МАРК РЕГНЕРУС ДОСЛІДЖЕННЯ: Наскільки відрізняються діти, які виросли в одностатевих союзах
РЕЗОЛЮЦІЯ: Громадського обговорення навчальної програми статевого виховання ЧОМУ ФОНД ОЛЕНИ ПІНЧУК І МОЗ УКРАЇНИ ПРОПАГУЮТЬ "СЕКСУАЛЬНІ УРОКИ" ЕКЗИСТЕНЦІЙНО-ПСИХОЛОГІЧНІ ОСНОВИ ПОРУШЕННЯ СТАТЕВОЇ ІДЕНТИЧНОСТІ ПІДЛІТКІВ Батьківський, громадянський рух в Україні закликає МОН зупинити тотальну сексуалізацію дітей і підлітків Відкрите звернення Міністру освіти й науки України - Гриневич Лілії Михайлівні Представництво українського жіноцтва в ООН: низький рівень культури спілкування в соціальних мережах Гендерна антидискримінаційна експертиза може зробити нас моральними рабами ЛІВИЙ МАРКСИЗМ У НОВИХ ПІДРУЧНИКАХ ДЛЯ ШКОЛЯРІВ ВІДКРИТА ЗАЯВА на підтримку позиції Ганни Турчинової та права кожної людини на свободу думки, світогляду та вираження поглядів
Контакти
Тлумачний словник Авто Автоматизація Архітектура Астрономія Аудит Біологія Будівництво Бухгалтерія Винахідництво Виробництво Військова справа Генетика Географія Геологія Господарство Держава Дім Екологія Економетрика Економіка Електроніка Журналістика та ЗМІ Зв'язок Іноземні мови Інформатика Історія Комп'ютери Креслення Кулінарія Культура Лексикологія Література Логіка Маркетинг Математика Машинобудування Медицина Менеджмент Метали і Зварювання Механіка Мистецтво Музика Населення Освіта Охорона безпеки життя Охорона Праці Педагогіка Політика Право Програмування Промисловість Психологія Радіо Регилия Соціологія Спорт Стандартизація Технології Торгівля Туризм Фізика Фізіологія Філософія Фінанси Хімія Юриспунденкция |
|
|||||||
Підготовчий етапПідготовчий етап починається з вибору теми курсової роботи та її осмислення. З переліку тем, запропонованих кафедрою, студент вибирає ту, при розробці якої зможе виявити максимум особистої творчості та ініціативи (див додаток Б). З курсу «Туристське країнознавство» пропонується тематика курсових робіт з двох напрямків: · складання комплексної туристської характеристики країни світу; · оцінка туристських ресурсів для цілей відповідного виду туризму на території країни світу. Вибір країни та виду туризму відбувається за бажанням студента. Складання комплексної туристської характеристики будь-якої країни світу здійснюється з метою виявлення позитивних та негативних умов, які впливають на розвиток туризму. Для цього розглядаються географічні, природно-кліматичні, історико-культурні та соціально-економічні характеристики країни та аналізується їх вплив на розвиток туризму. Вивчення характеристик доцільно проводити згідно стандартного плану, який може коригуватися в залежності від специфіки країни (див. додаток В). Обов’язковім також є знання методики вивчення кожного з компонентів країни, які складають умови чи передумови для організації та розвитку туризму на її території (див. розділ «Методика туристської характеристики країни»). Тематика курсових робіт другого напрямку передбачає оцінювання туристських ресурсів для цілей відповідного виду туризму на території країни світу. Курсова робота має містити дві частини - теоретичну та практичну. Перша частина передбачає виявлення туристських ресурсів придатних для розвитку обраного виду туризму та його стан на території країни, друга - розробку програми тура. Виявлення туристських ресурсів рекомендується проводити після вивчення методики туристської характеристики країни (див розділ 3). Розробка тура відбувається шляхом послідовного виконання таких етапів роботи: · визначення складу визначних пам’яток та інших туристських ресурсів; · визначення строків мандрівки; · визначення складу та кількості туристів; · розробка маршруту екскурсії; · визначення тривалості перебування у кожному пункті маршруту; · визначення видів транспорту для внутрішньомаршрутних перевезень; · визначення комплексу дозвільних заходів; · визначення місця проживання групи. У результаті студент повинен розробити програму туру (див. додаток Г). Виконання дослідження неможливе без виявлення і вибору літературних джерел за темою. Для цього необхідно використовувати різні джерела пошуку: каталоги кафедр, бібліотека вищого учбового закладу, а також провідних наукових бібліотек міста, бібліотечні посібники, прикнижкові та пристатейні списки літератури, виноски та посилання в підручниках, монографіях, словниках та ін., покажчики змісту річних комплектів спеціальних періодичних видань. Під час пошуку джерел необхідно з’ясувати стан вивченості обраної теми сучасною наукою, щоб не повторювати в роботі загальновідомих істин, більш конкретне визначити напрями та основні розділи свого дослідження. Бібліографічні виписування джерел краще робити на каталожних картках, щоб скласти з них робочу картотеку, яка, на відміну від записів у зошиті, зручна тим, що її завжди можна поповнювати новими матеріалами, контролювати повноту відбору літератури з кожного розділу курсової роботи, знаходити необхідні записи. Картки можна групувати в будь-якому порядку залежно від мети або періоду роботи над дослідженням. У початковий період роботи над темою зручнішою за все є розстановка карток у єдиному алфавіті прізвищ авторів і назв видань. Можна згрупувати картки в картотеці з основних питань, які розкривають зміст теми курсової роботи. Тоді на каталожних роздільниках олівцем пишуть назви основних структурних частин дослідження: Вступ, Розділ (його назва), Висновки та ін. Картотека наповнюється картками відповідно до теми розділів і параграфів, що дозволить своєчасно звернути увагу на недостатню кількість матеріалу з того або іншого питання. Доцільно використовувати дублювання карток у різних розділах і параграфах, якщо в статті або монографії розкритий комплекс питань з теми дослідження. Картки робочої картотеки використовують для складання списку літератури, тому бібліографічні описи на картках повинні бути повними.Окрім основних відомостей про видання на картках поміщають анотацію, а також шифр документа й назву бібліотеки, в якій він зберігається. Складену з теми роботи картотеку необхідно дати на перегляд науковому керівнику, який порекомендує праці, що потрібно вивчити в першу чергу, а також ті, що слід виключити з картотеки або включити. Після узгодження з керівником наповнення картотеки встановлюється наявність необхідних видань в бібліотеках інституту та міста. Потім студент починає їх вивчення, переходячи до другого етапу роботи над дослідженням. Тема повинна бути обов’язково осмисленою студентом, тільки це допоможе обґрунтувати її вибір, здійснити первинне формулювання проблеми, яка розв’язуватиметься - тобто надати опис проблеми, показати, чому й коли вона виникла, яка вона є; довести її актуальність, наукове, практичне, історичне значення (що буде якщо проблему не вирішувати). Зміст предмету дослідження обумовлюється об’єктом і детермінується вимогами практики. Предмет дослідження - аспекти, властивості та відносини, які вивчає дослідження, а також та точка зору, під якою розглядається об’єкт. На відміну від об’єкту він може змінюватися (розширятися або поглиблюватися). Предмет не є тотожним об’єкту, оскільки об’єкт - це емпірично дана реальність, яка репрезентує певну складову об’єктивного світу, і на яку направлена пізнавальна або практична діяльність, тобто те, що вивчає або досліджує галузь науки. Об’єктом країнознавчого дослідження є середовище суспільного розвитку на територіях, які обкреслені державними або історико-географічними межами. Іншими словами, об’єктом є країни як основні одиниці сучасної соціально-політичної організації світу, а також їх значні частини (райони, штати, області, провінції також) і різні міждержавні регіональні та глобальні угрупування. Очевидно, що країни та регіони світу вивчають не тільки країнознавчі дослідження. Країни та регіони світу є об’єктом вивчення історичних, географічних, філософських, культурологічних, суспільствознавчих, філософських, туристських та інших досліджень. Кожне з них досліджує лише певну складову об’єкту, тобто його конкретні властивості, явища, процеси й відносини. Отже, та складова об’єкту дослідження, на яку найбільшою мірою направлено увагу тієї або іншої науки й називається її предметом. Країнознавче дослідження в туризмі - це вивчення природи, населення в цілому та окремих народів країни, її історії та культури, особливостей політики, господарства та навколишнього середовища, тобто характеристик країни, що мають відношення до туризму. Таким чином, предметом євсі компоненти країни, які створюють умови й передумови для організації та розвитку туризму на її території. Під умовами розвитку туризму розуміється сукупність різноманітних форм природних і антропогенних дій, які суттєво впливають на розвиток туризму. Мета (кінцевий результат)дослідження пов’язана з об’єктом і предметом дослідження, а також з кінцевим результатом і шляхами його досягнення. Мета країнознавчого дослідження передбачає створення комплексної туристської характеристики як сукупності умов і передумов організації та розвитку туризму в країні (або створення цілісного туристського образу країни). Для цього необхідно виявити взаємозв’язки та взаємозалежність компонентів туристської характеристики, оскільки тільки їх поєднання, просторова композиція визначають своєрідність, специфіку «образу» країни в туризмі. При складанні комплексної туристської характеристики країни використовується стандартний план, запозичений з комплексного країнознавства (вони різняться лише в деталях) (див. додаток В). За допомогою об’єднання пунктів стандартного плану складається план курсової роботи (див. додатки Д, Е). Виходячи з визначених об’єкту, предмету та мети визначаються його завдання - локальні комплекси цілеспрямованих і взаємозв’язаних дій з реалізації мети (наприклад, виявити географічні умови розвитку туризму в країні; розкрити природничо-кліматичні умови розвитку туризму в країні; встановити соціально-економічні умови розвитку туризму в країні; проаналізувати статистику внутрішнього та міжнародного туризму в країні й т. ін.).
|
||||||||
|