МАРК РЕГНЕРУС ДОСЛІДЖЕННЯ: Наскільки відрізняються діти, які виросли в одностатевих союзах
РЕЗОЛЮЦІЯ: Громадського обговорення навчальної програми статевого виховання ЧОМУ ФОНД ОЛЕНИ ПІНЧУК І МОЗ УКРАЇНИ ПРОПАГУЮТЬ "СЕКСУАЛЬНІ УРОКИ" ЕКЗИСТЕНЦІЙНО-ПСИХОЛОГІЧНІ ОСНОВИ ПОРУШЕННЯ СТАТЕВОЇ ІДЕНТИЧНОСТІ ПІДЛІТКІВ Батьківський, громадянський рух в Україні закликає МОН зупинити тотальну сексуалізацію дітей і підлітків Відкрите звернення Міністру освіти й науки України - Гриневич Лілії Михайлівні Представництво українського жіноцтва в ООН: низький рівень культури спілкування в соціальних мережах Гендерна антидискримінаційна експертиза може зробити нас моральними рабами ЛІВИЙ МАРКСИЗМ У НОВИХ ПІДРУЧНИКАХ ДЛЯ ШКОЛЯРІВ ВІДКРИТА ЗАЯВА на підтримку позиції Ганни Турчинової та права кожної людини на свободу думки, світогляду та вираження поглядів
Контакти
Тлумачний словник Авто Автоматизація Архітектура Астрономія Аудит Біологія Будівництво Бухгалтерія Винахідництво Виробництво Військова справа Генетика Географія Геологія Господарство Держава Дім Екологія Економетрика Економіка Електроніка Журналістика та ЗМІ Зв'язок Іноземні мови Інформатика Історія Комп'ютери Креслення Кулінарія Культура Лексикологія Література Логіка Маркетинг Математика Машинобудування Медицина Менеджмент Метали і Зварювання Механіка Мистецтво Музика Населення Освіта Охорона безпеки життя Охорона Праці Педагогіка Політика Право Програмування Промисловість Психологія Радіо Регилия Соціологія Спорт Стандартизація Технології Торгівля Туризм Фізика Фізіологія Філософія Фінанси Хімія Юриспунденкция |
|
|||||||
АРОМАТИЧНІ ВУГЛЕВОДНІ
Контрольні питання і завдання
1. Які сполуки називають ароматичними? 2. Порівняєте здатність до окиснювання бензолу і толуолу. Напишіть рівняння реакцій. 3. Гомологи бензолу реагують із бромом у присутності заліза значно легше, ніж бензол. Дайте пояснення. Заміщення яких атомів водню відбувається при проведенні реакції в присутності заліза і при опроміненні? 4. Які типи реакцій характерні для ароматичних вуглеводнів? 5. Опишіть і поясніть механізм електрофільного заміщення в ароматичному ядрі.
4.1. Одержання бензолу У порцеляновій ступці розтирають 2 - 3 г бензоату натрію з 4 - 6 г попередньо прожареного натронного вапна. Приготовлену суміш поміщають у пробірку, яка закрита пробкою з газовідвідною трубкою. Пробірку закріплюють похило в штативі й обережно нагрівають її вміст. Кінець газовідвідної трубки поміщають у пробірку, занурену в склянку з холодною водою (прилад подібний до приведеного на рис. 48).. Бензол, що утворюється, збирається на дні пробірки. Напишіть рівняння реакції утворення бензолу, охарактеризуйте колір і запах сполуки, що утворилася.
4.2. Здатність бензолу до бромування та окиснення У пробірці струшують 2 мл бензолу з 1 - 2 мл бромної води. Чи відбувається знебарвлення брому? Свої спостереження обґрунтуйте і запишіть. У пробірку з 1 - 2 мл бензолу додають 1 - 2 мл розчину брому в чотири хлористому вуглеці і додають 0,5 г залізних ошурок як каталізатора. Суміш нагрівають на водяній бані. Запишіть рівняння реакції і спостереження. В другу пробірку поміщають 2 - 3 мл бензолу, 2 мл 0,1%-го розчину КMnО4, 2-3 краплі 10%-го розчину сірчаної кислоти і збовтують. Спостерігають, чи відбувається зміна забарвлення. Спостереження обґрунтуйте і запишіть.
Взаємодія толуолу з бромом До 1 - 2 мл толуолу додають 2 - 3 мл розчину брому в чотири хлористому вуглеці і 0,1 - 0,2 г залізних ошурок, суміш нагрівають на водяній бані. Записують рівняння реакції і спостереження. Окиснення гомологів бензолу У пробірку поміщають 2 - 3 мл толуолу, 2 мл 0,5%-го розчину КMnО4 і 2-3 краплі 10%-го розчину сірчаної кислоти. Вміст пробірки струшують і обережно нагрівають. Запишіть рівняння реакції, що відбувається, і спостереження.
|
||||||||
|