Студопедия
Новини освіти і науки:
МАРК РЕГНЕРУС ДОСЛІДЖЕННЯ: Наскільки відрізняються діти, які виросли в одностатевих союзах


РЕЗОЛЮЦІЯ: Громадського обговорення навчальної програми статевого виховання


ЧОМУ ФОНД ОЛЕНИ ПІНЧУК І МОЗ УКРАЇНИ ПРОПАГУЮТЬ "СЕКСУАЛЬНІ УРОКИ"


ЕКЗИСТЕНЦІЙНО-ПСИХОЛОГІЧНІ ОСНОВИ ПОРУШЕННЯ СТАТЕВОЇ ІДЕНТИЧНОСТІ ПІДЛІТКІВ


Батьківський, громадянський рух в Україні закликає МОН зупинити тотальну сексуалізацію дітей і підлітків


Відкрите звернення Міністру освіти й науки України - Гриневич Лілії Михайлівні


Представництво українського жіноцтва в ООН: низький рівень культури спілкування в соціальних мережах


Гендерна антидискримінаційна експертиза може зробити нас моральними рабами


ЛІВИЙ МАРКСИЗМ У НОВИХ ПІДРУЧНИКАХ ДЛЯ ШКОЛЯРІВ


ВІДКРИТА ЗАЯВА на підтримку позиції Ганни Турчинової та права кожної людини на свободу думки, світогляду та вираження поглядів



ДЕРЖАВНА МОВА – МОВА ПРОФЕСІЙНОГО СПІЛКУВАННЯ

Вправа 1. Прочитайте текст. Проаналізуйте словниковий склад. Випишіть слова, що можуть мати: 1) синоніми; 2) омоніми; 3) пароніми.

Мові – державний захист

Як історичний акт розцінює громадськість України факт прийняття Вер­ховною Радою Закону про мови. Згідно з цим законом українська мова з 1 січня 1990 року одержала державний захист, тобто офіційно визнана державною мовою України. Отже, створено передумови для того, щоб українська мова перестала бути служницею, за словами Дмитра Павличка, у власному домі, а стала в ньому повноправною господинею. Є всі підстави сподіватися, що для нашої мови пройшла пора безмовна, що на цьому закінчилася довготривала історія її приниження і зневаги.

Петровські укази, валуєвські циркуляри, емські акти, сталінські за­борони, сусловські постанови довели наш український народ до онімін­ня, а нашу страдницю-мову – до повільного вмирання. Антинаукова, глибоко антинародна сталінсько-сусловська теорія злиття націй, а точніше, денаціоналізація всього національного, завершила чорну справу русифікації значної час­тини України, якщо не сказати – цілої. У результаті цієї політики зни­кали українські школи, театри, дошкільні заклади, переходили на росій­ську мову викладання технікуми й ВНЗ. Від народу приховувалася його історія або подавалась у спотвореному вигляді. Національні мови вва­жалися неперспективними і всюди замінялися російською; велася спе­ціальна демографічна політика – переселення, перемішування людей різних національностей з тим, щоб одержати нову сіру людську масу під назвою «єдиний радянський народ» з єдиною суржиковою мовою. Така радянська національна політика підняла напругу мас до критичної позначки. Тепер цю напругу знято.

Вправа 2. Подані словосполучення запишіть у родовому і давальному відмінках однини.

Проректор, декан, Валентина Іванівна, доцент, Яків Павлович, науково-методичний центр, завідувач відділу, зал, зала, офіс, секретар, гуртожиток, студент, університет, документ, Терещенко Віталій Семенович, Ревенко Ольга Савеліївна, Стріха Ганна Дмитрівна, Галушко Іван Кіндратович, Савенко Тетяна Олександрівна, Кальна-Дубинюк Ганна Володимирівна, Пляха Микола Борисович, запит, комп’ютер, довідник, Звенигород, Суми, Миколаїв.

Вправа 3.Запишіть тлумачення значень поданих нижче слів:

Особовий, особистий; покажчик, показник; виборний, виборчий; дільниця, ділянка; мотив, мотивація; місто, місце; лікувати, лічити.




Переглядів: 1054

<== попередня сторінка | наступна сторінка ==>
ПЕРЕДМОВА | Вправа 4. Знайдіть помилки у побудові словосполучень, виправте їх. У зошити запишіть правильні варіанти.

Не знайшли потрібну інформацію? Скористайтесь пошуком google:

  

© studopedia.com.ua При використанні або копіюванні матеріалів пряме посилання на сайт обов'язкове.


Генерація сторінки за: 0.002 сек.