МАРК РЕГНЕРУС ДОСЛІДЖЕННЯ: Наскільки відрізняються діти, які виросли в одностатевих союзах
РЕЗОЛЮЦІЯ: Громадського обговорення навчальної програми статевого виховання ЧОМУ ФОНД ОЛЕНИ ПІНЧУК І МОЗ УКРАЇНИ ПРОПАГУЮТЬ "СЕКСУАЛЬНІ УРОКИ" ЕКЗИСТЕНЦІЙНО-ПСИХОЛОГІЧНІ ОСНОВИ ПОРУШЕННЯ СТАТЕВОЇ ІДЕНТИЧНОСТІ ПІДЛІТКІВ Батьківський, громадянський рух в Україні закликає МОН зупинити тотальну сексуалізацію дітей і підлітків Відкрите звернення Міністру освіти й науки України - Гриневич Лілії Михайлівні Представництво українського жіноцтва в ООН: низький рівень культури спілкування в соціальних мережах Гендерна антидискримінаційна експертиза може зробити нас моральними рабами ЛІВИЙ МАРКСИЗМ У НОВИХ ПІДРУЧНИКАХ ДЛЯ ШКОЛЯРІВ ВІДКРИТА ЗАЯВА на підтримку позиції Ганни Турчинової та права кожної людини на свободу думки, світогляду та вираження поглядів
Контакти
Тлумачний словник Авто Автоматизація Архітектура Астрономія Аудит Біологія Будівництво Бухгалтерія Винахідництво Виробництво Військова справа Генетика Географія Геологія Господарство Держава Дім Екологія Економетрика Економіка Електроніка Журналістика та ЗМІ Зв'язок Іноземні мови Інформатика Історія Комп'ютери Креслення Кулінарія Культура Лексикологія Література Логіка Маркетинг Математика Машинобудування Медицина Менеджмент Метали і Зварювання Механіка Мистецтво Музика Населення Освіта Охорона безпеки життя Охорона Праці Педагогіка Політика Право Програмування Промисловість Психологія Радіо Регилия Соціологія Спорт Стандартизація Технології Торгівля Туризм Фізика Фізіологія Філософія Фінанси Хімія Юриспунденкция |
|
|||||||||||
Match the English words and word combinations with the Ukrainian equivalents.
TEXT 7 Read and translate the text, answer the questions about the award-winning Copenhagen Tourist Information Centre. 1. What type of information does it give? 2. What is unusual about the way in which the information is presented? 3. Do you think a TIC like this would be good in your town or city? COPENHAGEN RIGHT NOW
The Copenhagen Right Now tourist information office is very popular indeed. Last year, more than 400,000 tourists visited the redesigned centre just opposite the main entrance to Tivoli Gardens. Now, the tourist information centre has been awarded the annual prize for best branding by VisitDenmark, the official Danish board of tourism. The prize is a recognition of the innovative and highly user-centred design concept. The idea was to build a hub for the information that visitors truly want when visiting Copenhagen – information about what is happening right now. This information is not traditionally found in travel guides or agencies. For instance, Copenhagen Right Now guides the visitor to interesting spots, local venues, and other locations off the beaten track. Tourists can discover such things as: where do the locals go for a good cup of coffee, or how does one see Copenhagen in three hours. A collection of display cases takes relevant information such as posters, flyers, and the like from the city's fences, and is a reflection of what is happening in the city right now, from flea markets and hip hop concerts to ballets and operas. A database of citizens of Copenhagen tells the visitors which shops, restaurants, bars, and parks the locals like and dislike, in order to let the visitor know what the ordinary Copenhagener finds cool and uncool. Read more about Copenhagen Right Now at www.visitcopenhagen.dk or visit the centre at: 4A Vesterbrogade. Copenhagen V, Tel: +45 70 222 442.
Match the English words and word combinations with the Ukrainian equivalents.
TEXT 8
|
||||||||||||
|