yeah, it’s situated in … A: Oh, the campus is so large! Is there a library and a sports complex? B: Actually, there are all these facilities on the campus. The BNTU library is … . A state-of-the-art sports complex offers … . A: You know, I’m just interested, as I’m going to enter the BNTU this year. B: I see, go ahead. A: How many classes a day … ? B: You know, our timetable is really busy! There are … a day. We study a large number of subjects like … A: Do you have any time for … activities? B: Yes, I usually take part in the events organized by our Students’ …. It’s always fun! A: Thanks, you’ve been very helpful. B: It’s OK.
Dialogue 3 A; Excuse me, is there a café on the campus? B: Sure, there is a café or a canteen in each building. They serve a wide range of hot meals, snacks, … A: Thanks. By the way, don’t you live in the halls of residence? I’m just interested, as I’m going to enter the BNTU this year. B: I see. Yeah , I have the University’s … A: Is it far from the campus? B: No. it’s just … A: Is it difficult to study at the BNTU? B: Quite difficult. During the term we ... At the end of the semester … A: Do you feel any support from the teachers? B: Yeah, they really give you a lot of help, but you have to take … learning as well. A: I see, thanks. Your advice is really useful. B: No problem.
|
||||||||
|