Студопедия
Новини освіти і науки:
МАРК РЕГНЕРУС ДОСЛІДЖЕННЯ: Наскільки відрізняються діти, які виросли в одностатевих союзах


РЕЗОЛЮЦІЯ: Громадського обговорення навчальної програми статевого виховання


ЧОМУ ФОНД ОЛЕНИ ПІНЧУК І МОЗ УКРАЇНИ ПРОПАГУЮТЬ "СЕКСУАЛЬНІ УРОКИ"


ЕКЗИСТЕНЦІЙНО-ПСИХОЛОГІЧНІ ОСНОВИ ПОРУШЕННЯ СТАТЕВОЇ ІДЕНТИЧНОСТІ ПІДЛІТКІВ


Батьківський, громадянський рух в Україні закликає МОН зупинити тотальну сексуалізацію дітей і підлітків


Відкрите звернення Міністру освіти й науки України - Гриневич Лілії Михайлівні


Представництво українського жіноцтва в ООН: низький рівень культури спілкування в соціальних мережах


Гендерна антидискримінаційна експертиза може зробити нас моральними рабами


ЛІВИЙ МАРКСИЗМ У НОВИХ ПІДРУЧНИКАХ ДЛЯ ШКОЛЯРІВ


ВІДКРИТА ЗАЯВА на підтримку позиції Ганни Турчинової та права кожної людини на свободу думки, світогляду та вираження поглядів



B. Link together the metonymical pairs.

1 cello a) worker

2 nickel b) infancy

3 crown с) justice

4 cup d) queen

5 grave e) drink

6 cradle f) coin

7 bench g) newspapers

8 press h) death

9 hand i) musician

C. Define the metonymical relations.

1. In the moon-landing year what choice is there for Mr. and Mrs. Average – the programme against poverty or the ambitious NASA project? (Morning Star)

 

2. Who steals my purse, steals trash. (Shakespeare)

 

3.Definitely, the moustache and I had nothing in common, (Lessing)

 

4.There is too much petticoat in business. (Steinbeck)

 

5.... she was glad that things were that way, that the Church ap­proved. (O'Hara)

 

6.... in later years I have lain soft and supped from silver. (Warren)

 

7.The saddest words of tongue or pen. (Shaw)

 

 

8.He made his way through the perfume and conversation. (Shaw)

 

9.Some remarkable pictures in this room, gentlemen. A Holbein, two Van Dycks, and, if am not mistaken, a Velasquez. (Christie)

 

a) the container for the thing contained

b) the material for the thing made of it

c) the instrument for the doer

d) the concrete thing for the abstract notion

e) the article of clothing for the person wearing it

f) the property for the subject

g) the cause for the effect

h) the artist for the work of art

i) the proper name for the common noun

D. Define the type of epithets (structural and semantic).

1. ... beware this mob - desperate, dangerous and ignorant. (Byron)

2. «Speak for yourself», said the egg-woman. (Cary)

3. ... a few don't-tell-me-where-to-put-my-legs seconds. (Salinger)

4. In the soft frosted stillness of this summer moon. (Patchen)

5. Sweet perfume, dark forest, bright smile.

6. «Thief», Pilon shouted. «Dirty pig of an untrue friend». (Steinbeck)

7. Isabel shrugged an indifferent shoulder.

 

a) metaphorical

b) metonymical

c) based on metonymy proper

d) evaluative

e) compound (phrase)

f) trite

g) syntactic (reversed)

 

Assessment: 2 x 50 = 100 points

90-100 points = A; 80-89 - B; 70-79 = С

 

SECTION 4




Переглядів: 593

<== попередня сторінка | наступна сторінка ==>
Agony Calories | Read the sentences and discuss different ways in which J. Galsworthy refreshes proverbs and sayings by violating phraseological units. What effect is gained by this?

Не знайшли потрібну інформацію? Скористайтесь пошуком google:

  

© studopedia.com.ua При використанні або копіюванні матеріалів пряме посилання на сайт обов'язкове.


Генерація сторінки за: 0.002 сек.