Студопедия
Новини освіти і науки:
МАРК РЕГНЕРУС ДОСЛІДЖЕННЯ: Наскільки відрізняються діти, які виросли в одностатевих союзах


РЕЗОЛЮЦІЯ: Громадського обговорення навчальної програми статевого виховання


ЧОМУ ФОНД ОЛЕНИ ПІНЧУК І МОЗ УКРАЇНИ ПРОПАГУЮТЬ "СЕКСУАЛЬНІ УРОКИ"


ЕКЗИСТЕНЦІЙНО-ПСИХОЛОГІЧНІ ОСНОВИ ПОРУШЕННЯ СТАТЕВОЇ ІДЕНТИЧНОСТІ ПІДЛІТКІВ


Батьківський, громадянський рух в Україні закликає МОН зупинити тотальну сексуалізацію дітей і підлітків


Відкрите звернення Міністру освіти й науки України - Гриневич Лілії Михайлівні


Представництво українського жіноцтва в ООН: низький рівень культури спілкування в соціальних мережах


Гендерна антидискримінаційна експертиза може зробити нас моральними рабами


ЛІВИЙ МАРКСИЗМ У НОВИХ ПІДРУЧНИКАХ ДЛЯ ШКОЛЯРІВ


ВІДКРИТА ЗАЯВА на підтримку позиції Ганни Турчинової та права кожної людини на свободу думки, світогляду та вираження поглядів



Вправа 36. Прочитайте речення. Поміркуйте, що в них неправильно. Виправте помилки і відредаговані речення запишіть.

1. Учора я і мій брат, ми ходили в бібліотеку. 2. Він добре розуміє і співчуває товаришеві. 3. Вона не була впевнена у свої сили. 4. Навесні на річці ламається крига, розливається, заливає свої береги. 5. Мене не тільки цікавлять оповідання, але і вірші. 6. Погода була хороша, сонячна, тепла. 7. Треба встановити керівництво і контроль за роботою гуртка. 8. Більш за все я люблю і захоплююсь історією України.

Вправа 37. Виправте помилки. Доведіть правильність виправлень.

1. Відправившись на прогулянку, з нами трапилась пригода. 2. Приїхавши в місто, було вже темно. 3. Вивчаючи маршрути Карпат, ми літом поїдемо туди відпочивати. 4. Опинившись у темряві, на хлопчика подуло вітром. 5. Оглянувшись назад, діти були вже далеко. 6. Читаючи роман, у нас виникає співчуття до його героїв. 7. Піднявшись на гору, перед туристами відкрились мальовничі краєвиди. 8. Хлопчик кинувся на допомогу бабусі і не звертаючи уваги на свого товариша.

Вправа 38. Знайдіть помилки у побудові речень і виправте їх. Виправлені варіанти речень запишіть.

1. Було рівно девʼять годин ранку. 2. Дитині треба лічити око. 3. Складання плану, написання звіту про цю роботу доручити Левченку. 4. Оксана! Ти вже прочитала що книжку? 5. Учні поважають і вірять своєму класному керівникові. 6. Гість щиро подякував господарів. 7. Шевченко писав, що я «ходив, та плакав, та людей гукав, щоб добру навчити». 8. Олена була відсутня із-за хвороби. 9. Читаючи збірку І. Драча «Лист до калини», мені дуже сподобались поезії «Балада про соняшник», «Барвінок», «Просто вода». 10. Як відомо, що народні традиції, звичаї мають велике значення для виховання дітей.

Вправа 39. Знайдіть у словнику іншомовних слів значення таких слів.

Копія, протокол, автобіографія, юриспруденція, формуляр, документ, стандарт, акт, інструкція, резолюція, стенограма, телеграма, характеристика, тези, композиція, бланк, віза, гриф, канцеляризм, штамп, кліше, реквізит, рубрикація.

Вправа 40. У яких реченнях, на Вашу думку, порушене нормативне керування? У чому це виявляється?

1. Жінка верталася з базару з кошиком. 2. Приїхав якийсь гамарник, або механік, з фабрики з Білої Церкви. 3. Переночувала на возі на траві. 4. Гризельда сиділа у просторій світлиці зі своїми покоївками з роботою коло килима. 5. Поскакав з двора на баских батьківських конях. 6. А ввечері весь поїзд рушає до міста до палацу. 7. В непопсованій душі в Василя заворушилося щось недобре.




Переглядів: 2256

<== попередня сторінка | наступна сторінка ==>
Вправа 17. Прочитайте прислів'я, поясніть їх зміст. Про що в них говориться – про мову чи мовлення? | Вправа 49. У яких випадках порушена нормативність вживання прийменника на?

Не знайшли потрібну інформацію? Скористайтесь пошуком google:

  

© studopedia.com.ua При використанні або копіюванні матеріалів пряме посилання на сайт обов'язкове.


Генерація сторінки за: 0.001 сек.