МАРК РЕГНЕРУС ДОСЛІДЖЕННЯ: Наскільки відрізняються діти, які виросли в одностатевих союзах
РЕЗОЛЮЦІЯ: Громадського обговорення навчальної програми статевого виховання ЧОМУ ФОНД ОЛЕНИ ПІНЧУК І МОЗ УКРАЇНИ ПРОПАГУЮТЬ "СЕКСУАЛЬНІ УРОКИ" ЕКЗИСТЕНЦІЙНО-ПСИХОЛОГІЧНІ ОСНОВИ ПОРУШЕННЯ СТАТЕВОЇ ІДЕНТИЧНОСТІ ПІДЛІТКІВ Батьківський, громадянський рух в Україні закликає МОН зупинити тотальну сексуалізацію дітей і підлітків Відкрите звернення Міністру освіти й науки України - Гриневич Лілії Михайлівні Представництво українського жіноцтва в ООН: низький рівень культури спілкування в соціальних мережах Гендерна антидискримінаційна експертиза може зробити нас моральними рабами ЛІВИЙ МАРКСИЗМ У НОВИХ ПІДРУЧНИКАХ ДЛЯ ШКОЛЯРІВ ВІДКРИТА ЗАЯВА на підтримку позиції Ганни Турчинової та права кожної людини на свободу думки, світогляду та вираження поглядів
Контакти
Тлумачний словник Авто Автоматизація Архітектура Астрономія Аудит Біологія Будівництво Бухгалтерія Винахідництво Виробництво Військова справа Генетика Географія Геологія Господарство Держава Дім Екологія Економетрика Економіка Електроніка Журналістика та ЗМІ Зв'язок Іноземні мови Інформатика Історія Комп'ютери Креслення Кулінарія Культура Лексикологія Література Логіка Маркетинг Математика Машинобудування Медицина Менеджмент Метали і Зварювання Механіка Мистецтво Музика Населення Освіта Охорона безпеки життя Охорона Праці Педагогіка Політика Право Програмування Промисловість Психологія Радіо Регилия Соціологія Спорт Стандартизація Технології Торгівля Туризм Фізика Фізіологія Філософія Фінанси Хімія Юриспунденкция |
|
|||||||
B. Link together the metonymical pairs.1 cello a) worker 2 nickel b) infancy 3 crown с) justice 4 cup d) queen 5 grave e) drink 6 cradle f) coin 7 bench g) newspapers 8 press h) death 9 hand i) musician C. Define the metonymical relations. 1. In the moon-landing year what choice is there for Mr. and Mrs. Average – the programme against poverty or the ambitious NASA project? (Morning Star)
2. Who steals my purse, steals trash. (Shakespeare)
3.Definitely, the moustache and I had nothing in common, (Lessing)
4.There is too much petticoat in business. (Steinbeck)
5.... she was glad that things were that way, that the Church approved. (O'Hara)
6.... in later years I have lain soft and supped from silver. (Warren)
7.The saddest words of tongue or pen. (Shaw)
8.He made his way through the perfume and conversation. (Shaw)
9.Some remarkable pictures in this room, gentlemen. A Holbein, two Van Dycks, and, if am not mistaken, a Velasquez. (Christie)
a) the container for the thing contained b) the material for the thing made of it c) the instrument for the doer d) the concrete thing for the abstract notion e) the article of clothing for the person wearing it f) the property for the subject g) the cause for the effect h) the artist for the work of art i) the proper name for the common noun D. Define the type of epithets (structural and semantic). 1. ... beware this mob - desperate, dangerous and ignorant. (Byron) 2. «Speak for yourself», said the egg-woman. (Cary) 3. ... a few don't-tell-me-where-to-put-my-legs seconds. (Salinger) 4. In the soft frosted stillness of this summer moon. (Patchen) 5. Sweet perfume, dark forest, bright smile. 6. «Thief», Pilon shouted. «Dirty pig of an untrue friend». (Steinbeck) 7. Isabel shrugged an indifferent shoulder.
a) metaphorical b) metonymical c) based on metonymy proper d) evaluative e) compound (phrase) f) trite g) syntactic (reversed)
Assessment: 2 x 50 = 100 points 90-100 points = A; 80-89 - B; 70-79 = С
SECTION 4
|
||||||||
|